Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Da falt valget på Harman/Kardon CL. Fikk lov til å sitte og lytte litt i butikken, brukte vel en times tid hvor jeg byttet mellom Focal Spirit One, Bose AE2 og Harman/Kardon.

 

Ganske greit at man får prøvd dem en liten stund før man kjøper, fordi jeg fikk et helt annet inntrykk av Harman/Kardon enn fra sist jeg prøvde dem.

 

Fikk vite at de burde spilles inn før de blir helt 100%, spørsmålet er hvor høyt volum skal man spille dem inn med? Cirka det samme volumet som når man bruker dem selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må spille de inn i ca 100 timer, men ikke mer enn 4 timer i strekk. Det beste er å spille pink noise fra en FLAC-fil mens driverne står mot hverandre. Begynn på lavt volum og øk etter hvert. Det viktigste er uansett at du ofrer et esel første fullmåne etter innspillingen begynte.

 

 

...eller du kan bare bruke de helt vanlig, og ikke tenke noe mer på det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er litt individuelt hva folk mener om innspilling og hvor vidt man i det hele tatt trenger det, men ca. volum som du hører på er et greit utgangspunkt. Enkelte setter på en lengre playlist med variert musikk de hører på og lar den gå noen runder med hodetelefonene liggende i et håndkle, slik at de ikke skal forstyrre andre rundt mens de ligger og blir spilt inn i et par dager.

 

 

EDIT: Jeg personlig har aldri tatt på meg bryderiet med å spille inn. Mener at det er like greit å venne seg til et hodetelefon og framføringen den gir mens man bare hører på.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du må spille de inn i ca 100 timer, men ikke mer enn 4 timer i strekk. Det beste er å spille pink noise fra en FLAC-fil mens driverne står mot hverandre. Begynn på lavt volum og øk etter hvert. Det viktigste er uansett at du ofrer et esel første fullmåne etter innspillingen begynte.

 

 

...eller du kan bare bruke de helt vanlig, og ikke tenke noe mer på det.

 

Er det viktig at man ikke lar de stå på i mer enn 4 timer i strekk? Hadde vært fint om jeg kunne latt de stå, på mens jeg var på skolen.

Lenke til kommentar

Plugg de i maskina, la den spille igjennom spillelista de over natten om du kjører innspillingskjøret fullt ut. Men for all del bruk dem og spill de inn i samme slengen.

 

Dette med eselet er som nevnt det, aller aller viktigste.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Målinger har vist at det kan være en forandring, om ikke direkte hørbar, ifra høretelefonene blir først tatt i bruk, og etter 5-10 timer.

Så om du ønsker å spille dem inn, la de være tilkoblet kilde, sett på variert musikk playlist og la de stå på ei natt eller en dag mens du er på skolen.

 

Eller som folk sier, bare bruk de normalt. Dette med 3-400 timer innspilling er bare psykisk, i det minste ingen som har klart å bevise noe annet. (så langt jeg har sett av data til nå).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skal jo selvfølgelig bruke de mens jeg spiller de inn, men lurte bare på om det var direkte skadelig å la de stå i mer enn 4 timer, siden det ble oppfordret så strekt mot det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...