Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Hva er deres "endgame"?

 

Jeg har ikke tenkt å slutte med dette i nær fremtid, så det er strengt tatt ikke noe som heter endgame. Det er selvsagt en grense for hva jeg er villig å betale for et produkt, men jeg tviler på at jeg slutter å kjøpe ting med det første. Jeg er ingen samler, så jeg sparer inn mye penger ved å selge gammelt utstyr ved nykjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SR009, med kurant forsterker er min endgame. I mellomtiden så får det holde med en T1 og en relativt beskjeden forsterker.

 

Har får dårlig DAC nå, og satser på at det blir en Lynx Hilo i thunderbolt-utgave om ikke så alt for lenge. Forsterkeren der er nok god nok til at Mjolniren blir til overs, og - men det vet jeg ikke helt enda.

 

I rotekoppen på bordet ligger det en matched quad med jfet transistorer som etterhvert kan bli en hyggelig endgame forsterker til all slags vanlige hodetelefoner. En F1J-klone til hodetelefonbruk er litt galskap, men er ikke det en del av greia med endgame? Når den er på plass, så kan HE6 bli aktuell.

 

Må på et vis også forsøke å prioritere litt. Er jo ikke bare headfi som er viktig, selv om det blir mye sene kvelder der kun headfi fungerer. Ser ikke helt vitsen i å holde på å bytte utstyr for ofte, og liker å gå rett på "godt nok" sånn at oppgraderingsspøkelset holder seg unna.

Lenke til kommentar

Massdrop har lagt ut Shure SE846.

 

Beklageligvis spiser moms, frakt og fortollingsgebyr opp oppsiden i følge en rask kalkulasjon for billigste pris, så man kan like godt shoppe i Norge.

SE846 anbefales på det sterkeste; har brukt daglig på iphone6 de siste 7 månedene. Veldig fornøyd. Betalte vel i underkant av 6000 for min her i Norge.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Sliter med å finne meg en integrert forsterker til å drive mine HE-6...

Det er så mye å velge i! Vil helst ha klasse A, da det er det som anbefales. Tips? 

Helst ikke mer enn 20k... 

Oppo HA-1 vil jeg tro gjør en god jobb. Var personlig ikke overbegeistret siden den ikke håndterte å stå på kontinuerlig. Så man bør tydeligvis slå den på standby når den ikke brukes; ellers dør den!

Lenke til kommentar

Får å virkelig få maks ut av HE-6 anbefaler stereoforsterker da. Av hodetelefonforsterkere er Audio GD M9 og Moon 430HA sett på som noe av det beste, men fremdeles ikke på nivå med stereoforsterkere. 

På Head-fi er First Watt, Pass Labs & Krell anbefalt mye, men dem koster jo svin-mye :D

 

EDIT:

Ligger jo en Moon 600i på brukten, den frister jo litt, jeg likte virkelig Moon 430HA. 

Ellers tenkte jeg kanskje Exposure 3010S2 eller prøve å få tak i en Leben CS300XS

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Ligger jo en Moon 600i på brukten, den frister jo litt, jeg likte virkelig Moon 430HA. 

Ellers tenkte jeg kanskje Exposure 3010S2 eller prøve å få tak i en Leben CS300XS

Moon 430HA er en fantastisk hodetelefonforsterker; venter fortsatt i spenning på å få fingrene på en Schiit Yggdrasil til å koble på Moon 430HA.

Lenke til kommentar

Benchmark DAC1 har tatt kvelden ser det ut for. Alt lyser som normalt, men det er ikke lyd med volumet på maks en gang. Optisk utgang brukes. Noen som er guru på denne?

 

Den har bedre lyd enn X-Fi Titanium HD, jeg hører det nå når jeg har gått tilbake til det!

Lenke til kommentar

Benchmark DAC1 har tatt kvelden ser det ut for. Alt lyser som normalt, men det er ikke lyd med volumet på maks en gang. Optisk utgang brukes. Noen som er guru på denne?

 

Den har bedre lyd enn X-Fi Titanium HD, jeg hører det nå når jeg har gått tilbake til det!

Kontakt produsent, det er ikke nødvendigvis veldig komplisert.

Lenke til kommentar

CNN var å filmet på Audeze fabrikken i 2 dager, og har laget et innslag på ca 2 minutter av det. Hvor er siden for bonusmateriell ?

 

http://www.cnn.com/videos/business/2015/07/17/spc-traders-audeze.cnn

 

Ingen video, men jeg syntes det er litt vittig å se innsiden til HE-1000, en hodetelefon til 30 000kr... 

Det ser jo mildt sagt ut som den kunne kosta 1000kr. 

 

http://www.changstar.com/index.php/topic,2735.0.html

Lenke til kommentar

Ingen video, men jeg syntes det er litt vittig å se innsiden til HE-1000, en hodetelefon til 30 000kr... 

Det ser jo mildt sagt ut som den kunne kosta 1000kr. 

 

http://www.changstar.com/index.php/topic,2735.0.html

Ja, den ser ikke mye eksklusiv ut inni.

Magien og det folk betaler for er vel først og fremst elementene og den lyden de klarer å produsere.

Designet på entusiastutstyr pleier sjelden å være det største selling-point. Er det for pent designet er det nesten som det blir stemplet som at ikke nok av pengene har gått til lydegenskapene. Det er vel lite å si på lyden i HE-1000. Flere som mener den overgår 009'en.

 

Jeg kan vel telle på en hånd antall hodetelefoner jeg synes er virkelig pent designet, de aller fleste er greit nok designet.

Lenke til kommentar

 

Benchmark DAC1 har tatt kvelden ser det ut for. Alt lyser som normalt, men det er ikke lyd med volumet på maks en gang. Optisk utgang brukes. Noen som er guru på denne?

 

Den har bedre lyd enn X-Fi Titanium HD, jeg hører det nå når jeg har gått tilbake til det!

Kontakt produsent, det er ikke nødvendigvis veldig komplisert.

 

 

Nei, det var veldig lett. Den virker utmerket når jeg byttet lydkortutgang til det som er på hovedkortet.

 

Nå virker plutselig den optiske utgangen på XFi-kortet også.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

 

 

Benchmark DAC1 har tatt kvelden ser det ut for. Alt lyser som normalt, men det er ikke lyd med volumet på maks en gang. Optisk utgang brukes. Noen som er guru på denne?

 

Den har bedre lyd enn X-Fi Titanium HD, jeg hører det nå når jeg har gått tilbake til det!

Kontakt produsent, det er ikke nødvendigvis veldig komplisert.

 

 

Nei, det var veldig lett. Den virker utmerket når jeg byttet lydkortutgang til det som er på hovedkortet.

 

Nå virker plutselig den optiske utgangen på XFi-kortet også.

 

Så bra!

Lenke til kommentar

 

Ingen video, men jeg syntes det er litt vittig å se innsiden til HE-1000, en hodetelefon til 30 000kr... 

Det ser jo mildt sagt ut som den kunne kosta 1000kr. 

 

http://www.changstar.com/index.php/topic,2735.0.html

Ja, den ser ikke mye eksklusiv ut inni.

Magien og det folk betaler for er vel først og fremst elementene og den lyden de klarer å produsere.

Designet på entusiastutstyr pleier sjelden å være det største selling-point. Er det for pent designet er det nesten som det blir stemplet som at ikke nok av pengene har gått til lydegenskapene. Det er vel lite å si på lyden i HE-1000. Flere som mener den overgår 009'en.

 

Jeg kan vel telle på en hånd antall hodetelefoner jeg synes er virkelig pent designet, de aller fleste er greit nok designet.

 

Jeg synes da hodetelefoner til 30.000 skal være skrudd sammen av kvalitetskomponenter. Bildene er riktignok fra preproduksjonsutgaven, men uansett - Audeze ser ikke slik ut inni ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...