Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest om hvor lite jitter det er på iMac sin optiske ut; så har jeg testet litt utvidet med å switche mellom USB og optisk.... på min tidligere Moon 380D DSD som jeg returnerte var det best lyd via USB (mest åpen og korrekt). Med den innebygde DAC i Moon 430HA hodetelefonforsterker er dette stikk motsatt; der blir lyden mer tåkete via USB i motsetning til via optisk (forskjellen er ikke så stor at man legger merke til det om man bruker det ene eller det andre, men man merker en klar forskjell når man switcher mellom dem i løpet av et par sekund på samme materiale).

 

Så lærdom; usb-implementasjon i DAC har stor betydning for lydkvaliteten.

 

Korrekt. Ett eksempel på det er Hegel sin HD20 vs Hegel HD11. HD11 er nyere og har bedre USB-implementasjon, og høres faktisk bedre ut enn HD20 via USB. 

 

Schiit får jo skryt får å ha god USB, så da er det ingen tvil om at Yggdrasil bør være meget god i den forstand

Lenke til kommentar

 

Etter å ha lest om hvor lite jitter det er på iMac sin optiske ut; så har jeg testet litt utvidet med å switche mellom USB og optisk.... på min tidligere Moon 380D DSD som jeg returnerte var det best lyd via USB (mest åpen og korrekt). Med den innebygde DAC i Moon 430HA hodetelefonforsterker er dette stikk motsatt; der blir lyden mer tåkete via USB i motsetning til via optisk (forskjellen er ikke så stor at man legger merke til det om man bruker det ene eller det andre, men man merker en klar forskjell når man switcher mellom dem i løpet av et par sekund på samme materiale).

 

Så lærdom; usb-implementasjon i DAC har stor betydning for lydkvaliteten.

 

Korrekt. Ett eksempel på det er Hegel sin HD20 vs Hegel HD11. HD11 er nyere og har bedre USB-implementasjon, og høres faktisk bedre ut enn HD20 via USB. 

 

Schiit får jo skryt får å ha god USB, så da er det ingen tvil om at Yggdrasil bør være meget god i den forstand

 

Jeg venter i spenning på Yggdrasil.

Lenke til kommentar

Tyll @ Innerfidility holder jo på å teste ut masse snasne saker, bla schiit rag/yggy osv. 

Dog ser det ut som han liker Moon 430HA mer en Ragnarok så langt :p 

 

"I will say the Simaudio unit is damned impressive. It did have some problems syncing to the Toslink at higher bitrates, but I'm guessing that was really a problem with the cheap Toslink distribution amp. On the other hand, when I fed it from the balanced out of the Yggy the sound was spectacular "

Lenke til kommentar

SE535 er basically en treveis høyttaler du tilfeldigvis har inni øret. Det er omentrent 2,5 gangen i pris fra S2 opp til SE535 så uten å ha hørt begge bør det vel testes. Du tilvenner deg nok uansett forskjellen over en viss tid. Fidelio-serien er absolutt verdt en test.

Lenke til kommentar

Tyll @ Innerfidility holder jo på å teste ut masse snasne saker, bla schiit rag/yggy osv. 

Dog ser det ut som han liker Moon 430HA mer en Ragnarok så langt :p

Overrasker meg ikke at han foretrekker Moon 430HA sammenlignet med Schiit Ragnarok. 430HA er så bra at jeg har to av dem faktisk, samt det er hodetelefonforsterker som ligger i en litt annen prisklasse også... så egentlig ingen mysterie at den foretrekkes. 

Lenke til kommentar

Klarte å miste en av earbudsene til headsettet i dag - noen buds jeg har brukt sykt lenge (pga perfekt passform).

 

Har den ene igjen. De er fra et sennheiser mm30i headset (har currently mm70g), men ingen av pluggene i det settet passet så bra som disse.

 

Ser jeg kan bestille official replacement fra sennheiser, men aner ikke hvilken str det er jeg bør ha. Litt drit å bestille 5 par i en str (til 11 euro stk), og så gjette meg frem til hvilken det er.

 

Er det noen måte jeg kan finne ut hvilken str det er, utifra den ene jeg har? (Står mellom S, M og L)

Lenke til kommentar

 

@TGB

Som du sikkert vet har Oslo Hifi fått HE-1000 nå. Du får ta deg en tur å gi en tilbakemelding på hvordan du syntes dem var! 

Skal heldigvis til Oslo i slutten av neste uke så da får jeg forhåpentligvis hørt dem

 

 

 

Skulle ønske vi hadde noe tilsvarende her i Trondheim.

 

 

Eller... det hadde fort blitt veldig dyrt.  :dremel:

Lenke til kommentar

 

@TGB

Som du sikkert vet har Oslo Hifi fått HE-1000 nå. Du får ta deg en tur å gi en tilbakemelding på hvordan du syntes dem var! 

Skal heldigvis til Oslo i slutten av neste uke så da får jeg forhåpentligvis hørt dem

 

 

Bruker åpne hodetelefoner så lite om dagen at de må være på en annen planet lydmessig om det skal bli aktuelt, men skal stikke innom for å høre på en dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...