Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe erfaring med Sony, men slik jeg husker AH-D1001 er det kanskje den mest behagelige hodetelefonen jeg har bært på hodet (i den prisklassen). Men, dette er jo selvfølgelig særs subjektivt. Når det gjelder lydkvalitet kan jeg ikke uttale meg.

Jeg har hatt det samme headsettet i ti år hvis det sier noe.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er det som er i vinden av hodetelefoner til hjemmebruk i prisklassen 5-10 000 nå? Er det noe spennende rundt hjørnet, eller noen som har fått meget gode anmeldelser?

Focal elear koster nå 8000kr. Kjøpte mine for 12k ved release. Jeg er veldig fornøyd enda.

 

Lurer også på om det er noe i den prisklassen som er bedre/like bra med annen signatur :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Takk for tips, jeg var mest ute etter nye modeller fra 2018, eller noen som er like rundt hjørnet.  Har prøvd mange av de i prissjiktet som er 2-10 år gamle.  Blant annet Denon AH-D7000, Audeze LCD2, Hifiman HE560, Sennheiser HD800/HD650, Phillips Fidelio X2, Focal Elear, BeyerDynamic DT770, T1, og kanskje noen til ;)

 

Har akkurat solgt Fostex TH900, så nå tenkte jeg å teste noe nytt ;)  (Byttesyken kommer krypende, og jeg ville ha åpne igjen)

 

Topp 2 i min bok (i tilfeldig rekkefølge) er kanskje, TH900 og HE-560.

 

Synd krona er så svak, blir for dyrt med alle modellene som har krøpet over 10k...

Lenke til kommentar

Focal elear koster nå 8000kr. Kjøpte mine for 12k ved release. Jeg er veldig fornøyd enda.

 

Lurer også på om det er noe i den prisklassen som er bedre/like bra med annen signatur :)

 

Om du ønsker noe i med en helt annen signatur kan jeg virkelig ikke få anbefale Sennheiser HD800S nok, har vært heldig å fått prøvd veldi mange svært kostbare hodetelefoner oppigjennom årene da jeg har hatt en eldre bror med store interesse for headfi helt siden jeg var i midten av tenårene. Har og vært gjennom svært mange hodetelefoner hvor jeg har kjøpt og solgt i ganske stor stil på brukmarkedet. 

 

Iløpet av disse årene har jeg hatt 2 virkelig store aha opplevelser, når det kommer til lyd. Dette var første gangen jeg fikk høre et par elektrostater og første gang jeg fikk høre et par Sennheiser HD800, det var da som et hadde blitt løftet et slør av musikken og denne åpnet seg helt opp for meg,  headfi fikk etter det en helt ny betydning for meg. Jeg har og flere venner som i seg selv aldri var særlig interessert i audio som ga samme tilbakemeldingen uten at jeg hadde gitt dem noen kontekst på forhånd for å mene noe. 

 

HD800 hadde dog den berømte treble spiken sin som omsider gjorde at jeg faktisk solgte de etter noen år da jeg hadde klart å overtale meg selv om at det var et par High End Audeze hodetelefoner jeg trengte i livet mitt.  Aldri har jeg angret så mye på et salg, savnet etter HD800 sin soundstage ble etterhvert så stor at jeg endte opp med å kjøpe meg et flunkendes nytt par HD800S etter å ha lest meg noe opp på S versjonen. S versjonen roer ned treble spiken betraktelig på litt bekostning av soundstage, men fortsatt langt bedre enn samtlige andre hodetelefoner jeg har hørt. 

 

Så for meg  blir HD800S enkelt og greit den ultimate hodetelefonen uansett prisklasse, vertfall som jeg har fått høre, at de er så lette og komfortable at du faktisk kan glemme at du har de på hode er jo og ett stort pluss :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Og fortsatt trenger så godt som alle DAC'er med unntak av nå Schiit og MSB et eksternt USB interface (les: USB-SPDIF bridge). Så jo, det er sensasjon faktisk på en så lavbudsjetts DAC (lavbudsjett når man ser hva man må sammenligne med).

 

Det finnes sikkert et par kandidater til med bra USB-interface, men de er det ikke mange av i denne verden.

 

Dette er interessant. ASR har målt Eitr og sier noe helt annet her: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-schiit-eitr-usb-to-s-pdif-bridge.3753/#post-89818

Endret av Tacanacy
Lenke til kommentar

 

Forskjellen er at ASR (Amir) har objektive reproduserbare målinger. Ut fra ASRs målinger er Schiit langt fra det beste i sin prisklasse.

TGBs uttalelser/meninger er subjektive og får stå for hans regning,.

 

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Er redd hd800s har litt lite bass?

 

Hd700 har iallefall "ingen" bass.

 

Bare konge soundstage

Med forsterker som klarer å levere nok guff syns jeg HD800S har mer en godt nok trøkk i bassen, har hørt mye på div. electronica (Daft Punk, Glitch Mob, infected mushroom , deadmau5, The Prodigy osv.) uten at jeg føler de mangler noe som helst i det segmentet :)

 

Noen basshead hodetelefon er det ikke, å det hele er jo en smakssak, noen liker at det virkelig rister på hode og andre liker en mer åpen soundstage med nødvendigvis noe mindre basstrøkk, selv liker jeg godt begge deler men foretrekker sistnevnte.

 

Uansett en fordel å få muligheten å prøve før en kjøper en hodetelefon til 13K, selv om angreretten i norge gjør det litt enklere å bare kjøpe uten å ha prøvd først.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...