Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg ett sett Bose IE2 i dag, litt sånn spontant egentlig. Må bare få sagt at disse satt som støpt i mine ører. Standard pluggene passet meget godt, man får også med ett sett med mindre og større plugger, så man er ikke helt låst :) ledningen er av slikt materiale som gjør at den ikke bærer støy ved f.eks jogging, sam den virker ikke å krølle seg så lett. Har også en liten hendig festeklips montert.

 

Med andre ord egner dette seg godt til trening og dager med aktivitet.

 

Lydmessig driver jeg å spiller av litt forskjellig via iPhone 5. Både via Extreme kvalitet på Spotify og Apple Lossless ripa fra CD. Førsteinntrykket er godt, og sammenligner jeg med mitt aldrende Klipsch Inage S4, er det ett litt annet lydbilde man får her. Personlig tror jeg at jeg vil foretrekke lydbildet på S4, virker mere nøytralt og mildt uten å være for slappt. IE2 har en litt løsere og varmere lyd, litt overskyggende bass her og der? Men nå handler vel dette litt om tilvenning, vi får se når jeg har brukt Bose en stund. :)

 

 

Lenke til kommentar

Føler du at IE2 har mer bass enn S4? Det er litt rart hvordan folk opplever S4.

Da jeg først fikk mine så følte jeg at de var alt for lyse. I senere tid, spesielt i kombinasjon

med tupper fra Comply foam så føler jeg at S4 leverer i overkant mye bass.

Kan nesten virke som at mange silikontupper ikke får til så bra isolasjon, slik at bassen lekker ut for mange.

Lenke til kommentar

HD650 er min store favoritt om dagen så jeg hører veldig gjerne hvordan comboen fungerer sammen.

 

For øvrig ble det en romjulsgave til meg selv i form av Sennheiser Momentum som akkurat ble bestilt. Uff, hadde egentlig ikke råd etter en dyr jul, men av og til(alt for ofte) blir fristelsen for stor. :D

 

Før bestilling leste jeg rundt på nett at HD650 og Burson var litt laget for hverandre, og nå begynner jeg kanskje å skjønne hvor utsagnene kommer fra. Her spares det verken på detaljer eller lydtrykk. Ikke sjanse om jeg har klart å skru til 12 foreløpig, vil bevare hørsel 30 år til.

Men oppløsning og separering er det som slår en. Instrumenter høres tydelig hver for seg, vokalene er klare som kildevann. Svært godt fornøyd og har ingen problem med å anbefale Burson dersom man er villig til å betale det ekstra det koster og liker å lytte til detaljer.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Cosmic Ears?

 

Så litt rundt på sidene deres, og før jeg visste ordet av det hadde jeg trykket på "bestill". Ble billigste modellen deres, siden det er den eneste de har på lager. Håper det blir bra, har ingen erfaring med formstøpte plugger fra før....annet enn at jeg har hjulpet andre med å lage avstøpninger.

 

Gleder meg, men er litt skeptisk med tanke på prisen.

Lenke til kommentar

Utifra hva jeg fant på Head-fi så er de ikke gale til den prisen. Lyden ligger ca. på nivået til andre propper i prissegmentet, men byggekvaliteten og passformen gir de et fordel kontra andre i samme prissegment. For custom propper er jo det ekstremt billig. Du får poste erfaringer når disse kommer i hus!

Lenke til kommentar

Du kan jo evt. bite på noe annet som gir en munnåpning på 1-2 cm. Se hva det er som står i bruksanvisningen og om du i det hele tatt skal ha munnen åpen. Da jeg tok avstøpning i desember så var det med munnen lukket og personen som tok avstøpningen sa at han pleier å justere for åpningen i etterkant. Hva enn du ender opp med å gjøre så kan du sikkert legge ved en lapp som sier om du hadde noe å bite på eller ikke og hvor åpen munnen din i så fall var.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har fått brukt forsterkeren så ekstremt lenge enda men jeg kan allerede si at jeg fikk det jeg savna, ble labert trykk i det lavere spekteret av musikken med det innebygde lydkortet.

 

Fiioen fikk ordna den saken og trekt opp bassen dit den skal være, forsterkeren har også en "bass boost" funksjon, ikke bruk den, det er voldtekt av godlyd IMO.

Lenke til kommentar

Bumper med denne. Har du lest?

I følge Creative forums skal kortet være ute i EU i mid-jan.

 

Det er ingenting som tyder på at det er en ekstern DAC, slik enkelte steder har hevdet. Synes forøvrig den omtalen var mangelfull, selv om de gir kortet toppkarakter :) Får vel vente på en mer omfattende omtale på en hardware-nettside eller hi-fi nettside. Jeg har uansett funnet en løsning på mitt oppsett (bruker nå et eksternt USB-lydkort med hodetelefon, mic og linjeutgang, i tillegg til S/PDIF-utgangene på det integrerte lydkortet).

Lenke til kommentar

Vil bare kommentere om Asus Essence STX som ble nevnt tidligere i tråden. Jeg kjører ett kort hvor jeg har byttet opamps, og har ASIO drivere. Driverne og kortet er dønn stabilt, aldri ett problem.

 

Kjekt at det funker helt fint i din maskin, men dessverre kan jeg ikke gi mine personlige anbefalinger til et kort som fører til at hele maskinen min tryner :) Jeg kan heller ikke gi noen uforbeholden anbefaling med tanke på de generelle driverproblemene som har vært nevnt tidligere.

 

Uansett så er STX-kortet minst 3-4 år gammelt, og det kan være lurt å kikke på de nye alternativene som er på markedet nå, dersom man er på utkikk etter et nytt lydkort.

 

Og det matcher det meste jeg har hørt på av eksterne enheter på lydkvalitet.

 

Det eksterne Sound Blaster X-Fi HD kortet jeg bruker nå låter minst like bra som STX via linjeutgangen og det er 100% stabilt, så her fikk jeg det jeg var ute etter til en lavere pris.

 

Man kan vel ikke få for mye hodetelefoner?

 

Jeg klarer meg fint med de to jeg har nå :) (dersom det skulle dukke opp noen andre hodetelefoner som jeg liker bedre, så vil de forrige bli byttet ut: Jeg har ikke noe behov for å ta vare på utstyr jeg ikke bruker lenger). Men dersom man kjøper mer for samlingens skyld så blir situasjonen litt annerledes.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har fått brukt forsterkeren så ekstremt lenge enda men jeg kan allerede si at jeg fikk det jeg savna, ble labert trykk i det lavere spekteret av musikken med det innebygde lydkortet.

 

Fiioen fikk ordna den saken og trekt opp bassen dit den skal være, forsterkeren har også en "bass boost" funksjon, ikke bruk den, det er voldtekt av godlyd IMO.

Takker for svar. Skal se hvor jeg finner det billigst :) Skal kanskje kjøpe i neste uke.
Lenke til kommentar

Pakke fra Hong Kong i dag!

 

 

 

 

Disse er så billig at jeg faktisk kjøpte en god del. Planen er at de skal brukes på jobb hvor de garantert blir ødelagt etter ikke så alt for lang tid.

 

Nå har jeg kun hørt et par låter, men foreløpig er jeg veldig fornøyd. Det beste er faktisk hvor komfortable de er. Sammen med lav vekt gjør det at en nesten ikke merker at en har de på. Lyden er meget bra i forhold til prisen, og det er også det de er kjent for. Her er det snakk om et produkt som overpresterer. Det eneste jeg har å utsette er at bassen kan høres litt kunstig ut.

 

Byggekvaliteten på selve proppene virker litt kjip, men ikke alt for ille heller. Kabelen er veldig bra, men den har rett plugg, noe jeg sjeldent liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...