Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble XTZ DSP 12 ørepropper til meg... Gitt av meg selv til bryllupjubileum for 399kr på Nordby Digital.

Det som er kult med de er lyden, nøytral oppløst diskant og markert tydelig bass.. som derimot ikke er boostet eller plusset som ofte er problem med billigere propper.

Øreproppene som følger med er memoryfoam og er behagelige å bruke, og man må ikke dytte og vri for at de skal passe hver gang. For det passer hver gang... Hvorfor vet jeg ikke.

Men det er bare den største proppene som har memory foam, de to mindre er vanlig silikon.

Ledingen er flat, og kveiler lite, men den kunne vært mer solid,

Et minus for meg er at det ikke er knapp eller mikrofon på den, da må du opp i Sport modellen, og dette viste jeg ikke.
Det går å motta samtaler eller ringe men du bør holde mobilen i nærheten når du samtaler.

Proppene har magneter, så de henger sammen feks rundt halsen.

Det følger også med en klesklype man kan feste på ledning, flyadapter stereo, og storjack. Og en liten kul bag med XTZ logo.

Jeg er fornøyd, særlig med lyd og memory foam.

Jeg er litt skuffet fordi det ikke er knapp på ledning og ikke er mikrofon.
35804257904_b425fc75f5_o.jpg1502980534217 byiidexterii, on Flickr

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Da forsvinner mine 2 Audeze LCD-XC til oppdatering til 2016-versjonen (mine er laget i 2014). Blir spent på forskjellen i lyd (etter x antall dagers innspilling).

 

Edit:

Har utsatt dette så lenge nå; blir litt forbanna om det kommer enda en oppdatering rett rundt hjørne ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Lånte en Sony MDR-Z1R for testing, blir spennende å teste på eget utstyr over litt tid

Første inntrykk på mitt oppsett med Z1R; Audeze LCD-XC er bedre på alle måter; _men_ det er bra hodetelefoner til å være lukket. Men det mangler mikrodetaljer sammenligned med LCD-XC; samt bassen er ikke like slagkraftig. Lyden virker mer "syntetisk"/lukket vs ekstremt naturlig og åpen på LCD-XC (LCD-XC har også sine feil og mangler jeg håper vil bli korrigert med nye elementer (2016 utgaven)).

 

Videre var Z1R ekstremt lette, med litt halvveis system for å endre høyde på bøylen (den faller fort utav posisjon og må justeres på nytt nesten hver gang du tar i hodetelefonene).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Testet Sony Z1R på samme oppsett bare med Windows. Merkelig nok høres lyden bedre ut på Windows 10 enn på macOS (samme hardware). Fortsatt flat 2D lyd og mangler mikrodetaljer (spesielt på bass), men blir ikke fysisk uvel av å høre på med Windows. 

 

En annen ting jeg har funnet med Z1R; kabel-pluggene lager lyd når kablene toucher skulder/klær. Får dunkelyder med å bare ta i kabelen. Så disse 2.5mm minijack sakene er mye dårligere enn feste som brukes på Audeze. Feste for kabel er ikke solid nok; man kan vrikke på kabel uten å bruke makt som igjen lagger klikke/dunkelyder i hele konstruksjonen.

Lenke til kommentar

Leker litt med tanken og oppgradere hode-kittet som for tiden er ikke eksisterende i form av et par Sennheiser og null forsterker.

 

Hva kan være et studentvennlig oppsett ? Mac'en vil være avspillingskilde og jeg har ingen formaninger om og ta det med ut, da har jeg iems til vanlig og powerbeats 3 på trening.

 

Jeg liker det gjerne på den bass-ete siden men hører også mye på klassisk og er glad i den høyoppløste delen av lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...