Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

2500,- er vel gjerne tilbudspris? Uansett en grei pris å få dem til 2000,-

Hadde jeg hatt jobb som jeg ville reist like mye som jeg gjorde før i, hadde jeg nok hoppet på QC15.

Selv om de ikke har best lydkvalitet, er de noe av det beste jeg har prøvd i forhold til å faktisk aktivt dempe motorlyder av fly, datasenter m.m.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips til hodetelefoner til portabelt bruk. Det vil si, ikke noen en trenger forsterker til. Har for øyeblikket et par P3 som jeg er godt fornøyd med til det de brukes til, men etter for mange timer på hodet blir de ubehagelige. Bruksområde er musikk når jeg studerer osv, så det blir iPod, mobil og laptop som blir lydkildene. Makspris: 2500,- ish. Men kan strekke meg om det er noen som skiller seg veldig mye ut.

Lenke til kommentar

Tips til hodetelefoner til portabelt bruk. Det vil si, ikke noen en trenger forsterker til. Har for øyeblikket et par P3 som jeg er godt fornøyd med til det de brukes til, men etter for mange timer på hodet blir de ubehagelige. Bruksområde er musikk når jeg studerer osv, så det blir iPod, mobil og laptop som blir lydkildene. Makspris: 2500,- ish. Men kan strekke meg om det er noen som skiller seg veldig mye ut.

 

Du beskriver litt lite om hva du ønsker, sjekk malen i toppen av forumdelen. Det kan også være hensiktsmessig å lage egen tråd på det.

 

Men for å komme med et forslag, jeg har en forkjærlighet for Sennheiser, og sikler selv veldig på disse http://store.apple.com/no/product/H9720ZM/A/sennheiser-momentum-over-ear-headphones-with-mic-and-remote

Lenke til kommentar

Noen som kan si noe om ASUS Xonar Essence One? Vurderer å kjøpe Plus eller MUSES edition en gang i desember/januar. Slik jeg har forstått det så skal dette være en fin hodetelefonforsterker til prisen?

 

Anmeldelse av MUSES Edition http://www.audiostre...e-muses-edition

Plus utgaven: http://www.lydogbild...nar-essence-one

 

Det er masse folk som er fornøyde med den, spesielt til den prisen du slipper unna med.

http://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/65572-asus-xonar-essence-one-eksternt-lydkort-dac-hodetelefonforsterker-og-preamp.html

 

Her har du endel norske som tar den for seg.

Lenke til kommentar

Du kan også vurdere SRH840.

 

Min favoritt er DT770, men dette går stort sett på personlige preferanser, så du bør prøve de før kjøp. Etter min mening vinner DT770 på komfort, byggekvalitet og utseende, mens lyden er likeverdig...men forskjellig.

 

Edit:

Da ringte det på døren min og der sto det en postmann med en pakke fra Japan. HA-FXD80-Z'ene har virkelig vært rask. Jeg trykker "kjøp" 21.11.2012, og i dag kom de. Pakken var til og med merket 1 600 yen, uten at jeg spurte selger om å sette en lavere verdi på forsendelsen. Det betyr at, om jeg ikke plutselig får en overraskelse i posten, har fått de for bare 550 kr.

 

Førsteinntrykket er veldig bra. Det første som slår en når en åpner pakken er at dette ikke er noe "plastic fantastic", de både ser og føles veldig godt bygget. I esken fulgte det med propper i to forskjellige størrelser (i tillegg til de som stå på), en klype en kan feste på ledningen for å feste til klærne, en plastting en kan surre ledningen rundt og en liten oppbevaringspose i "fløyel". I tillegg lå det noe jeg mistenker er en bruksanvisning og et garantibevis der, men jeg er rimelig dårlig i japansk, så jeg vet egentlig ikke.

 

Det er begrenset hva jeg kan si om lyden da jeg har en baby med over 39 i feber på fanget, men selv om hun er syk har nok energi til å rive proppene ut av ørene mine. Det jeg imidlertid kan si er at den ene låten jeg fikk hørt gjennom hørtes veldig bra ut. Litt vel bassfokusert, men jeg mistenker det kan hjelpe å bytte til en annen størrelse på proppene.

Edit: Nå sover babyen, så har fått hørt et par låter til. Jeg er veldig fornøyd. Lyden er veldig klar med høyt detaljenivå. Bassen er fremtredende, men den ødelegger ikke resten av lydbildet. Eric Clapton - Unplugged høres veldig bra ut, kan nesten se for meg strengene på gitaren om jeg lukker øynene. Alt i alt gir jeg de M+ på lyd. Storfornøyd.

 

Komforten er god, men jeg merker at de er litt stor så jeg vil tro enkelte kan finne de noe ubehagelig over tid. For meg passer de fint. Sitter veldig godt.

 

Nå er ikke jeg så veldig bevandret i proppeverden, men jeg tror det skal være vanskelig å finne noe bedre til samme pris, i hvert fall om byggekvalitet og materialvalg er viktig for deg.

 

Prøvde meg på noen bilder. Var ikke enkelt med blits i en hånd, proppene i en hånd og kameraet i siste hånden. Neste gang skal jeg koste støv av de først.

 

 

 

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Creative Aurvana Live er helt i toppen når det kommer til lydkvalitet under 500 kr, men de ser jo ikke noe særlig ut. AKG K430 kan også være et alternativ.

Må si meg enig der, de var ikke så pene.:(

Derimot har jeg titta litt på AKG, jeg har blant annet titta på k518, det er vell en versjon høyere en de du linket til kan jeg tenke meg.

Noen tanker rundt disse? :)

Lenke til kommentar

Eneste man bør være obs på med K518 LE er at de har en relativt kort ledning. K518 DJ kan da være et bedre valg, men disse finnes bare i svart så vidt jeg har fått med meg. Prisen er dog rett under 400 spenn på CDON.

Sant det, men jeg likte designet i svart også, Jeg ser de har de på elkjøp til under 400 kr. Derfor blir det nok DJ versjonen. Jeg får spørre en venninne av henne med lik smak hva ho tenker om utseende. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...