Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

 

 

Får vel selge Magni 2 ubern å kaste meg på en Magni 3 da.

Om man får igjen en skvett for den så blir det ikkeno så dyrt, meb å selge før man har fått den nye i hus er vel kanskje ikke så lurt.

 

 

Nå vet jeg ikke hva som er "normal bruktpris" på dem, men jeg betalte 1000kr med frakt for min ca 2mnd siden. Rundt der burde i alle fall være mulig å få syns jeg :)

Hvorfor vil noen betale nypris for noe som er brukt?

Ja de koster vel 1000-1200 inkludert frakt nye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje litt teit spørsmål men hvor mye forskjell kan en amp oppgradering gjøre? trudde det var dac`en som hadde mest å si så frem til at ampen klarte å levere nok "juice"? (snakker om schiit stacken nå). Altså magni 2 vs magni 3.

Om man ikke har noen hodetelefoner som er sykt harde å drive mener jeg.

 

Ser massdrop kjører en o2 dac/amp for ca 1250kr ink frak og power brikke til norge (men uten moms)  for tiden.

 

Noen som har noe innspill på denne vs schiit stack? antar o2 er litt svakere  selv med ekstern power brikke?

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Alle amper er forskjellige; bare på rene preamper er det massiv forskjell (finnes verken DAC eller forsterkerledd). Men det aller viktigste er at hodetelefon ampen gir nok styrke - ingenting tar livet av lyden som en underdimensjonert forsterker.

 

Magni 2 vs Magni 3; eneste måten å finne ut er å prøve dem. Muligens Duet Audio har dem fremme for demo (nå eller rimelig snart). Ta med hodetelefonene dine og prøv ut er vel det enkleste.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Tviler på at de har den inne med det første, Schiit stresser ikke med de få distributørene, tipper de ikke fikk vite om lanseringen før den var tilgjengelig fra Schiit selv.

Pluss at Duet vel har slike varer mer som en kuriositet/et lokkemiddel inn til noe dyrere, enn noe de tjener på å forhandle. Blir litt rart med den ene kunden som skal ha forsterker til 900 kr og den neste som skal ha høyttalere til 1.700.000 kroner.

Lenke til kommentar

Vi snakker hodetelefoner som koster mindre enn tusenlappen og mindre en signakabelen du bruker mellom DAC og AMP. Du kan jo komme med noe litt mer nøyansert enn det der da, vel? 

"Jeg liker Toyota Avensis, denne ser billig ut". Svar: "Dårlig bil, men fin pris"
- Fra eieren av en Ferrari 458 Italia med skiboks på taket

:p

notus,
Kan forøvrig nevne at Fidelio L2 scorer godt blant de som har lyttet til de, noen vil hevde at de er nesten like gode som X2 til og med, med en kanskje noe dårligere byggekvalitet. Løp og kjøp :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Philips Fidelio L2  til 599 kr må jo være et kupp!?

Veldig billig, får vel ikke bedre til den prisen - selv om jeg misliker Fidelio L2 sterkt (det er ikke mye som er rett med lyden på dem etter mitt syn), men det er min personlige mening. Det er lov å være uenig :)

 

Har en mistanke om lydsignaturen til L2 og frykter for at jeg kommer til bruke litt EQ på dem. Tror jeg blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...