Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Går og god for Shure. Bygget som tanks med tykk og god utbyttbar ledning.

Bruker mine SE-215 og SE-535 til alt og er overhodet ikke redd for å ødelegge de. 

Hvordan er innstegsmodellen SE215 lydmessig? Hva er det som den gjør feil i forhold til de dyrere modellene?

Har hatt den serien på radaren en stund nå, men har egentlig avventet litt i tilfelle de blir oppdatert da det begynner å bli en stund siden de ble lansert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Går og god for Shure. Bygget som tanks med tykk og god utbyttbar ledning.

Bruker mine SE-215 og SE-535 til alt og er overhodet ikke redd for å ødelegge de. 

Hvordan er innstegsmodellen SE215 lydmessig? Hva er det som den gjør feil i forhold til de dyrere modellene?

Har hatt den serien på radaren en stund nå, men har egentlig avventet litt i tilfelle de blir oppdatert da det begynner å bli en stund siden de ble lansert.

 

 

Er veldig glad i mine SE-215. Ingenting feil med de. Varm og morsom, men litt sløret. Mister litt detaljer rundt frekvensespekteret på bassgitar. Mørk elektronika er dóg en fryd med disse. Det finnes bedre plugger lydmessig til prisen, men ikke av samme komfort og forventet levetid (Ikke helt BIFL, er litt for lite redd for mine IEM's). Om de en dag tar kvelden, kjøper jeg et nytt par. 

 

Har alltid satt pris på balanced armature drivere (hadde et par SoudMagic PL50 som døde for ungt) og ville prøve en dobbel-/trippel-/quaddriver IEM. Kom over et par på Finn til en god pris. Etter veldig gode erfaringer med SE-215 gikk jeg for 535 kontra andre merker.

 

Ikke like komfortable som 215, men mer nøyaktig, nøytral og "kjedelig". Veldig god til vokal og tale, men kan ha tendenser til sibilance ("hissende" s-er). Mindre, men skarpere, bass.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det dumt å gå i retning dyre IEMs om målet er å få helt grei, god lyd - samtidig som det er komfortabelt og "fjærlett"?

 

 

Syns tidvis at T1-ene mine er for store og tunge. Lurer kanskje på om fine IEMs kunne være et greit alternativ? Kjekt med litt støyblokkering og.

 

Har litt lyst på SE846...

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Finnes det noen IEMs som ikke har kabelstøy?

Alle har vel det i større eller mindre grad med mindre de er trådløse.

Føler ikke dette er spesielt plagsomt, men de proppene jeg bruker en sjelden gang har generelt svært tynne kabler. Vanskelig å frakoble elementet og opphenget 100% mekanisk slik at kabelstøy blir helt eliminert.

Lenke til kommentar

Er det dumt å gå i retning dyre IEMs om målet er å få helt grei, god lyd - samtidig som det er komfortabelt og "fjærlett"?

 

 

Syns tidvis at T1-ene mine er for store og tunge. Lurer kanskje på om fine IEMs kunne være et greit alternativ? Kjekt med litt støyblokkering og.

 

Har litt lyst på SE846...

 

Det er da du går for Shure SRH 1540 og får et par fjærlette hodetelefoner :)

Lenke til kommentar

 

 

Går og god for Shure. Bygget som tanks med tykk og god utbyttbar ledning.

Bruker mine SE-215 og SE-535 til alt og er overhodet ikke redd for å ødelegge de. 

Hvordan er innstegsmodellen SE215 lydmessig? Hva er det som den gjør feil i forhold til de dyrere modellene?

Har hatt den serien på radaren en stund nå, men har egentlig avventet litt i tilfelle de blir oppdatert da det begynner å bli en stund siden de ble lansert.

 

 

Er veldig glad i mine SE-215. Ingenting feil med de. Varm og morsom, men litt sløret. Mister litt detaljer rundt frekvensespekteret på bassgitar. Mørk elektronika er dóg en fryd med disse. Det finnes bedre plugger lydmessig til prisen, men ikke av samme komfort og forventet levetid (Ikke helt BIFL, er litt for lite redd for mine IEM's). Om de en dag tar kvelden, kjøper jeg et nytt par. 

 

Har alltid satt pris på balanced armature drivere (hadde et par SoudMagic PL50 som døde for ungt) og ville prøve en dobbel-/trippel-/quaddriver IEM. Kom over et par på Finn til en god pris. Etter veldig gode erfaringer med SE-215 gikk jeg for 535 kontra andre merker.

 

Ikke like komfortable som 215, men mer nøyaktig, nøytral og "kjedelig". Veldig god til vokal og tale, men kan ha tendenser til sibilance ("hissende" s-er). Mindre, men skarpere, bass.  

 

Har SE-215 utbyttbar ledning? Ser at de koster £55 på ebay. 

Lenke til kommentar

 

Er det dumt å gå i retning dyre IEMs om målet er å få helt grei, god lyd - samtidig som det er komfortabelt og "fjærlett"?

 

 

Syns tidvis at T1-ene mine er for store og tunge. Lurer kanskje på om fine IEMs kunne være et greit alternativ? Kjekt med litt støyblokkering og.

 

Har litt lyst på SE846...

 

Det er da du går for Shure SRH 1540 og får et par fjærlette hodetelefoner :)

 

 

Jeg har SRH 1540 og de er utrolig lette og med nesten for lite press mot hodet. Veldig komfortable. Jeg har ikke prøvd T1, men jeg tipper at T1 presser mer mot hodet. Men det er jo ikke det samme som IEMs da.

Lenke til kommentar

 

 

 

Går og god for Shure. Bygget som tanks med tykk og god utbyttbar ledning.

Bruker mine SE-215 og SE-535 til alt og er overhodet ikke redd for å ødelegge de.

Hvordan er innstegsmodellen SE215 lydmessig? Hva er det som den gjør feil i forhold til de dyrere modellene?

Har hatt den serien på radaren en stund nå, men har egentlig avventet litt i tilfelle de blir oppdatert da det begynner å bli en stund siden de ble lansert.

 

 

Er veldig glad i mine SE-215. Ingenting feil med de. Varm og morsom, men litt sløret. Mister litt detaljer rundt frekvensespekteret på bassgitar. Mørk elektronika er dóg en fryd med disse. Det finnes bedre plugger lydmessig til prisen, men ikke av samme komfort og forventet levetid (Ikke helt BIFL, er litt for lite redd for mine IEM's). Om de en dag tar kvelden, kjøper jeg et nytt par. 

 

Har alltid satt pris på balanced armature drivere (hadde et par SoudMagic PL50 som døde for ungt) og ville prøve en dobbel-/trippel-/quaddriver IEM. Kom over et par på Finn til en god pris. Etter veldig gode erfaringer med SE-215 gikk jeg for 535 kontra andre merker.

 

Ikke like komfortable som 215, men mer nøyaktig, nøytral og "kjedelig". Veldig god til vokal og tale, men kan ha tendenser til sibilance ("hissende" s-er). Mindre, men skarpere, bass.

 

Har SE-215 utbyttbar ledning? Ser at de koster £55 på ebay.

 

prod_img_se215_l.jpg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det forhåpentligvis store forandringer på gang her i heimen!

Vant en auksjon på hifisentralen for en First Watt F6. Dog er jeg usikker på om selger kan avvise dette? 

Vet ikke hvordan lovene er, men selger har ikke tatt kontakt enda... 

Har også fått Audeze suede puter til HE-6, som er virkelig fantastiske puter! 

 

Så har jeg lagd LCD-3F tilsalgs, samme med min Schiit Mjolnir! 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...