Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Nå er min forståelse av det jeg har lest om den, at det ikke er overpowered bass, men at den er med å gi litt ekstra trykk, som gjerne passer seg når man er ute i bylivet.

Jeg tipper jeg kommer til å kjøpe den selv i løpet av våren, men må vente og se an pengebruken en smule først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabelen på SE530 var vel en av grunnene til at SE535 fikk en ny type kabel som kunne erstattes.

Er din helt gåen? Har du tenkt å lodde på plass den nye?

Den er ubrukeleg ja. Har vurdert å lodde på ny, men eg må uansett ha ny plugg, så eg kan likevel kjøpe ny heile greia. Trur den er ca 90 cm.

 

Pluggen og kablane opp til proppane er greie, det er berre forlengelseskabelen som er gåen. Det er greit med forlengelseskabel, så eg vil ikkje lage ny kabel heilt opp til proppane.

Lenke til kommentar

535 har jo direkte kabel frå proppane. Det er snakk om ein heilt vanleg 3,5mm ho til hann som er på 530.

Original 530-kabel vil eg ikkje ha sidan den sikkert har same problemet. Samtidig har eg ein del dårleg erfaring med Biltema/Clas Ohlson-ledningar. No er det ikkje dyrt å evt. skifte annakvart år, men eg ville høyre om nokon visste om noko. Gjerne vinkla plugg.

Lenke til kommentar

Du kan bare kjøpe 2 Pailiccs plugger (som er greie å skru på, men dessverre ikke bøyde) og lodde på en kabel som du synes passer. (Male, female).

Jeg har hatt en custom kabel til mine SE535 med denne pluggen, da 160 cm på den originale blir litt vel langt til hverdagsbruk. Jeg har sluttet å bruke customkabelen nå ettersom tilkoblingene inn i selve proppene ikke var helt topp, men minijackpluggen var det ikke noe i veien med. Det at den var rett gikk forsåvidt greit, da jeg har en Sansa Clip som henger utenfor lommen uansett. Ellers finnes det bøyde minijacker bl.a her, men da kan vel prisen bli mer enn en eventuell ferdigkabel som ligger på 15$ på ebay.

Lenke til kommentar

^Herlig. Momentum er et par jeg også vurderer. Hvordan sitter de på hodet? Behagelige? P3 blir etter noen timer hos meg ganske jævlige å ha på.

 

Har brukt de en del ute nå og passform og komfort er svært bra. Jeg har ikke al for store ører så mine passer fint inne i koppene, men om du har litt større ører kan nok det kanskje være ett problem. Jeg synes dog at de kan være litt varme akkurat rundt skinnputene, men er ikke noe stort problem. De sitter også veldig godt og sikkert på hodet mitt så det er liten sjanse for at disse faller av om man bøyer seg osv. som er litt slitsom med B&W. De har i tillegg svært god lydisolering så de er veldig fine å bruke ute i byen.

Lenke til kommentar

Du må nesten presisere hvilket anlegg eller hva slags type inngang det er på anlegget. Om det er minijack til 2x RCA så er det haugevis av kabler som finnes. Jeg har før brukt en slik fra Clas Ohlson og det fungerte toppers. Jeg tror ikke at du vil høre noe kvalitetsforskjell om du kjøper en dyr kabel. Bruker du minijack rett fra PCen så er det meget mulig at det er flere ting som kan oppgraderes før man engang behøver å tenke på kabler som koster over hundrelappen.

Lenke til kommentar

Du må nesten presisere hvilket anlegg eller hva slags type inngang det er på anlegget. Om det er minijack til 2x RCA så er det haugevis av kabler som finnes. Jeg har før brukt en slik fra Clas Ohlson og det fungerte toppers. Jeg tror ikke at du vil høre noe kvalitetsforskjell om du kjøper en dyr kabel. Bruker du minijack rett fra PCen så er det meget mulig at det er flere ting som kan oppgraderes før man engang behøver å tenke på kabler som koster over hundrelappen.

Altså, bare en kabel til å overføre lyd. Ganske sikker på at det er 3,5. Men det er i hvertfall den som er på iphone, pc osv. Jeg trenger en lengre en. Minst 2 meter. Og anlegget jeg har, er z623.

 

Det er mulighet for å plugge inn en ny ledning i de så jeg for eks. kan høre musikk fra pc og lyd fra konsoll på samme anlegg. Har kabel, men den er for kort, og jeg trenger da en ny.

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Bedre speks og et ekstra datterkort. Noen steder står det også at ZxR har en ekstern DAC, men jeg tror ikke det stemmer. Når de første omtalene kommer så får vi vel et svar på det.

 

Jeg har forøvrig kvittet meg med STX-kortet. Det var for ustabilt i min maskin.

 

Bumper med denne. Har du lest?

I følge Creative forums skal kortet være ute i EU i mid-jan.

Lenke til kommentar

Var nettop en tur nede på posten og henta julepresangen til meg selv :)post-22262-0-11325600-1357315939_thumb.jpg

 

Har selv eid forgjengeren CKS-77 og vært strålende fornøyd så jeg tenkte jeg skulle oppgradere.

 

Ligger på rundt 250 USD på nettet. Kommer en tråd med flere bilder og inntrykk veldig asap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...