Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blankbil.no er nå sponsor!

 

Header04.15.097.png

Blankbil.no er en nettbutikk som selger bilpleie, folie fra LaminX, bremseklosser, Big Brake Kits, bremseskiver og mye mer. Det er meget gode priser, og mye spennende produkter å finne på denne butikken! Anbefales virkelig å ta en titt innom for å bli fristet!

 

Lenke: BlankBil.no

 

Får en pakke i posten fra dem nå snart, og dere vil bli oppdatert med dette når den kommer! :) Takk til BlankBil.no!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Mottatt pakke fra Blankbil.no!

 

mini-IMG_8564.jpg

Her er pakken åpnet og innholdet er tatt ut!

 

 

mini-IMG_8565.jpg

Den grønne mikrofiberen er en glassklut. Har en lignende liggende som jeg bruker HVER gang på rutene! Det er genialt, da det ikke blir noe streker og lignende igjen!

 

 

mini-IMG_8566.jpg

Det andre som ligger ved siden av er pumper til kanner med kjemikalier. Disse skal brukes senere.

 

 

mini-IMG_8567.jpg

Kanskje den beste felgrensen som finnes. P21S PowerGel er godt anbefalt, og jeg er spent på hvordan denne er!

 

 

mini-IMG_8568.jpg

Så har vi en skikkelig bra avfetting. Prickbort. Denne gjør susen har jeg hørt, samtidig som den ikke tar voksen.

 

 

mini-IMG_8569.jpg

Og her har vi to applikator pads som virkelig var mye og herlige! Samt en skikkelig deilig mikrofiberklut som blir spennende å prøve ut!

 

 

 

Noen som vil ha en litt annen update senere? Har jo syslet med bilen selvsagt, selv om jeg ikke har postet noe de siste 7 dagene!

Lenke til kommentar

Takk for det! :D Flott at jeg er med på å inspirere andre. Bare ikke lag deres Celicaer identiske så! : D

 

Idag har bilen vært på verksted, og følgende har blitt fikset:

 

- EU kontroll

- Bytte av regreim + strammer

- Bytte av vannpumpe

- Bytte av drivmansjetter foran

- Bytte av diverse reimer (dynamo, oljepumpe)

 

Så da er vi igang igjen! 1,5år til neste EU! Og utrolig digg å få byttet sånne slitedeler.

 

Skal gi dere en update på dørene snart, må bare samle meg sammen og skrive den! :) Men syntes at dere kan vise litt aktivitet her nå, er liksom mange som ikke skriver her lengre! Er jo på grunn av at dere kommenterer jeg har denne tråden, så vis gjerne litt aktivitet, så blir det enda morsommere for meg å poste updates! :)

Lenke til kommentar

02 Nye dører, nye funksjoner

 

Som noen av dere kanskje har fått med dere, så har jeg fått tak i noen dører fra en Japansk Celica, som har LITT mer funksjoner enn det mine kom med. Les mer for å se hva slags spennende stoff som er inni her!

 

 

 

 

Jeg måtte sende inn dørene til oppretting og lakkering, da de var litt blasse, en del parkeringsbulker, og jeg ville ha de 100% klare for norske vinterforhold. Det er vanlig at det oppstår rust i bunnen på innsiden av disse dørene, og dette vil jeg IKKE ha på de nye.

 

 

mini-IMG_8591.jpg

Her er da en av de nylakkerte dørene. Litt mørkt, men det er utrolig sexy med nylakkerte overflater. :dribble:

 

 

Så, dere vet at i Japan så kjører man på venstre siden av veien. Noe som betyr at rattet og mye annet blir speilvendt av det vi er vant med. Ikke nok med at kontrollbokser og slikt er på andre sida, men jaggu meg er kabler speilvendt også gitt. Så her må det moddes litt!

 

  1. Montere gamle dørhåndtak
  2. Montere plastikk lister og div.
  3. Lage mitt eget ledningsnett
  4. Modde eksisterende ledningsnett
  5. Dra kabler til passasjersiden
  6. Montere dørene
  7. Og montere resten

 

Dette var det jeg gjorde denne gangen. Dette ser enkelt ut, men det tilsvarer faktisk 12 timers arbeid. Selve montering av en dør på bilen er enkel, da det er snakk om 4 bolter. Men det elektriske tar massemassemasse tiiiiid....

 

- - -

 

Elektrisk foldbare speil

mini-IMG_8595.jpg

Mye av ledningsnettarbeidet må man faktisk dedikere til å gjøre i bilen. Fordi det er håpløst å sitte med bare ledningsnettet å feilsøke, og i bilen gir den riktig med positiv og negativ strøm i kontaktene. Da er det lettere!

 

 

 

Funnet og, og tester speilene

 

 

mini-IMG_8597.jpg

Kabler lager sinnsykt mye rot!

 

 

For å få dette til å funke med mitt eksisterende ledningsnett, må vi lodde oss innpå det, og legge opp et nytt nett. Dette er fordi det er releer osv som skal få signaler og gi strøm til speilene som må være koblet til

 

 

Så da forlenger vi og justerer litt:

 

 

mini-IMG_8603.jpg

Vi finner noen gamle høyttalerkabler, og bruker disse videre i løpet her. Disse hadde riktig tykkelse, så det var knall.

 

 

 

mini-IMG_8604.jpg

Så lodder vi litt

 

 

mini-IMG_8605.jpg

Viktig å bruke krympestrømper! Vi vil ikke ha positivt ladede kabler liggende å slenge uten isolasjon.

 

 

mini-IMG_8606.jpg

Så krymper me

 

 

mini-IMG_8608.jpg

Litt av kablene ferdigstilt

 

 

mini-IMG_8609.jpg

Ledningsnettet nesten ferdig.

 

 

mini-IMG_8610.jpg

Nærmer seg..

 

 

Så må vi jo teste om ledningsnettet funker

 

 

mini-IMG_8611.jpg

Nesten ferdig.

 

 

mini-IMG_8612.jpg

Så bruker vi plastikkrør for å beskytte kabelen.

 

 

mini-IMG_8613.jpg

Dytter kablene inni.

 

 

mini-IMG_8614.jpg

99% ferdig. Den sorte kabelen på høyresiden er til passasjersida. Vi vil at begge speilene skal folde, right?

 

 

 

 

 

Mer dørarbeid

mini-IMG_8589.jpg

Døra passet jaggu meg! Hadde ikke testet om den passet før jeg sende til lakkering, så det var godt at den passet gitt!

 

 

mini-IMG_8592.jpg

Den gamle døra. Mye dempematter på den ser dere! Så må nok gå til innkjøp av nye matter ja.

 

 

mini-IMG_8593.jpg

Nye døra på innsida. Hul lyd i døra væ? Nei, jeg klarte ikke å kjøre lenge med dette før jeg fant noen rester av dempemattene mine og la ett lag. Makan til stygg lyd det er i døra uten matter!

 

 

mini-IMG_8594.jpg

Så tester vi vinduene litt

 

 

mini-IMG_8598.jpg

Monterer speilene

 

 

mini-IMG_8599.jpg

 

 

 

mini-IMG_8602.jpg

 

 

 

mini-IMG_8615.jpg

Fremdeles et rot, men vi nærmer oss! Ja, vi gjør faktisk det, selv om det ikke ser sånn ut!

 

 

mini-IMG_8616.jpg

Nye plastikkdelen venter på tur. De nye dørene har jo knapper i dørene, så da må vi bytte ut litt på dørtrekkene.

 

 

mini-IMG_8617.jpg

Så lodder vi oss på dørlyset. Jeg ville ha noe ekstra her.

 

 

mini-IMG_8618.jpg

Døra nesten ferdig jo! Mangler bare dørtrekket.

 

 

mini-IMG_8620.jpg

Dette var det som var "ekstra". Lys til å se på bakken om kvelden! Utrolig kjekt, og utrolig kult. Lyser når døra er oppe.

 

 

mini-IMG_8621.jpg

Døra ferdig

 

 

95% ferdig produkt

 

 

 

 

 

Så da var vi en dør nærmere...tilfredsstillelse?

Det var en dør. Nå veit jeg jo hva jeg må gjøre for å få den andre på plass, og jeg har gjort alt det elektriske klart. Så det er bare å kaste det sammen, så er det good to go! Neida, det er sikkert en del utfordringer der og, men det klarer vi å fikse!

 

Uansett, nå har jeg faktisk ENDELIG elektriske vinduer. Det føles rart at jeg strever så mye etter noe så vanlig som el vinduer! Men jaggu er det kjipt å sveive seg i hjel for å få opp og igjen vinduene! Så nå cruiser jeg rundt med vinduet oftere oppe! :cool:

 

 

 

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Svært pent! Det er slike bilder som gjør at jeg gleder meg til å begynne å fikle med det elektroniske på min bil. (Er utdannet innenfor elektronikk). Skal montere bilstereo og vurderer sentrallås, men er redd vinteren tar knekken på den.

 

Bilen din er så strøken at alle som ser den burde føle en viss skam over at de ikke tar like bra vare på sin egen bil. :)

Lenke til kommentar

Elektronikk er morro når man får det til, men blir fort rot. Hjalp mye å legge alt i egne plastslanger iallefall, blir litt struktur i kaoset. Ser utrolig bra ut.

 

Rust nederst på dørene er noe dritt, misunner deg dørene. Begynner selv å få litt bobler der, irriterende og vanskelig å bli kvitt.

Lenke til kommentar

Svært pent! Det er slike bilder som gjør at jeg gleder meg til å begynne å fikle med det elektroniske på min bil. (Er utdannet innenfor elektronikk). Skal montere bilstereo og vurderer sentrallås, men er redd vinteren tar knekken på den.

 

Bilen din er så strøken at alle som ser den burde føle en viss skam over at de ikke tar like bra vare på sin egen bil. :)

Takk for det! Elektrisk er morsomt å fikle med når det er enkelt(gjerne bare èn plusskabel man skal svinge rundt om), men blir fort litt forvirrende når det er 40 plusskabler som man må finne ut av.

 

Har hatt ettermontert sentrallås i 2 år, og vinteren har ikke tatt den. Så det er bare å kjøre på! :) Spørs om du vasker bilen din når det er 30 stive og deretter skal prøve å få bevegelige deler til å funke. Da fyker det fort noen deler.

 

Takk igjen for det! Det er digg å ha en strøken bil! Men desverre (95%)håpløst å holde den sorte lakken ren hele tiden!

 

Elektronikk er morro når man får det til, men blir fort rot. Hjalp mye å legge alt i egne plastslanger iallefall, blir litt struktur i kaoset. Ser utrolig bra ut.

 

Rust nederst på dørene er noe dritt, misunner deg dørene. Begynner selv å få litt bobler der, irriterende og vanskelig å bli kvitt.

Uten plastslanger ser det helt ille ut ja! Så det må man nesten ha. Beskytter også kabelene i døra, så da er det to funksjoner i en også. :)

 

Rust er noe dritt ja, ihvertfall når det begynner å boble på utsida. Det skjedde med de gamle mine, så derfor måtte de ut gitt. Du bør kaste deg over rusten der med en gang! For den er helt vanvittig til å grave seg innover i metallet der nede...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Svært pent! Det er slike bilder som gjør at jeg gleder meg til å begynne å fikle med det elektroniske på min bil. (Er utdannet innenfor elektronikk). Skal montere bilstereo og vurderer sentrallås, men er redd vinteren tar knekken på den.

 

Bilen din er så strøken at alle som ser den burde føle en viss skam over at de ikke tar like bra vare på sin egen bil. :)

Takk for det! Elektrisk er morsomt å fikle med når det er enkelt(gjerne bare èn plusskabel man skal svinge rundt om), men blir fort litt forvirrende når det er 40 plusskabler som man må finne ut av.

 

Har hatt ettermontert sentrallås i 2 år, og vinteren har ikke tatt den. Så det er bare å kjøre på! :) Spørs om du vasker bilen din når det er 30 stive og deretter skal prøve å få bevegelige deler til å funke. Da fyker det fort noen deler.

 

Takk igjen for det! Det er digg å ha en strøken bil! Men desverre (95%)håpløst å holde den sorte lakken ren hele tiden!

Hva slags sentrallås har du og hvor mye betalte du?

 

Kjenner til problemet med å holde bilen ren. Har selv en hvit bil. :p

Lenke til kommentar

Uten plastslanger ser det helt ille ut ja! Så det må man nesten ha. Beskytter også kabelene i døra, så da er det to funksjoner i en også. :)

 

Rust er noe dritt ja, ihvertfall når det begynner å boble på utsida. Det skjedde med de gamle mine, så derfor måtte de ut gitt. Du bør kaste deg over rusten der med en gang! For den er helt vanvittig til å grave seg innover i metallet der nede...

 

Ja, problemet er at det er fals der, så har det først begynt å ruste er det ingen vei tilbake. Kan ta det og utsette det et halvår/år før det blomstrer tilbake igjen. Eneste permanente løsninga er nye dører desverre. Får ta dette etterhvert når jeg kommer over et kanontilbud. :p

 

 

Hva slags sentrallås har du og hvor mye betalte du?

 

Kjenner til problemet med å holde bilen ren. Har selv en hvit bil. :p

 

Kansje ikke så veldig relevent, men er veldig fornøyd med min alarm/sentrallåspakke også. Fungerte plettfritt i hele vinter med flere uker med over 25minus. Pakken er av typen crimestopper, og kostet latterlig lite fra statene. Søk litt på ebay, så finner du masse.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...