Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Første som kanskje slår meg er Philips Fidelio X2, en åpen fantastisk lydende hodetelefon med mye punch som fint kan drives med ganske middels gode kilder, men som og skalerer greit om du kjøper bedre utstyr etterhvert. Sjekk de vertfall ut og søk deg litt opp å les/se litt tester. Det er en av mine favoritt hodetelefoner uavhengig av pris, fantastisk allrounder.

 

https://prisguiden.no/produkt/philips-fidelio-x2hr-297932 for øyeblikket kun til salgs i en nettbutikk så frykter de holder på å bli faset ut  :dontgetit: , det vil være ett stort tap isåfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil ikke bli en sidelengs oppgradering fra HD598 da?

Tja, det er jo en ganske annerledes hodetelefon til HD598 om det er en oppgradering eller ikke kommer vel litt ann på øret som hører. Om du vil ha en direkte oppgradering må du kanskje se litt nærmere på HD600 og HD700 , men disse krever en del av utstyret de er tilkoblet så jeg sliter med å anbefale de om du ikke har utstyr som vil kunne drive de skikkelig. Det sagt hender det seg titt og ofte at jeg drar Fidelio X2 over hodet selv om jeg har både Sennheiser HD800S og Audeze LCD3 i samlingen som koster det 10 doble av Philipsene. De er bare rett og slett utrolig gode artige og svært dynamisk gode hodetelefoner :)

 

Og hvordan er produkter laget i samarbeid med Massdrop sånn generelt?

Ingenting å si på kvaliteten på de produktene jeg har kjøpt fra Drop/Massdrop, har kjøpt et par hodetelefoner, en klokke og en kniv som har vært massdrop samarbeid, og det virker til å holde samme kvalitet som ellers produsentene av de forskjellige tingene holder.

Lenke til kommentar

Har hatt X2, lyden var finfin for sjangrene du lytter til, men for meg var de fryktelig ukomfortable pga de var altfor stramme for hodet mitt. Fostexene jeg har, er av gamle typen som ikke har avtagbar kabel. Byggekvaliteten er god etter min erfaring og lyden er bedre etter mine ører enn X2.

Lenke til kommentar

https://www.techradar.com/news/after-years-of-resisting-rock-band-tool-is-finally-entering-the-streaming-age?fbclid=IwAR3G2nWPjW7IxS8FET8T06gtchHBdwMsaNsoNIt8_qU4byd6-mjxJLEPNss

 

Og med det er det bare å ønske TOOL velkommen til 2019, det har virkelig latt vente på seg. Blir nok en liten resub på Tidal HIFI og få kjørt hodetelefon riggen med en del TOOL i kveld :grin:

Takk nå gleder jeg meg, har noen skiver, men dessverre er noe stjælt fra meg på nachspiel i ungdommen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom over et par brukte Focal Elear. Er disse tungsolgte? Og hva slags drivverk bør de parres med?

 

 

 

Har sett at JDS Atom blir mye anbefalt kombinert med Topping D50. Synd dette ikke er å oppdrive i Norge.

Jeg har hatt elear siden de kom ut. Fikk av de første 12 som kom til Norge. Bruker schiit jotunheim dac/amp.

Har ikkje tenkt til å selge dem enda ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Kom over et par brukte Focal Elear. Er disse tungsolgte? Og hva slags drivverk bør de parres med?

 

Har sett at JDS Atom blir mye anbefalt kombinert med Topping D50. Synd dette ikke er å oppdrive i Norge.

Eneste som er å passe på med Elear er at Focal hadde en del QA problemer i de første batchene som ble sendt ut, så om du kjøper brukt pass vertfall på at det er en Norsk kjøpt hodetelefon med garanti intakt, ellers er det vel få hodetelefoner som har fått så mye skryt som disse de siste årene, så det er nok en god bet å prøve ut disse.

 

Om de er tungsolgte vet jeg ikke så mye om, føler mesteparten av Head-fi har blitt tungsolgt de siste årene :(

 

Elear har 80 Ohms impedans og en følsomhet på 104dB/1mW så de er ganske lettdrevne, så Schiit Vali/Modi stacken du funderte på i ditt tidligere innlegg skal nok være mer en nok til disse, det skal nok og gå greit å drive de rett ut fra mindre gode kilder som PCen din i første omgang frem til du eventuelt kjøper deg bedre gear.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg har hatt elear siden de kom ut. Fikk av de første 12 som kom til Norge. Bruker schiit jotunheim dac/amp.

Har ikkje tenkt til å selge dem enda ;)

Hadde Jotunheim hatt optisk inngang i tillegg ville den vært midt i blinken. Men bare Modi som har det innenfor mitt budsjett. 

 

Eneste som er å passe på med Elear er at Focal hadde en del QA problemer i de første batchene som ble sendt ut, så om du kjøper brukt pass vertfall på at det er en Norsk kjøpt hodetelefon med garanti intakt, ellers er det vel få hodetelefoner som har fått så mye skryt som disse de siste årene, så det er nok en god bet å prøve ut disse.

 

Elear har 80 Ohms impedans og en følsomhet på 104dB/1mW så de er ganske lettdrevne, så Schiit Vali/Modi stacken du funderte på i ditt tidligere innlegg skal nok være mer en nok til disse, det skal nok og gå greit å drive de rett ut fra mindre gode kilder som PCen din i første omgang frem til du eventuelt kjøper deg bedre gear.

Kjøpt på Oslo Hi-Fi Center i November 2017. Så er vel ikke av den første forsendelsen. Ellers står valget mellom dette brukte paret av Elear, og DT-1990 Pro. Men sistnevnte er litt mer tungdrevet. Så litt usikker faktisk. Er det noen steder jeg kan prøve begge klokkene? 

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Hadde Jotunheim hatt optisk inngang i tillegg ville den vært midt i blinken. Men bare Modi som har det innenfor mitt budsjett.

 

Kjøpt på Oslo Hi-Fi Center i November 2017. Så er vel ikke av den første forsendelsen. Ellers står valget mellom dette brukte paret av Elear, og DT-1990 Pro. Men sistnevnte er litt mer tungdrevet. Så litt usikker faktisk. Er det noen steder jeg kan prøve begge klokkene?

Hva er galt med Usb?

Lenke til kommentar

Da var Kossene komt i hus og jeg har fått meg noen lyttetimer på de i dag.


 


Jeg har jo som nevnt tidligere eid ESP950 så viste jo forsovidt hva jeg gikk til, plastikken som er brukt føles akkurat like billig som jeg husker det og de veier fortsatt ingenting på godt og vondt, føles fryktelig billig ut, men er fantastisk behagelige å ha på hodet. De nye putene de har utstyrt de med denne gangen er av et slags velur materiale med noe som føles ut som vanlig ganske myk skumgummi i midten, her ble jeg litt skuffet da jeg trodde det skulle være memory foam, så kommer nok til å eksperimentere litt med nye puter da de faktisk har en overraskende stort utvalg på aftermarket puter.


 


Lydmessi har det skjedd en del på mass-drop versjonen kontra originale ESP950, bassen har blitt skrudd betydelig opp som denne gangen gjør at de fungerer til langt flere musikksjangere enn tidligere samt de ikke er like brutale mot ikke perfekte innspillinger som orginalene, dette har dog gått litt på bekostning av et nå litt innsnevret lydbilde, tror en fint kan dra paraleller mellom sennheiser HD800 og HD800S for å skape ett bilde av forskjellen mellom ESP950 og ESP/95X. Ellers er alt annet jeg elsket med ESP950 til stede, krystallklart lydbilde med detaljer til å dø for, du vil garantert høre detaljer du ikke har hørt før i musikken din med disse, og som med elektrostater ellers føles musikken ekstremt luftig og lett for mangel på ett bedre ord, noen ville kanskje beskrevet det som at de er ekstremt kjappe?  


 


Lyden er dog ikke for alle, det er nok mange som vil savne en del bass punch, og med detaljnivået de frembringer i musikken kan de kanskje virke litt for analytiske for noen? Uavhengig av noe er jeg ikke skuffet vertfall, for 500 dollar (pluss moms og fortollingsgebyr) tror jeg fort dette er det beste du kan få for pengene akkurat nå. 


 


Et obligatoriske bilde av setupen   :)


 


Wqw0Cqi.jpg


 


Edit: Legger ved et litt mer flatterende bilde av Kossene :p 


 


zCDE7Im.jpg


Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...