Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Ville gitt opptil 3000,- for denne :)

Den koster vel ny rett over 4000; som basisregel er halv pris veien å gå. Ser den ut som ny og litt ekstra-stæsj følger med så kan man strekke seg litt lengre. Synes 3000 er for høy pris, men jeg vil ikke miste nattesøvnen om noen gir 3.000 for dette headsettet  :ninja:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte meg et par Gen 5 USB til Yggdrasil. Man kan få dem tilsendt for å montere selv. Prisen var ikke helt ille heller; 100 USD pr. Blir spennende å se hva de har fått til (bestilte bare 2 umiddelbart for å slippe å betale frakt nok en gang).

Vet du noe rundt prossedyren å koble opp disse kortene? Antar det er loddefritt? Ser schiit skriver følgende :

 

If you’re an experienced electronics technician or engineer who is familiar with ESD precautions, or work with a good tech, you can choose to have the Gen 5 board sent to you directly, fully tested and protected in an antistatic bag. Please note that by selecting this option, you are saying, "Yes, I am, or know, a competent electronics technician who does not need hand-holding for this installation, and I will not allow an inexperienced person to perform the upgrade, since I understand there are no user-serviceable parts inside."

Nå er jo jeg faktisk elektro ingeniør med go forståelse for "ESD precautions", men ikke komfortabel med å begynne å dille med lodding og greier i en 15 000 kroners DAC selv, om det derimot er relativt plug and play som å oppgradere en komponent på en PC med kontaktpunkt er jo saken veldig grei.

Lenke til kommentar

 

Bestilte meg et par Gen 5 USB til Yggdrasil. Man kan få dem tilsendt for å montere selv. Prisen var ikke helt ille heller; 100 USD pr. Blir spennende å se hva de har fått til (bestilte bare 2 umiddelbart for å slippe å betale frakt nok en gang).

Vet du noe rundt prossedyren å koble opp disse kortene? Antar det er loddefritt? Ser schiit skriver følgende :

 

If you’re an experienced electronics technician or engineer who is familiar with ESD precautions, or work with a good tech, you can choose to have the Gen 5 board sent to you directly, fully tested and protected in an antistatic bag. Please note that by selecting this option, you are saying, "Yes, I am, or know, a competent electronics technician who does not need hand-holding for this installation, and I will not allow an inexperienced person to perform the upgrade, since I understand there are no user-serviceable parts inside."

Nå er jo jeg faktisk elektro ingeniør med go forståelse for "ESD precautions", men ikke komfortabel med å begynne å dille med lodding og greier i en 15 000 kroners DAC selv, om det derimot er relativt plug and play som å oppgradere en komponent på en PC med kontaktpunkt er jo saken veldig grei.

 

Det er plug and play. Skru ut det gamle, sett inn det nye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så at noen nevnte at det er lurt å være forsiktig og løfte kortet rett opp. Men virker ganske så plug and play. Om loddebolten mot formodning skulle bli nødvendig kan jeg ikke helt se at det er problematisk å komme til. Så det får du nok også til om du er ekstremt uheldig. Men kan ikke helt se at de pinnene holder så hardt fra hann til hunn pinnerad på de respektive kortene til at det skal bryte ett through hole loddepunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bestilte meg et par Gen 5 USB til Yggdrasil. Man kan få dem tilsendt for å montere selv. Prisen var ikke helt ille heller; 100 USD pr. Blir spennende å se hva de har fått til (bestilte bare 2 umiddelbart for å slippe å betale frakt nok en gang).

Vet du noe rundt prossedyren å koble opp disse kortene? Antar det er loddefritt? Ser schiit skriver følgende :

 

If you’re an experienced electronics technician or engineer who is familiar with ESD precautions, or work with a good tech, you can choose to have the Gen 5 board sent to you directly, fully tested and protected in an antistatic bag. Please note that by selecting this option, you are saying, "Yes, I am, or know, a competent electronics technician who does not need hand-holding for this installation, and I will not allow an inexperienced person to perform the upgrade, since I understand there are no user-serviceable parts inside."

Nå er jo jeg faktisk elektro ingeniør med go forståelse for "ESD precautions", men ikke komfortabel med å begynne å dille med lodding og greier i en 15 000 kroners DAC selv, om det derimot er relativt plug and play som å oppgradere en komponent på en PC med kontaktpunkt er jo saken veldig grei.

 

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/schiit-yggdrasil-gen-5-usb-upgrade-instructions.4842/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker, fant ut at samme karen hadde postet en guide for Gungnir og  LINK 

 

Virker fint overkommelig dette, eneste som virker litt tricky er LED alignmenten når den skal sammen igjen, men overhode ikke uoverkommelig dette nei :)

Slipper heldigvis dette LED-styret med Yggdrasil. Synes forøvrig de har laget hele kabinettet noe i overkant komplisert - foretrekker 4-6 skruer på sidene og bak (2 på hver side) og løft toppen av varianten

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Forslag:

 

Beyerdynamic dt770pro 80 ohm + oppo ha-2 dac. Kan brukes til på farten ogdå. Bassboost knapp på dac'en.. dette blir 4500-5000kr, og du hsr gof lyd i mange år. Både ved dataen og på farten :D

Mulig jeg er tonedøv men kjøpte dt 770 80ohms (etter å ha testet diverse andre headsett) og skjønner ikke helt hypen. Jeg returnerer mine i morgen ihvertfall.

Men alle de andre headsettene mine er stortsett åpne, så kan godt hende at de er bra om man trenger lukkede.

Enten det eller så gav jeg dem ikke nok burn inn tid(?). Jeg følte ihvertfall at selv om de hadde grei lyd så var lyden så sykt innestengt at jeg ikke hørte hvor fiender var i spill (og synes ikke det var så bra for musikk heller, alt for innestengt lyd for min smak).

 

Kjøpt og testet mot hverandre side om side i løpet av 14 dager;  AKG 712 Pro > X2 > DT 990 (250ohm)  så et gooodt stykke ned til DT 770 (80ohm). Solgte/returnerer alle unntat AKG og X2.

Fokuset mitt var spill , film og musikk, i den rekkefølge men.

Dac/AMP:  soundblaster e5 og SMSL m3. (temmelige billig greier men jeg er ikke så gammel i gamet enda).

 

Vet at lukkede er en helt annen ballpark men med alikevel, var ikke forberedt på så stort tap av lydbilde.

Så med mindre man virkelig trenger headset som fungerer til alt inkludert det å være portable så ville jeg kjøpt åpent. Selv bruker jeg  bluetooth lukkede headsett for bussen.( Jabra Move ,selv om de har mye dårligere lyd).

 

 

Om man er på uber budsjett og man ikke trenger kjempe portable greier trur jeg ville ha gått for SMSL m3(450-500kr på ebay) som ikke er så mye dårligere enn feks fiio e10k og noen brukte Philips Fidelio X2 headsett(finner dem på finn til 1000lappen).

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Mange hodetelefoner som blir skrytt langt opp i skyene, men allikevel skuffer mange. 

 

Personlig har jeg kjøpt og returnert DT 990 og Fidelio X2. Begge har fått generelt kjempe god omtale og blir skrytt av overalt. 

 

Endte opp med å kjøpe Hifiman HE-400i. Så langt veldig fornøyd med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange hodetelefoner som blir skrytt langt opp i skyene, men allikevel skuffer mange. 

 

Personlig har jeg kjøpt og returnert DT 990 og Fidelio X2. Begge har fått generelt kjempe god omtale og blir skrytt av overalt. 

 

Endte opp med å kjøpe Hifiman HE-400i. Så langt veldig fornøyd med dem.

Ser hva du mener. Har ikke prøvd HE-400i enda men må alikevell si at det eneste(for min del) X2 slår AKG 712 pro på(utenom pris) er at de sitter bedre på hodet mitt og føles  mye mer solid bygget. Jeg synes X2 er litt vel bassy (slik at enkelte detaljer forsvinner litt) for min smak men de fungerer fint på SMSL m3 som ikke har bass boost.

AKG 712 er sålangt bedre lydmessig enn noe annet jeg har prøvd,  men de føles veldig flimsete bygget og sitter veldig løst på hodet.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd den oppdaterte HD 5xx serien til Sennheiser? Jeg hadde HD 558 en stund, men solgte siden jeg aldri ble venn med mangelen av (ekstra?) bass, mye siblence og harde øreputer som gnagde under øret. Har kun fått hørt litt på de åpne variantene av den nye serien, og de virker ganske annerledes enn de gamle. Minuset er fortsatt ikke 3.5 jack som standard og nå også relativt mye høyere pris. De fungerer i alle fall helt fint uten forsterker.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...