Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forøvrig fått HD600 nå. Interessant å prøve noe som er i ganske sterk kontrast til DT770 80 ohm. Helt fantastisk på veldig mye, men ikke fullt så morsom på musikk som legger mye vekt på bass (diverse elektronisk). Moro med åpne klokker og alt det medfører :)

Lenke til kommentar

Veldig sant. No har eg HD650, men dei skal jo visstnok vere veldig like. Veldig anvendelige, men som du seier, litt bakpå på elektronisk musikk. Har etter kvart begynt å foretrekke eit meir balansert lydbilete etter eg fekk dei, etter å ha brukt DT770 et par år. :)

Jeg endte opp med HD600 etter veldig mye lesing. Var noe billigere (~400kr), ganske likt lydbilde og var litt usikker på om jeg ønsket highs'a og såpass "varme" hodetelefoner som HD650. Men vanskelig å si når man ikke har prøvd begge selv, for hva man liker best av HD600/HD650 virker å være veldig personlig.

 

InnerFidelity har en veldig bra artikkel om HD580/HD6x0. De fleste som eier en av disse har vel kanskje allerede sett artikkelen men men :)The Very Important Sennheiser HD 580, HD 600, and HD 650

 

Headroom freq response.

 

Kan godt hende at smaken min endrer seg med nye hodetelefoner også. Det typiske når man først starter å kjøpe ordentlige hodetelefoner er vel at man fokuserer mer på bass, og etterhvert som man får erfaring så blir det mye annet som kanskje blir mer viktig.

 

Pris tatt i betraktning, hvor gode er disse fiiO amp/dac'ene?

Jeg har FiiO E10. Bedre enn hovedkortet mitt, men hvor "bra" de er spørs litt hva man betaler. Du får de for ca. 1k hos Soundgarden, noe jeg syns er for mye. Derimot hvis du bestiller for statene kan du får det til ca. halvparten (jeg fikk 2stk for 800kr).

 

Litt av grunnen til at jeg kjøpte Schiit Modi/Magni var at E10'en begynte å støye ved "roligere" musikk (ambient, klassisk, ..), og byggekvaliteten var noe varierende på de to jeg fikk (spesielt minijack-koblingen). Lyden er også noe colored.

 

Merk at E10 blir vel snart(?) utdatert, da det kommer en ny kalt E10k. Vet ikke om prisen/spesifikasjonene kommer til å bli lignende. Hadde eneste alternativ vært å kjøpe for 1k i Norge hadde jeg sett meg etter noe annet. Grunnen til at den er populær er at den kan fåes ganske billig.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

skjedde noe utrolig rart i dag , gikk å sjekket posten , å så det var et rekomandert sending fra kina til meg. Jeg har ikke bestilt noe fra kina på snart et år, så lettere forvirret for jeg på posten å hentet pakken, enda mer forvirret ble jeg da jeg åpnet pakken. Der var det nemmelig en IEM av noe slag. legger ved et par bilder.

 

post-97753-0-97756500-1397144173_thumb.jpg

 

post-97753-0-93812800-1397144209_thumb.jpg

 

post-97753-0-39435000-1397144261_thumb.jpg

 

Noen som vet noe om hva dette kan være for noe ? hadde ikke brydd meg så mye om det hadde det ikke vært for at lyden faktisk er sabla go i de! Faktisk vesentlig bedre enn sennheiser proppene mine. Kinesisken min er dog noe rusten , så klarer ikke helt å finne så fryktelig mye info om de.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

se der ja, takk skal du ha! De har tydlivis et beryllium element ?! Fant en del mer info om de her http://www.head-fi.org/products/xiaomi-pistons-2-0-mk301 . Til en pris på 22 usle $ er dette utvilsomt det mest imponerende jeg har hørt, kan uten å blunke anbefale alt å alle å skaffe seg noen slike. Da gjennstår d bare å finne ut hvorfor de endte opp i postkassen min...

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje litt oppfinnsom markedsføring? Kanskje et selskal du har kjøpt noe fra i Kina før har gitt informasjonen din videre eller noe slikt. Eller kanskje du har en hemmelig "lyd-beunder" :p

 

Isåfall fungerte det, slengte inn en ordre!

 

Jeg og... :xmas:

 

 

Det kommer dere nok ikke til å angre på, har sittet med proppene i øret noen timer nå med S4 Active som kilde, kommer meg ikke over sjokket at noen så billige propper kan hørest så sabla bra ut, utrolig engasjerende , faktisk ganske åpent og godt balansert lydbilde. Jeg har hellder aldri komt noe særlig godt overens med IEMS da ørekanelene mine virkelig ikke liker det, men disse passer jo perfekt... Jeg er og godt vandt når det kommer til lyd som sikkert de fleste som henger en del i tråden her er klar over. Nei dette er nok utvilsomt det beste kjøpet en kan gjøre i 2014. Får og et stort pluss da lyd kontrollen på kabelen faktisk funker på android.

 

 

Så veldig ut som MIUI-logoen på den pakka di fra Kina. www.miuiandroid.com

 

Det har du helt rett i, var jo identisk. finner dog ingen info om proppene verken der eller på http://www.xiaomi.com/en .

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

 

Kanskje litt oppfinnsom markedsføring? Kanskje et selskal du har kjøpt noe fra i Kina før har gitt informasjonen din videre eller noe slikt. Eller kanskje du har en hemmelig "lyd-beunder" :p

 

Isåfall fungerte det, slengte inn en ordre!

 

Jeg og... :xmas:

 

 

 

Hvor bestilte dere?

 

Faen at jeg leser i denne tråden :fun:

Lenke til kommentar

Etter jeg fikk disse gratis har jeg lest meg en del opp på de, er vist en tonn me fakes der ute , alt tyder på at de jeg har fått dumpet i postkassen faktisk er ekte. Etter hva som blir skrevet på headfi er det sikreste å kjøpe fra denne siden :

 

http://www.ibuygou.com/p-original_xiaomi_piston_earphone_updated_version_brown-5708-usd.html

 

Litt morsomt, en av testenne for å se om du har fått ekte er at om du lukter på selve ear budsa skal de lukte sjokolade, noe mine faktisk gjorde :D

Lenke til kommentar

De er vist ikke så ukjente som en skulle tro. Er ganske stor engasjemang rundt dem på headfi. Største tråden om de med snart 1000 svar. http://www.head-fi.org/t/703651/the-xiaomi-pistons-thread . Har ellers komt over en del sider for å spotte forskjellen på fakes og ekte , fleste er dog på kinesisk. Det som er et mer reelt spørsmål er hvorfor noen skal gidde å fake noe som i utgangspunkte er så billig.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...