Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Flyttet den til parallellgaten.

Da er jeg tom for ideer, men du kan jo nevne det for Schiit. Hvis det er ingenting i nærheten som kan påvirke, og begge kursene har vel forhåpentligvis ikke støy. Evt sjekk litt rundt/spør på head-fi. Endret av Occi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Flyttet den til parallellgaten.

Da er jeg tom for ideer, men du kan jo nevne det for Schiit. Hvis det er ingenting i nærheten som kan påvirke, og begge kursene har vel forhåpentligvis ikke støy. Evt sjekk litt rundt/spør på head-fi.

 

Det må være noe feil med jordingen på Magnien, pga hvis jeg holder på skruene/RCA inngangene, så forsvinner støyen. Skal prøve head-fi, takk for forslaget.

Lenke til kommentar

 

Ooog der var problemet tilbake, samme med telefonstøyen.


Stikk til en kompis og prøv der, så finner du kanskje ut om problemet ligger i strømnettet ditt.

 

Har allerede gjort dette i parallellgaten, men de har samme strømleverandør. Skal prøve i et annet strøk snart.

 

Jeg har hørt at dette kan ha noe med den tørre vinterluften, kanskje det blir bedre til sommeren?

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd vondt i bakhodet av bøylen på K701, og om jeg ikke er påpasselig med å få de til å sitte 100% kan jeg få småplager med kjeven om T1-ene sitter feil.

 

Som med vanlige høyttalere er det en fordel å holde seg til fornuftig lyttevolum - men ja, hodetelefoner kan være en større belastning, spesielt når det gjelder diskant, siden det er fortere gjort å få mye energi i de høyere frekvensene med hodetelefoner i forhold til høyttalere.

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd tinitus eller andre øre plager etter at dere begynte å bruke hodetelefoner? Må vel bli en mye større belastning for ørene kontra vanlig høyttalere?

 

Absolutt ingen plager her, men så spiller jeg ekstremt sjeldent høyt i det hele tatt.

Forstår ikke hvordan folk klarer å høre på så høyt som de gjør, har egen musikk på med plugger og flere ganger jeg sykler forbi folk hører jeg de 5-10meter før jeg passerer som spiller latterlig høyt fra egne plugger og headphones ;P

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd tinitus eller andre øre plager etter at dere begynte å bruke hodetelefoner? Må vel bli en mye større belastning for ørene kontra vanlig høyttalere?

Har ikke merket noe selv om jeg har brukt hodetelefoner nesten hver dag i flere år. Såvidt jeg har forstått av ting jeg har lest på head-fi så skal det litt til for å få tinitus ved bruk av hodetelefoner, men om du allerede har det/tegn til det, så kan det forsterke eller være plagsomt.

 

Mon tro om IEM er verre enn større hodetelefoner og slikt.

 

Forstår ikke hvordan folk klarer å høre på så høyt som de gjør, har egen musikk på med plugger og flere ganger jeg sykler forbi folk hører jeg de 5-10meter før jeg passerer som spiller latterlig høyt fra egne plugger og headphones ;P

Dårlige plugger/hodetelefoner, samt hjernen tror at høyere lyd er bedre lyd. Endret av Occi
Lenke til kommentar

Men det gjør jo vondt og er slitsomt å ha på så høyt, selv med vettugt utstyr og/eller fylla :S

That said så har jeg musikk i øret som regel hele dagen på jobb med plugger og kommer hjem til mere musikk på headphones, tipper gjennomsnittet ligger på 9-10timer hver dag her

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd vondt i bakhodet av bøylen på K701, og om jeg ikke er påpasselig med å få de til å sitte 100% kan jeg få småplager med kjeven om T1-ene sitter feil.

 

Som med vanlige høyttalere er det en fordel å holde seg til fornuftig lyttevolum - men ja, hodetelefoner kan være en større belastning, spesielt når det gjelder diskant, siden det er fortere gjort å få mye energi i de høyere frekvensene med hodetelefoner i forhold til høyttalere.

Spørs om høytalerne dine har diskanthorn slik som mine har :p

 

Hvor man må skru ned de høyere frekvensene med 70%, når man spiller høyt.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...