Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er greia med jotunheim DACen er jo at den er balansert med doble AKM Chipper, om en går for magni har en bare ubalanserte utganger som gjør det umulig å kjøre hele kjeden balansert for den som bryr seg om slikt. Om en skal ha en balansert multibit DAC må en opp i Gungnir til 15 000 kroner som bikker på siden til galskap for de fleste  :ph34r:

 

Personlig ville jeg nok satset på Jotunheim med DAC modulen vertfall. 

Lenke til kommentar

Takk for svar. 

 

Da regner jeg med at Jotuinheim med DAC-modul til nærmere 6000 kroner burde holde? Ser at den kan kjøpes fra Duet.no 

 

  MM-RIAA / USB-MODUL: Schiit MM-RiaaSchiit USB Dac

 

Du skal velge "Schiit USB Dac" i nedtreksmenyen på duet audio sin nettside, ikke Schiit MM-Riaa. Du får bare velge mellom en av modulene å jeg regner med du er mer ute etter  DACen enn en phono utgang. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Er det noen andre butikker i Norge med x dager åpent kjøp slik som Hi-Fi klubben? Sliter vanligvis med komfort og vil helst teste de ut i over lengre tid før jeg eventuelt beholder hodetelefoner.

Du må kjøpe noe skikkelig med en gang. Hodetelefoner som er sykt bra konfortmessig som jeg har testet er: senheiser hd 700/800, audioquest nighthawk, focal elear. Finnes flere som er behaglige om man leser litt.

Lenke til kommentar

 

Er det noen andre butikker i Norge med x dager åpent kjøp slik som Hi-Fi klubben? Sliter vanligvis med komfort og vil helst teste de ut i over lengre tid før jeg eventuelt beholder hodetelefoner.

Du må kjøpe noe skikkelig med en gang. Hodetelefoner som er sykt bra konfortmessig som jeg har testet er: senheiser hd 700/800, audioquest nighthawk, focal elear. Finnes flere som er behaglige om man leser litt.

 

De var litt høyere enn mitt budsjett på ca. 3000 kr. Tenkte meg egentlig Bose QC35 eller Sony MDR-1000x som idag ligger på ca 2600-2700 kr. 

Lenke til kommentar

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3889377

 

Selges jo på hifiklubben?

 

Elkjøp/Lefdal/Power osv har jo også 30 dagers åpent kjøp så vidt jeg vet, komplett har vel 45 dager.

De var ikke på lager før om 10 dager-ish.

 

Men skal sjekke de andre butkkene. Takk!

 

Noen som har formeninger om komforten og kvaliteten på de hodetelefonene, spesielt Sony MDR-1000X? 

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

Magni 3 er releaset, full redesign, $99, "really all you need".

De virker ganske fornøyde med denne.

 

 

http://www.schiit.com/products/magni-3

https://head-fi.org/threads/schiit-happened-the-story-of-the-worlds-most-improbable-start-up.701900/page-1629#post-13732030

 

Nesten så jeg føler at jeg må få reterminert min balanserte kabel til å passe mine nåværende hodetelefoner for å gjøre Jotunheim verdt sin kostnad :)

Finnes det noe sted man kan få gjort slikt for en rimelig penge? Pleier å bli ganske dårlig resultat når jeg lodder selv.

Endret av Saftis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått plukket opp 2 oppgraderte Audeze LCD-XC. Tok litt lengre tid enn planlagt siden jeg leverte inn 2 uker seinere enn avtalt og det kom midt i ferieperioden til de som gjorde oppgraderingen

 

Edit:

Uinnspillt var dette en drøm; det meste som ikke var optimalt med de gamle elementene er nå rett (det meste var forøvrig også rett på de forrige). Som et nytt headset; massiv forskjell - gleder meg bare til å få ha kjørt dem noen dager for å få dem optimale.

 

Edit2:

De hadde også tatt seg tid til å pusse treverket++++ så de så helt nye ut :)

 

Edit3:

Fått teste det siste eksemplaret på enda bedre utstyr; boosten i mellomtone fra tidligere er justert ned; ujevnheter rundt 300Hz er også korrigert samt mindre boomy bass (enda klarerer og mer detaljert). Det er også gjort noe med dippen rundt 8000Hz. Lydbilde i oppgraderte LCD-XC er et langt steg mot lydbilde i LCD-4 (200 ohm utgaven) over hele frekvensspekteret. LCD-XC høres også nå allerede uinnspilt ut langt mindre lukket.

 

Merket nå hvor mye jeg har savnet LCD-XC. Godt å ha dem tilbake igjen! Stylus Audio i Sverige har gjort en fantastisk jobb. Dessverre(?) er distributørrollen for Norge overtatt av Soundgarden (har en mistanke om at service-nivået der ikke er på samme nivå som hos Stylus i Sverige som frem til nylig var importør for hele Norden.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Får vel selge Magni 2 ubern å kaste meg på en Magni 3 da.

Om man får igjen en skvett for den så blir det ikkeno så dyrt, meb å selge før man har fått den nye i hus er vel kanskje ikke så lurt.

 

Nå vet jeg ikke hva som er "normal bruktpris" på dem, men jeg betalte 1000kr med frakt for min ca 2mnd siden. Rundt der burde i alle fall være mulig å få syns jeg :)

Lenke til kommentar

 

Får vel selge Magni 2 ubern å kaste meg på en Magni 3 da.

Om man får igjen en skvett for den så blir det ikkeno så dyrt, meb å selge før man har fått den nye i hus er vel kanskje ikke så lurt.

 

Nå vet jeg ikke hva som er "normal bruktpris" på dem, men jeg betalte 1000kr med frakt for min ca 2mnd siden. Rundt der burde i alle fall være mulig å få syns jeg :)

 

Hvorfor vil noen betale nypris for noe som er brukt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...