Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Har hatt Dt770 Pro 80ohm i ca. 5 år nå og har vært fornøyd med de, men har lyst til å oppgradere videre. 

Noen tips til kanner i 3500-4000 kr-klassen?

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/hodetelefoner/MDR1AB/sony-hodetelefoner-mdr-1a-b

 

Denne har begynt å ta litt av og det er en meget god hodetelefon til prisen som er en fin endring fra DT-770 uten at du trenger å legge veldig mye penger i det. Absolutt et av de bedre blinkskuddene til Sony.

 

Husk at om du prøvelytter hodetelefoner etter hverandre blir den nye du hører på farget av den forrige som du allerede har justert oppfattelsen automatisk etter. Den blir en referanse uansett om du vil eller ikke. Du må hvile/avklimatisere ørene imellom lyttene eller bytte kjapt hvis du vil gjøre en fair sammenligning, og du må også ha samme oppfattede volum på alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kom endelig tiden der plastdelene som holder klokkene fast i hodebåndet knakk (DT770). Kontaktet komplett og prøvde å være så imøtekommende som mulig siden jeg har hatt litt problemer med kundeservices der før ved retur, så jeg foreslo at de kunne se om de fikk tak i ny del til meg så kunne jeg ordne hodetelefonene selv. Fikk da som svar at han skulle undersøke og komme tilbake til meg når han fant ut. Fikk i dag en veldig hyggelig telefon fra Ståle Andersen hos Njål Hansson AS om at han hadde blitt kontaktet av komplett angående det aktuelle produktet og hadde sendt meg en mail med link til produktet. 

 

Her mener jeg at komplett burde dekke kostnadene. Hodetelefonene ble kjøpt mot slutten av 2012. Etter min mening er dette et produkt som er ment å vare vesentlig lenger en 2år, og jeg burde jo da ha 5års reklamasjonsrett. Kan vel også nevne at hodetelefonene ikke har vært missbrukt eller fraktet mye, men er i daglig bruk. Er jo ikke akkurat snakk om et par billige Koss portapro til 250kroner så man forventer jo bedre levetid en 3år. 

 

 

Hva mener dere?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Jeg har flere DT770Pro (og andre Beyerdynamic produkter) som del av lydstudio. Behandles pent, men av og til skjer det uhell :)

Har aldri klart å ødelegge ett sett før reklamasjonsrett tiden har utløpt. Hvis plasten er gåen er det trolig etter fall på gulv el. lign. Normal bruk får ikke plasten til å knekke.

Synes komplett gjør en god figur hvis de erstatter hodetelefonen eller delene innen 2-3 uker.

Vil du ha reservedeler asap., kan du bestille fra Njål eller direkte fra Beyerdynamic.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Har nok ikke vært mistet i bakken, men har derimot vært brukt nesten hver dag i +-3år. 

 

Ser omtrent slik ut http://i.imgur.com/tKyzOVU.jpgpå høyresiden, og en påbegynt sprekk på venstresiden. 

 

Er vel forsåvidt ingen garanti på at de erstatter verken hodetelefoner eller delen. Når man søker retur må man sende produktet inn for "inspeksjon" først. Om de ikke godtar returen må du selv dekke frakten tilbake ellers blir de kastet. 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Vanvittig vanskelig det skulle være å få solgt ting nå fortiden...

Har ikke fått noen bud på mine annonser.

14k er da ikke så galt for noen LCD-3F kjøpt i april? :D

Folk vil ha ting gratis, spesielt på steder som finn.no. Flere tilgjengelige på bruktmarkedet er også et problem. I tillegg kan det være så enkelt at de som ønsker LCD-3F allerede har det, og da hjelper det ikke uansett hva man gjør. Dumper du prisen kan det være folk som vil prøve fordi prisen er så lav. Uansett, det ordner seg alltid etterhvert - bare la den ligge til noen som ønsker den tar kontakt... kan ta 2 uker, kan ta 2 måneder.

 

Edit:

Noen butikker kan også bistå med å selge; ekstremt dyre ting er ofte greit å få bistand til salg av forhandler/butikk (de tar litt for jobben, men ikke nødvendigvis veldig mye).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Å sitte med med slike produkter i et tøft økonomisk klima gjør det til kjøpers marked, men om du utvider stedene du annonserer øker du også salgsmuligheter. Enten må du justere pris eller så må du kjøpe deg en tube tålmodighet og spise godt med is. Du kan jo også legge dem ut på auksjon med minstepris.

Lenke til kommentar

Hadde tidenes flaks i dag; skulle montere de nyinnkjøpte B&W SCMS på bakveggen; festet med gipsskruer på samme måte som de gamle SCM1.... i det jeg justerer den ene høytaleren så løsner den fra veggen. Toppen av flaks at jeg holdt den ene hånda under høytaleren akkurat da! :) Det blir gipsanker på neste forsøk ;)

Lenke til kommentar

Hadde tidenes flaks i dag; skulle montere de nyinnkjøpte B&W SCMS på bakveggen; festet med gipsskruer på samme måte som de gamle SCM1.... i det jeg justerer den ene høytaleren så løsner den fra veggen. Toppen av flaks at jeg holdt den ene hånda under høytaleren akkurat da! :) Det blir gipsanker på neste forsøk ;)

 

Forstår man det slik at du ikke bruker gipsplugger av noe slag på gipsplater?? 

Lenke til kommentar

 

Hadde tidenes flaks i dag; skulle montere de nyinnkjøpte B&W SCMS på bakveggen; festet med gipsskruer på samme måte som de gamle SCM1.... i det jeg justerer den ene høytaleren så løsner den fra veggen. Toppen av flaks at jeg holdt den ene hånda under høytaleren akkurat da! :) Det blir gipsanker på neste forsøk ;)

 

Forstår man det slik at du ikke bruker gipsplugger av noe slag på gipsplater?? 

 

Har brukt gipsskruer i 10 år; fungert utmerket frem til nå.... men tydeligvis har jeg hatt litt flaks! 

 

gipsskruer=gipsplugger da..... Holder tydeligvis ikke 10KG

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har nok ikke vært mistet i bakken, men har derimot vært brukt nesten hver dag i +-3år. 

 

Ser omtrent slik ut http://i.imgur.com/tKyzOVU.jpgpå høyresiden, og en påbegynt sprekk på venstresiden. 

 

Er vel forsåvidt ingen garanti på at de erstatter verken hodetelefoner eller delen. Når man søker retur må man sende produktet inn for "inspeksjon" først. Om de ikke godtar returen må du selv dekke frakten tilbake ellers blir de kastet. 

 

Akkurat det samme på min beyerdynamics, og har sett flere andre med samme skade, virker som et svakt punkt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...