Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjør jeg noe veldig feil dersom jeg kjøper en Little Dot I+ til et Grado SR325* med en Behringer UCA 202-DAC? Jeg hører mye på musikk av artister og band som Pink Floyd, Jarle Bernhoft, Clutch, Eric Clapton, The Doors, Queens of the Stoneage, Frank Zappa og lignende.

 

*)Hvis jeg han jeg kjenner som har et til overs greier å bestemme seg for en fornuftig pris. Hvis ikke tror jeg det blir et Alessandro MS2, siden det virker som det er greiere å få en god pris på det til Norge.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt hvordan, men kom over denne her for en stund siden. Likheten med min Argon HA2 var ganske slående. Hifiklubben gadd såvidt å bytte volumhjulet og frontplata, samt ganget prislappen med 2. DAC'en og røret er identiske, så det er neppe noe annet forskjell enn det overnevnte kosmetiske. Man får nok ikke pruta på seg 5 års reklamasjon ved å bestille fra den sjappa der, men om noen har vært ute etter en HA2 eller som har hørt HA2 på HFK, men ikke blitt helt imponert over prisen så er det et alternativ.

 

EDIT: la inn en link til HA2'n for de late av dere :)

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Gjør jeg noe veldig feil dersom jeg kjøper en Little Dot I+ til et Grado SR325* med en Behringer UCA 202-DAC? Jeg hører mye på musikk av artister og band som Pink Floyd, Jarle Bernhoft, Clutch, Eric Clapton, The Doors, Queens of the Stoneage, Frank Zappa og lignende.

 

*)Hvis jeg han jeg kjenner som har et til overs greier å bestemme seg for en fornuftig pris. Hvis ikke tror jeg det blir et Alessandro MS2, siden det virker som det er greiere å få en god pris på det til Norge.

 

Etter min mening funker Little Dot I+ og det Grado settet veldig godt, kjører den komboen selv. Bruker som regel å koble platespilleren opp til Little Dot, lyden er upåklagelig.

 

Fin og nøytral lyd i SR325is altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått Beyerdynamic T1 i hus.

 

Mine første high-end hodetelefoner, hvis man ser bort ifra Audio Technica ATH-M50, som kanskje mer korrekt kan betegnes som semi high-end, eller bare hi-fi. Glemte selvfølgelig helt at T1 har 6.35mm plugg, så jeg får ikke prøvd de ut før jeg skaffer meg en ordentlig forsterker, ev. adapter. Har bare 3.5mm på min FiiO E7. Og ja, jeg er klar over at E7 er langt i fra noen optimal forsterker å mate disse hodetelefonene med.

 

Når jeg først er inne på dette med forskjellige plugger kan jeg spørre om en ting jeg har lurt litt på. Er det sånn at en adapter forringer lydkvaliteten, er altså 6.35mm bedre enn 3.5mm, eller er det rett og slett bare forskjellig størrelse?

 

Hva tror forresten folket om parring av Beyerdynamic T1 og rørforsterker? Har vurdert en Schiit Valhalla/Bifrost-kombinasjon når jeg nå snart går til anskaffelse av et kompetent head-fi oppsett.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Etter min mening funker Little Dot I+ og det Grado settet veldig godt, kjører den komboen selv. Bruker som regel å koble platespilleren opp til Little Dot, lyden er upåklagelig.

 

Fin og nøytral lyd i SR325is altså.

Godt å høre. Jeg får bestille forsterker nå lønninga kommer da. :)

 

Har du skifta ut rørene som fulgte med? Isåfall: Hvilke vil du anbefale å bytte til?

Lenke til kommentar

Tenker å investere i en DAC/forsterker som jeg kan bruke sammen med ørepropper. FiiO har en del på denne fronten, men det et krav at det er helt stille når det ikke kommer noe signal. Denne tenker jeg å bruke sammen med laptopen, da M1HPA kke akkurat kan kalles portabelt. Jeg har vært litt skeptisk til FiiO, men nå har jeg bare prøvd E5, som følgelig ikke er noe "top of the line". E17 ser ut til å være den mest aktuelle. Noen som har erfaringer? Tenker spesielt med propper som har ganske høy følsomhet, mtp bakgrunnsstøy.

 

Eventuelt ser jeg også etter en attenuator, ettersom den variable jeg fikk med mine Shure-propper demper ujevnt på tvers av frekvensene, noe som ødelegger lydkvaliteten. Om jeg kjøper en portabel DAC/amp som ikke produserer bakgrunnsstøy så blir en attenuator unødig, men om noen kjenner til en som ikke koster alt for mye så er det bare å si ifra!

Lenke til kommentar

Håper det er lov å diskutere ørePROPPER her? :green:

 

Kunne trengt noen nye ørepropper. Tenkte på noe i prisklassen mellom 1 000 og 1 500. Lydkilen vil mesteparten av tiden være HTC One X +(med Beats, om det har noe å si).

Går mye i rock og rolig musikk, men også musikk med litt bass i av og til.

 

Mvh: Lash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...