Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skjønner jeg ikke så mye av, men det er ikke så viktig; det er ikke jeg som skal fikse kabelen. Slik jeg ser det for meg vil den ikke se modifisert ut, men det er sikkert bare ordleggingen som forvirrer meg.

 

Jeg holder uansett på å handle inn deler til erstatningskabel til mine HD25 ii, har plugger i alle ender, men mangler selve kabelen, noen som har tips om hvor en får kjøpt egnede kabler? Helst en fysisk butikk (i Bergen) hvor en kan få klå litt.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Folkens, jeg trenger litt hjelp. Må ha meg noen nye ørepropper da mine Shure SE215 har gått ad undas. Har gått litt rundt og siklet på Starkey HF-2, men så i dag at det lages ikke lenger. Usikker på hvor mye penger jeg skal legge i nye propper, da de brukes kun med portable spillere uten noen ekstra forsterker. Eneste kriteriet jeg har er at det er IEM da jeg bruker de en del på fly og andre relativt bråkete omgivelser.

 

Om noen har noen gode forslag til noen greie og rimelige propper som utelukkende skal brukes til trening hadde det også vært ypperlig.

Lenke til kommentar

Du vil jo at den ikke skal se ut som om den er modifisert?

Da bør jo endene være like.

Eh, når man fjerner en bit av kabelen og monterer på ny plugg, eller klipper ut en del og skjøter sammen endene, så har man bare EN overgang, og det trengs bare EN krympestrømpe. Det er ikke lenger noe "begge ender".
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen gode rør til Little Dot MK3? Jeg likte GE 5 Stars 5654 6AK5W som jeg kjøpte men de holdt bare noen måneder.

Ebay-listen min har blitt slettet, så jeg husker ikke navnet på alle rørene jeg eide, men jeg kan i alle fall anbefale de latterlig billige 6J1P-EV fra Voskhod. De rocker og svinger!

Lenke til kommentar

Hvis du har lest de andre postene angående dette så ser du kanskje at det er for utseende sin del. Nok om det nå.

Jeg har lest de andre postene om det, og ingen har nevnt at utseende skal bli bedre av å kutte av kabelen flere steder på kabelen. Det gir flere skjøter, økt risiko for dårligere lyd, og to skjøter ser mindre pent ut enn en. Men du kan kanskje forklare meg hvordan det på magisk vis skal bli pener med en skjøt på en kabel enn to? Hva med åtte eller fjorten? :fun:
Lenke til kommentar

Sukk. Det er fordi at krympestrømer gjerne ikke har helt identisk farge til kabelen de er festet på. De ligger også utenpå. Da kan man ende opp med at kabelen får forskjellige utseender på termineringene.

Er man ute etter en pen kabel, gjerne en symmestrisk også, så ja. Da må man gjerne ta den i begge ender.

 

Igjen, dette er slik jeg tolket innlegget.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen gode rør til Little Dot MK3? Jeg likte GE 5 Stars 5654 6AK5W som jeg kjøpte men de holdt bare noen måneder.

Ebay-listen min har blitt slettet, så jeg husker ikke navnet på alle rørene jeg eide, men jeg kan i alle fall anbefale de latterlig billige 6J1P-EV fra Voskhod. De rocker og svinger!

Takker. Bestilte et par som het bare 6J1P. Vet ikke om det er de samme. Men de var fra Voshkod og var latterlig billige. $10 for et par.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Jeg har lest de andre postene om det, og ingen har nevnt at utseende skal bli bedre av å kutte av kabelen flere steder på kabelen. Det gir flere skjøter, økt risiko for dårligere lyd, og to skjøter ser mindre pent ut enn en. Men du kan kanskje forklare meg hvordan det på magisk vis skal bli pener med en skjøt på en kabel enn to? Hva med åtte eller fjorten? :fun:

Jeg mente å krympe en strømpe over skjøten til pluggen, og eventuelt en over den ukappede enden, for at det skal gi et helhetsinntrykk. Ikke kutte kabelen på mer enn ett sted.

Lenke til kommentar

Takker. Bestilte et par som het bare 6J1P. Vet ikke om det er de samme. Men de var fra Voshkod og var latterlig billige. $10 for et par.

Sjekk også ut Sylvania og Mullard. Jeg har gode erfaringer med rørene fra de to produsentene.

 

GB5654 fra Sylvania er noen av de beste rørene du kan finne for MKIII. Et matchet par koster dog fort over 50USD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...