Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Meinte ikkje puslete som i byggekvalitet, men heller faktisk størrelse. Valgte til slutt Audio Technica ATH-WS55i. Regner ikkje med at eg får full funksjonalitet med fjernkontrollen på ledningen (derav "i"'en), men volum opp og ned skal vel fungere har eg fått inntrykk av.

 

Om du skal ha on-ear for portabel bruk, er det gjerne den størelsen folk er ute etter, så jeg tolket det automatisk som at du tenkte på byggekvaliteten.

Jeg trives forsåvidt like godt med over ear som on ear, gjerne mer behagelig med over ear i lengden også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg prøver meg. Har et par Denon-propper som har 16 Ohm impedans. Det fører med seg en del bakgrunnsstøy når jeg bruker mobiltelefonen min som kilde. Lurer på om det finnes noe man kan plugge mellom telefon og propper som kan øke motstanden til feks. 32ohm som er lite nok til å frakte med seg i lomma. Takk for hjelp.

Lenke til kommentar

Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg prøver meg. Har et par Denon-propper som har 16 Ohm impedans. Det fører med seg en del bakgrunnsstøy når jeg bruker mobiltelefonen min som kilde. Lurer på om det finnes noe man kan plugge mellom telefon og propper som kan øke motstanden til feks. 32ohm som er lite nok til å frakte med seg i lomma. Takk for hjelp.

 

Er volum satt veldig lavt på mobiltelefonen? Og hvilken modell telefon er det snakk om?

Ser for meg at du kan bruke noe tilsvarende denne? http://www.radioshack.com/product/index.jsp?productId=2102975&cp=&pg=2&origkw=volume+control&kw=volume+control&parentPage=search

Kort og greit, et skjøtestykke med egen volumkontroll, som da gjør at du kan øke volum på telefonen, uten å blåse av deg ørene.

 

Tipper DX og kanskje clas ohlson kan ha noe sånt, aldri hatt behovet selv.

Lenke til kommentar

Forslag til hodetelefoner i prisklassen $80-300 (bor i USA)? Mine Beats Studio hodetelefoner har virkelig sett sine bedre dager og jeg er godt klar over at man kan få (mye) bedre lyd for en billigere penge. Det jeg ser etter er god klar lyd med god bass (hører på alt fra Vamp til Deadmau5).

Lenke til kommentar

Når lillebror er tilbake fra usa om 2 måneder har han med seg et sett Mr Speakers Mad Dog med dog pads og comfort strap. Får den for 1300kr siden brodern hadde meg seg et par fostex til han. Ikke noe moms eller frakt ;)

 

Siklet etter dissa ganske lenge siden har en lydkvalitet nærme andre orthos som he 500 og lcd2 bare at de er lukket.

Endret av Leonarfd
Lenke til kommentar

Var innom Expert i dag, og ble litt bergtatt av ett lite hodesett fra Philips ;

 

Citiscape Downtown

(Stort bilde under)

 

 

 

 

 

Philips-Citiscape-Downtown.jpg

 

 

 

 

Faktisk ble jeg så nysgjerrig på dette nye settet, at jeg rett og slett kjøpte med meg ett til den nette sum av 599,-

 

Jeg angrer ikke! Det er on-ears, men du verden så behagelig det sitter på likevel! Den isoloerer ute støy overaskende bra, og like så holder den på musikken veldig godt! Lyden er upåklagelig i denne prisklassen etter min mening, så dette blir nok å bruke flittig på skiftbussen til og fra jobb fremover. Det har en veldig behagelig bass, som ikke grøter til lydbildet. Er selv glad i en litt tilbakeholden bass, så dette var jo midt i blinken i min ører. Settet virker å ha en solid byggekvalitet også.

 

Sjekket opp innerfidelity nå nettopp for å sjekke om han var av samme oppfatning. Og jaggu var vi rimelig samstemte i vår oppfatning gitt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=FO4gjTcSjmc

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å være helt sikker på at jeg gjør et godt valg! Dra til USA i morgen, og skal kjøpe meg noen hodetelefoner, tenkte å bruke ca 2500kr, og kjøper meg V-MODA m100 og en Fiio E7 forsterker.

Hører egentlig på alt mulig men mest på trance/techno/dubstep.

 

Grei deal?

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Har ikke lyttet på m100, men at lydbildet er ganske bass heavy uten å ødlegge virker som perfekt for meg. Problemet er at dem ikke selges i butikk, bare over nettet.

Jeg syntest lyden i f.eks beats studio pro var helt ekstremt dårlig i forhold til f.eks mine sennheiser pc350 som jeg bruker hjemme på en forsterker. Er dem en får teste i butikken vanligvis innkjørt?

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...