Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg har GS1000i og kan godt bekrefte at de har en merkbar V-kurve. De høres veldig bra ut, gir en fantastisk romfølelse og er veldig detaljerte, men diskanten kan bli for agressiv på enkelte innspillinger. Jeg hadde også bare en "billig" forsterker da jeg først fikk disse, så jeg skaffet meg noe i en litt nærmere prisklasse kort tid etterpå. Det ble bedre, men enkelte innspillinger har forblitt ganske skarpe i diskanten. Det er ekstra tydelig når man spiller litt høyt, men det har ikke vært det største problemet for meg, da jeg blir relativt fort sliten i hodet av å høre på høyt over tid uansett.

 

Jeg har begynt så smått å merke alle de skarpe lydene i diskanten som jeg hører med Grado på de andre hodetelefonene jeg har, så det er nok ikke bare Gradoene som plukker opp disse, men på sistenevnte blir det ofte i overkant tydelig.

 

For å oppsummere litt så vil jeg si at GS1000i på sitt beste er helt fantastisk å høre på, man blir også mer vant til den noe agressive diskanten og eventuelt nedtone den litt med en annen forsterker, men man vil komme over opptak / innspillinger som den ikke kommer til å være helt venn med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har GS1000i og kan godt bekrefte at de har en merkbar V-kurve. De høres veldig bra ut, gir en fantastisk romfølelse og er veldig detaljerte, men diskanten kan bli for agressiv på enkelte innspillinger. Jeg hadde også bare en "billig" forsterker da jeg først fikk disse, så jeg skaffet meg noe i en litt nærmere prisklasse kort tid etterpå. Det ble bedre, men enkelte innspillinger har forblitt ganske skarpe i diskanten. Det er ekstra tydelig når man spiller litt høyt, men det har ikke vært det største problemet for meg, da jeg blir relativt fort sliten i hodet av å høre på høyt over tid uansett.

 

Jeg har begynt så smått å merke alle de skarpe lydene i diskanten som jeg hører med Grado på de andre hodetelefonene jeg har, så det er nok ikke bare Gradoene som plukker opp disse, men på sistenevnte blir det ofte i overkant tydelig.

 

For å oppsummere litt så vil jeg si at GS1000i på sitt beste er helt fantastisk å høre på, man blir også mer vant til den noe agressive diskanten og eventuelt nedtone den litt med en annen forsterker, men man vil komme over opptak / innspillinger som den ikke kommer til å være helt venn med.

 

Det er vel egentlig den opplevelsen jeg sitter igjen med også, så langt. Har planer om å gå til anskaffelse av en røramp av litt høyere kvalitet etter hvert, så får se om det evt. kan være med på å varme den opp noe. Har planer om å fortsette å bruke X1'en som DAC, har inntrykk av at den presterer mer en bra nok på det området, til tross for prisen. Men inntil da skal jeg kose meg med de deiligste hodetelefonene jeg ha kommet over så langt (: For når de funker, så funker de :)

Lenke til kommentar

Testet ett par i dag, blant annet AKG Q460 og AKG K518.

Endte på sistnevnet, likte lyden i de ganske godt og passer fint til å ha på jobb.

Hadde ikke helt sett for meg at jeg skulle gå ut av butikken med de, de var jo tross alt en av de billigste jeg testet, men det var jo egentlig ganske fint.

 

Takk for hjelpen lain :)

Lenke til kommentar

Glad jeg kunne være til hjelp.

Alltid fint når man finner noe man liker, til en ok pris.

 

Jeg kunne tenkt meg lukkede i full around ear størelse, men blir nok ikke med det første.

Mulig jeg får/plukker opp et par DT770 til jul, men kunne tenkt meg 32ohm versjonen uten skinn puter, evt kjøpe putene til 80ohm versjonen og sette på dem.

Men for nå holder K450 til den "stille" bruken på reiser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...