Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Som LCD-3 eier vil jeg vertfall skyte inn med at det er noen av de verste hodetelefonene jeg har eid komfortmessig. Alle hoder har jo forskjellig form så noe som er komfortabelt for andre er ikke nødvendigvis komfortbelt for deg osv. Men det største problemet jeg har med LCD-3 er i all hovedsak vekten og at så og si hele vekten er fordelt på toppen av hodebøylen, jeg sliter vertfall med å sitte med de på hodet en hel time uten å måtte ta meg en pause.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som LCD-3 eier vil jeg vertfall skyte inn med at det er noen av de verste hodetelefonene jeg har eid komfortmessig. Alle hoder har jo forskjellig form så noe som er komfortabelt for andre er ikke nødvendigvis komfortbelt for deg osv. Men det største problemet jeg har med LCD-3 er i all hovedsak vekten og at så og si hele vekten er fordelt på toppen av hodebøylen, jeg sliter vertfall med å sitte med de på hodet en hel time uten å måtte ta meg en pause.

De tidligere utgavene av LCD-3 har forferdelige puter; det er oppdatert (kan også byttes). LCD-4 og LCD-X/XC kan has på i 8 timer i strekk uten problem, men enig i at tidligere utgaver ikke var like behagelige.

Lenke til kommentar

Ser en del som har andre erfaringer med LCD-X på head-fi, er vel ikke uten grunn at Audeze selger de nye, lettere bøylene separat (til blodpris).

De nye karbon-bøylene er fantastiske; overpriset jepp - men utrolig bra. Kjøpt inn slike til alle min Audeze hodetelefoner.

Men jeg klager ikke på Audeze; de oppgraderte begge mine LCD-XC til siste versjon helt gratis. Så det er ikke kun penger de tenker på faktisk.

Lenke til kommentar

Takker for tips! Det er nok de åpne variantene Evil-Duck nevner jeg kikker nærmere på i denne omgang, men takk for tipset om SRH1540, oOF! Ser at de får mye skryt, så det er mulig jeg kommer til å prøve de likevel.

 

Jeg synes jo Audeze LCD-4 og LCD-X (med LCD-4 bøyle) fungerer utmerket over flere timer i strekk; hver dag. Men dette er en litt annen planet enn DT770. Siden du får eget kontor bør jo ikke penger være noe problem; kun de kule gutta som får eget kontor :)

LCD-4 til 45k og LCD-X til 16k - det var en litt annen planet ja. Det er et 10-12 m2 stort cellekontor jeg skal ha, ikke et hjørnekontor på 50 m2 med egen sofagruppe og minibar, bare så det er sagt  :D

Lenke til kommentar

LCD-4 til 45k og LCD-X til 16k - det var en litt annen planet ja. Det er et 10-12 m2 stort cellekontor jeg skal ha, ikke et hjørnekontor på 50 m2 med egen sofagruppe og minibar, bare så det er sagt  :D

Stort hjørnekontor med sofagruppe ville jo krevd skikkelig høytalere. B&W 800 D3 med passende kilde og forsterker vil vært mer passende da :) LCD-4 er jo hodetelefoner; så ingen behov for stor plass da :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Noen andre her som har B&O Beoplay H9 i beige her? Fargen på putene tåler trolig ikke hårvoks, evt mye bruk til trening osv. Mine ser helt jævlige ut, noen med samme erfaring?

 

Ganske skuffende egentlig, da de kostet meg drøyt 5000kr for 8-9mnd siden.

Skal sies at jeg går med de 8-10 timer dagen.

post-113801-0-11254900-1508320954_thumb.jpg

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

 

Hva med de nye Focal Clear? :)

 

EDIT: det er ikke skrivefeil, jeg mener Clear og ikke Elear

Har ikke hørt på Clear, men hørt på resten av serien og de imponerte ikke meg i det minste. Du må nesten høre selv for å se om de er passende for deg.
Tenkte mer generelt, ikke for meg sånnsett. De er jo en nyhet. Ryktene skal vel ha det til at de retter opp i mange av de tingene folk klagde på Elear for (midrange feks)

 

Jeg er forsåvidt fornøyd med mine Elear, syns de spiller helt ypperlig, men kunne (faktisk) hatt enda litt mer punch i de :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

 

Hva med de nye Focal Clear? :)

 

EDIT: det er ikke skrivefeil, jeg mener Clear og ikke Elear

Har ikke hørt på Clear, men hørt på resten av serien og de imponerte ikke meg i det minste. Du må nesten høre selv for å se om de er passende for deg.
Tenkte mer generelt, ikke for meg sånnsett. De er jo en nyhet. Ryktene skal vel ha det til at de retter opp i mange av de tingene folk klagde på Elear for (midrange feks)

 

Jeg er forsåvidt fornøyd med mine Elear, syns de spiller helt ypperlig, men kunne (faktisk) hatt enda litt mer punch i de :p

Er du fornøyd med Elear da?

Lenke til kommentar

De er helt topp, syns de spiller veldig bra, de er ikke like «grøtete» som X2 og de er ti ganger mer komfortable enn LCD-2. Den «suckout» plager ikke meg i det heletatt, syns lysbildet de leverer er helt konge, særlig til litt hardere musikk. Men som sagt, kunne gjerne hatt enda mer trøkk, disse begynner å vrenge disse også, men ved høyere volum enn de andre. Når jeg leser i diverse forum så er det mange som opplever dette, så spørs om det ikke er jeg som watter på for mye ja ;)

 

Noe sier meg at jeg burde gå for et par lukkede hodetelefoner også etterhvert :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Stort hjørnekontor med sofagruppe ville jo krevd skikkelig høytalere. B&W 800 D3 med passende kilde og forsterker vil vært mer passende da :) LCD-4 er jo hodetelefoner; så ingen behov for stor plass da :)

Ja, jeg får nok foreslå et par 800 D3 (pluss noe passende på forsterkerfronten) for sjefen, må bare finne en måte å begrunne hvorfor de skal føre til økt produktivitet for meg som ansatt.

Lenke til kommentar

De er helt topp, syns de spiller veldig bra, de er ikke like «grøtete» som X2 og de er ti ganger mer komfortable enn LCD-2. Den «suckout» plager ikke meg i det heletatt, syns lysbildet de leverer er helt konge, særlig til litt hardere musikk. Men som sagt, kunne gjerne hatt enda mer trøkk, disse begynner å vrenge disse også, men ved høyere volum enn de andre. Når jeg leser i diverse forum så er det mange som opplever dette, så spørs om det ikke er jeg som watter på for mye ja ;)

 

Noe sier meg at jeg burde gå for et par lukkede hodetelefoner også etterhvert :p

Hodetelefoner begynner å vrenge? Hvor høyt hører du på musikk; jeg ville vært bekymret for hørselsskader. Oppsettet jeg har nå kan jeg blås trommehinnene med uten at de vrenger; men har ingen planer om å prøve. Akkurat det er på min liste over ting jeg aldri skal prøve :)

Lenke til kommentar

 

Stort hjørnekontor med sofagruppe ville jo krevd skikkelig høytalere. B&W 800 D3 med passende kilde og forsterker vil vært mer passende da :) LCD-4 er jo hodetelefoner; så ingen behov for stor plass da :)

Ja, jeg får nok foreslå et par 800 D3 (pluss noe passende på forsterkerfronten) for sjefen, må bare finne en måte å begrunne hvorfor de skal føre til økt produktivitet for meg som ansatt.

 

Happy ansatte medfører økt produktivitet... bare i Asia og USA de ikke har skjønt denne koblingen ;)

 

Edit:

Har hørt om firma som har diskusjoner i flere dager med x antall møter for å avgjøre om en ansatt skal få kjøpe skjerm til 6000 eller 5500. Så de bruker mer penger på å sørge for at den ansatte blir misfornøyd, i god Asiatisk-lederstil :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

De er helt topp, syns de spiller veldig bra, de er ikke like «grøtete» som X2 og de er ti ganger mer komfortable enn LCD-2. Den «suckout» plager ikke meg i det heletatt, syns lysbildet de leverer er helt konge, særlig til litt hardere musikk. Men som sagt, kunne gjerne hatt enda mer trøkk, disse begynner å vrenge disse også, men ved høyere volum enn de andre. Når jeg leser i diverse forum så er det mange som opplever dette, så spørs om det ikke er jeg som watter på for mye ja ;)

 

Noe sier meg at jeg burde gå for et par lukkede hodetelefoner også etterhvert :p

Hodetelefoner begynner å vrenge? Hvor høyt hører du på musikk; jeg ville vært bekymret for hørselsskader. Oppsettet jeg har nå kan jeg blås trommehinnene med uten at de vrenger; men har ingen planer om å prøve. Akkurat det er på min liste over ting jeg aldri skal prøve :)
Samme på mine gamle LCD2 også, med de kunne spille langt over smertegrensa og enda litt til, uten at jeg orket akkurat å teste det.

Med Elear kan jeg ikke det, kan feks ikke se film med de fordi om det kommer scener med tung bass (eksplosjoner eller lignende) så vrenger elementene med en gang, så må sette volumet veldig lavt for akkurat film, og da blir jeg sittende å stille på volumet under hele filmen (opp for dialog og ned for action). Så tror ikke de tåler så mye. Men igjen, noen har problemer med dette, andre ikke - jeg har nå hatt to par med dette. Litt rart egentlig

 

Har forøvrig veldig god hørsel, sjekker meg årlig (pga helseattester i jobben)

 

Er også litt sugen på å teste ut de nye HD660S og kanskje de nye fra Klipsch og kanskje LCD2C om de er signifikant lettere enn de gamle. Er noen litt spennende hodetelefoner som kommer nå :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...