Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Sony MDR 1000x, og irriterer meg over at når jeg bruker den med støyreduksjon må jeg starte den om igjen hvert 10 minutt.

Går det an å gjøre noe med det? Det blir mange omstarter på en tur fra Alicante... (Jeg har et par gamle av ett eller annet slag i bilen som ikke har det problemet.)

Lenke til kommentar

Jeg har Sony MDR 1000x, og irriterer meg over at når jeg bruker den med støyreduksjon må jeg starte den om igjen hvert 10 minutt.

Går det an å gjøre noe med det? Det blir mange omstarter på en tur fra Alicante... (Jeg har et par gamle av ett eller annet slag i bilen som ikke har det problemet.)

Det skal ikke være slik; klag til Sony/butikken de er kjøpt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har Sony MDR 1000x, og irriterer meg over at når jeg bruker den med støyreduksjon må jeg starte den om igjen hvert 10 minutt.

Går det an å gjøre noe med det? Det blir mange omstarter på en tur fra Alicante... (Jeg har et par gamle av ett eller annet slag i bilen som ikke har det problemet.)

Det skal ikke være slik; klag til Sony/butikken de er kjøpt.

 

Det skal jeg sannelig gjøre den dag i dag, hadde bare lyst til å høre en 'second opinion' før jeg gjorde noe. Det er forresten en irriterende damestemme som sier et eller annet jeg ikke makter å tyde hver gang den slår av støyreduksjonen.

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

Magni 3 koster 1490 (inkl mva) hos duett.

Direkte fra Schiit: 99 USD; billigste frakt-alternativ til Norge: 36.06 USD; kurs 7.95

===> (99 + 36.06) * 7.95 * 1.25 = 1342,-.

 

Så du tjener 148 kr på å kjøpe den direkte fra Schiit, samtidig som du mister 5 års reklamasjonsrett og har et styr om den skal sendes tilbake for reparasjon/oppgradering med tanke på MVA-krav som vil dukke opp hver gang.

 

Elektronikk er billig i Norge; selv med direkte sammenligning med utlandet.

 

Edit:

Husk at Schiit sine priser (gjelder alle amerikanske selskap) oppgir prisene netto; uten sales tax. Så om du reiser til California og kjøper direkte så betaler du ikke 99 USD heller :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jada det jeg prøver å si er bare at den reelle prisen denne endte opp på I Norge var en del over det jeg så for meg.

 

For øvrig har jeg inntrykk av at normalen for prisen på datakomponenter og mobiler hos norske forhandlere er ca. 10-gangeren på dollarprisen, men da blir de jo gjerne importert i store forsendelser.

 

F.eks. Msi 1080ti Gaming X koster $780 +frakt på Amazon og 7900 kr i norske butikker, AMD Ryzen 1800X $418 på Amazon og 3900 kr i norske butikker.

Lenke til kommentar

Magni 3 koster 1490 (inkl mva) hos duett.

Direkte fra Schiit: 99 USD; billigste frakt-alternativ til Norge: 36.06 USD; kurs 7.95

===> (99 + 36.06) * 7.95 * 1.25 = 1342,-.

 

Så du tjener 148 kr på å kjøpe den direkte fra Schiit, samtidig som du mister 5 års reklamasjonsrett og har et styr om den skal sendes tilbake for reparasjon/oppgradering med tanke på MVA-krav som vil dukke opp hver gang.

 

Elektronikk er billig i Norge; selv med direkte sammenligning med utlandet.

 

Edit:

Husk at Schiit sine priser (gjelder alle amerikanske selskap) oppgir prisene netto; uten sales tax. Så om du reiser til California og kjøper direkte så betaler du ikke 99 USD heller :)

Elektronikk er billig i Norge ja, det vet jeg som bor i EU/Sverige.

Lenke til kommentar

 

Magni 3 koster 1490 (inkl mva) hos duett.

Direkte fra Schiit: 99 USD; billigste frakt-alternativ til Norge: 36.06 USD; kurs 7.95

===> (99 + 36.06) * 7.95 * 1.25 = 1342,-.

 

Så du tjener 148 kr på å kjøpe den direkte fra Schiit, samtidig som du mister 5 års reklamasjonsrett og har et styr om den skal sendes tilbake for reparasjon/oppgradering med tanke på MVA-krav som vil dukke opp hver gang.

 

Elektronikk er billig i Norge; selv med direkte sammenligning med utlandet.

 

Edit:

Husk at Schiit sine priser (gjelder alle amerikanske selskap) oppgir prisene netto; uten sales tax. Så om du reiser til California og kjøper direkte så betaler du ikke 99 USD heller :)

Elektronikk er billig i Norge ja, det vet jeg som bor i EU/Sverige.

 

 

Flytta til søta bror selv. Blir å handle i Norge når jeg stikker innom.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker med nettbutikk er garanti og frakt. Går sikkert greit med frakt av hodetelefon. Men tv? Jeg bor i Sverige og her er posten er helt forferdelig... Sikkert de nye landsmenn som trener på adresse og å kaste postpakker... ?

 

Bestilte en seng og pakka gikk som en sprettert mellom Harry et eller annet og Uddevalla som en ping Pong 8 ganger tur retur mens appen sa Vent til du får sms. Pakka var hølete og manglet deler.

 

Vil jeg det med en 4k storskjerm eller amp?

 

Njet kjøper i butikken og får service og trygg garanti, samt transport som jeg ordner selv...

 

Greit værd det 500-1500 ekstra mot jalla svindel nettbutikk med billigst prisjakt.

 

Netthandel av dyrere varer er for de som bur der ingen skulle tru at nokon kunne bu... NRK stil

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...