Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Tusen takk for alle svarene, mye bra!

Jeg tror jeg dropper DT700 ihvertfall, blir litt for stor og klumpete tror jeg, og må ut med mye mer for 32 ohms.

 

Så da sitter jeg igjenn med UE6000, Focal spirit one, og ATH-M50.

 

ATH-M50 sine, er de litt klumpete, hvordan er de å dra med rundt på bussen og i gata? Ser d litt rart ut?

 

Så på de Focal Spirit One, ikke verst, kanskje de mest portable, i tillegg til at de ser litt mindre klumpete ut.

 

Syntes at Logitech UE6000 er de fineste av de tre, fulgt av Focal sine. Logitech sine har aktiv støydempning, noe som ikke er alt for nødvendig, men sikkert hendig.

Hvordan tror dere størrelsen på UE6000 er contra Focal? Like portable når man skal på bussen etc?

Hvilke bør man ta av UE6000 vs Focal sine, noen meninger om det?

Prisen er jo ca det samme.

 

Jeg ser at det er volumkontroll på både Focal sine og Logitech, med mikrofon, og slikt på kabelen, er det noen som aner hvordan det fungerer på en android telefon?

Og fungerer mikrofonen hvis jeg skal prata på skype via datamaskin?

 

Det hadde vært et utrolig stort pluss!

 

Tusen takk for alle svar, kjekt at folk med peiling gidder bruke tid på meg =)

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke trenger støydempingen styrer du utenom. Du betaler for den teknologien også i hodetelefonene dine, på bekostning av lydkvalitet. Beste støydemping jeg har hørt er i Bose QC15, disse koster veil ca 3000 (tilbud om dagen til 2500 ser jeg). Men lydkvaliteten i dem vil jeg si tilsvarer vanlige hodetelefoner til ca 1500. Betaler du 3000kr for vanlige mener jeg du får langt bedre lyd. Men det er min subjektive mening etter å ha hørt veldig mange modeller det siste halv året.

Hørte også en modell med støydemping til 1000kr. Det var greit og behagelig stille, men lyden var heller tragisk. Så om lydkvalitet er det viktigste, bruk alle pengene på det.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svarene, mye bra!

Jeg tror jeg dropper DT700 ihvertfall, blir litt for stor og klumpete tror jeg...snip...Tusen takk for alle svar, kjekt at folk med peiling gidder bruke tid på meg =)

 

Viss du vil ha noe som ikke er stort og klumpete kunne du kanskje tatt en titt på B&W P5. Har et selv og er storfornøyd! Etter en sammenligning vil jeg si lyden er bedre i disse enn i QC15. Som Pop over skriver mister en litt lydkvalitet for å få råd til å bygge inn så god aktiv støydemping.

 

Sebastian :)

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Nå spurte du om ganske mye, så jeg vet ikke hva du tenker på, men jeg kan i hvert fall svare på noe av det.

 

Det er nok ikke noe problem å dra med seg ATH-M50, og jeg syns i hvert fall ikke det ser rart ut, men samtidig så finnes det, etter min mening, bedre alternativ om det er portabelt bruk som er hovedfokus. Jeg vil uansett anbefale deg å teste de ut før du bestemmer deg. Jeg har selv kun prøvd de litt i en butikk, men jeg fikk absolutt inntrykk av at de leverer og vel så det når det kommer til lydkvalitet.

 

Jeg har ingen erfaring med de fra Logitech, men jeg ville ikke valgt noe med aktiv støydemping om du ikke har spesielle krav. Selv har jeg et par Denon med aktiv støydemping, og det kostet mye mer enn det smakte. Jeg bruker de kun på fly og når jeg kjører traktor/hjullaster. Til alle andre situasjoner er det, for meg, mer enn nok isolasjon i vanlige lukkede hodetelefoner.

 

Har som sagt ikke noe erfaring med UE 6000, men her er det Logitech selv skriver:

Kompatibilitet

Fjernkontrollen og mikrofonen støttes kun av iPod nano® (4. generasjon og nyere), iPod classic® (120 GB og 160 GB), iPod touch® (2. generasjon og nyere), iPhone 3GS® eller nyere og iPad®.

Fjernkontroll: støttes av iPod shuffle® (3. generasjon eller nyere)

Lyd: støttes av alle iPod-modeller samt iPad

Visse funksjoner kan variere for enheter uten iOS.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Takk for tipsene, men det blir litt for dyre alternativer dere lister opp her =)

Noen som har noe å komme med ang det andre jeg spurte om?

Du må høre Focal. Til prisen vil du ikke ha noe annet etter det. Etter min mening er de bedre enn P5, selv om de er 1000kr rimeligere.

Hva er maxbudsjettet ditt egentlig?

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Hei, var å prøvde endel på Soundgarden idag, men de hadde bare Focal og AKG450 inne av de som er nevnt ovenfor.

 

AKG K450 var i grønn farge, men de har jo andre farger =)

Problemet var at kabelen var veldig kort, og den som var lengre hadde noe iphone kontroller på seg som ikke fungerer til min mobil, får bare opp at det ikke er kompatibelt og da fungerer det ikke å høre på musikk engang(tror det skal fungere til nyere android telefoner, Samsung S2 fungerte den ihvertfall på).

Var overaskende bra lyd til en så billig penge også.

 

Jeg prøvde ikke noen toppmodeller, men av de jeg prøvde var Focal den med best lyd, fin klang, veldig klar, dog må den nok spilles inn litt for litt mykere og sterkere bass, kunne også hatt litt høyre maks volum, men d er pga mobilen min. Deilig ledning og fin å se på, selv om de bare hadde hvit inne akkurat nå.

Det som var med focalen var at den presset litt rundt ørene, noe jeg ikke tror er så flott i lengden..

Prøvde en fra boose og den satt som et skudd, var tight på hodet og deilig rundt ørene, men nådde dog ikke helt opp til lyden på focalen!

 

Huff, vanskelig dette! Ihvertfall ikke når man ikke kan prøve alle typene :S

Noen som veit om en plass de fører ATH-M50 i Bergen?

Lenke til kommentar

Et alternativ, som jeg gjorde selv, på AKG K450 er å bruke et 6mm (mener jeg å huske) borr og lage hullet inn på headphones større, så du kan bruke en vanlig 2.5mm plugg i stedet for den som er spesial tilpasset.

 

Jeg gjorde dette fordi jeg følte orginalkabelen var litt tynn og flimsette, og den er som du sier, noe kort.

Fikk en 1.2m 3.5mm til 2.5mm han-han kabel på hifiklubben til 50 spenn, og har brukt denne mer eller mindre ifra første dagen.

 

Nå ser jeg flere grunner til å IKKE "herpe" nyinnkjøpte headphones, men jeg kjøpte mine på ebay til en veldig billig penge, så fant ut at det var verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et par nocs ns400 fra soundgarden for en mnd siden, hittil råfornøyd med de. det eneste som er kjipt er at mediaknappene ikke fungerer lengre.

 

Står at de har ett års "replacement guarantee", så tenker å ta turen innom soundgarden for å klage i morgen, tror dere det vil være noe stort problem å få bytta ut disse uten å måtte gjennom en lang garantisak osv osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...