Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var rundt den prisen jeg originalt skulle ha betalt om selger hadde merket pakken med riktig verdi.

 

Kjekt at det ordnet seg til slutt.

 

Angående Trends, så så den ganske så interessant ut, blir nok noe å vurdere når jeg skal ta steget videre.

 

Bruker den forøvrig sammen med System Audio Saxo 1. Knallbra desktop-lyd! :)

Lenke til kommentar
Var rundt den prisen jeg originalt skulle ha betalt om selger hadde merket pakken med riktig verdi.

 

Kjekt at det ordnet seg til slutt.

 

Angående Trends, så så den ganske så interessant ut, blir nok noe å vurdere når jeg skal ta steget videre.

 

Bruker den forøvrig sammen med System Audio Saxo 1. Knallbra desktop-lyd! :)

 

Fine høyttalere, til en veldig fin pris, må nok titte på det når jeg utvider pulten.

Har lagt Trends i favoritter på dustin, så jeg ser innom den titt og ofte.

Eneste som stopper meg ifra å kjøpe det i dag, er at jeg enkelt og greit ikke har plass per nå.

 

 

Wee! Fruen kom tuslende inn med ny headphone stand til meg. Den jeg hadde ikke Woo-Audio var vist ikke bra nok. :p ...

 

Jeg har stand'en fra Woo Audio, men denne ser flottere ut (og ikke minst mer stabil ut). Ser at de selger den på Duet-Audio. Tror nok jeg vil kjøpe en slik i julegave til meg selv i år :)

 

Ja, veldig fornøyd med den standen, er stabil og føles solidere ut enn den ifra woo audio. Koster også litt mer. ;)

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale en forsterker som også vil passe med hodetelefonene? Har kikket på FiiO sine E7, E9, E10 og E11. Vurerer også Cambridge DacMagic plus, selv om den er sagt å være rimelig lys og nøytral.

 

EDIT: Ser at du allerede har fått flere gode svar på innlegget ditt og at du allerede har tatt en avgjørelse. Velger derfor å redigere vekk innlegget mitt, bortsett fra følgende kommentar:

 

Du bruker ordet 'nøytral' som om det var en negativ ting, men dette er jo helt avhengig av din egen smak :) (for meg er et nøytralt lydbilde å foretrekke).

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Plager meg at det er så fryktelig lang ledning til DT770 Pro. Noen som vet om en måte å få den kortere, uten at det ser ut som om jeg har klippet og limt den?

Nå kan jeg svare deg litt bedre, i og med at jeg har gjort det selv. Har til og med bilder.

 

Metode 1:

Klippe noen cm fra pluggen og lodde sammen igjen med originalplugg.

 

Kan bli ganske bra om du har krympestrømper i riktig størrelse, og tar deg litt tid. Jeg hadde ikke krympestrømper i rett størrelse eller farge, i tillegg var det for meg kun en midlertidig løsning. Derfor ser det ikke 100% ut.

 

Metode 2:

Kjøpe en ny plugg. Her finnes det både plugger beregnet for lodding, og plugger beregnet for å skru fast. Jeg har kun prøvd plugger en lodder fast.

 

Ser stort sett mye bedre ut en metode 1. Jeg gikk i tillegg for en vinklet plugg da det er mye greiere for portabel bruk. Minuset er at 6,3 mm adapteren ikke passer, men kan alltids kjøpe en ny som passer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at Komplett selger Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro 80 til 1200kr om dagen, er det verdt å kjøpe i den prisklassen eller er det noe annet jeg burde se på?

 

For tiden har jeg DT770, men det settet begynner å bli ganske gammelt nå og putene begynner å falle av. Jeg er i grunn fornøyd med det, så jeg har ingenting i mot å kjøpe det en gang til. Nesten litt flaut å si det, men jeg er ikke helt sikker på hvilken impedans jeg har nå. Jeg tror det er 32-utgaven jeg fikk i gave for mange år tilbake. Bruksområdet mitt har kun vært å plugge den rett inn i lydutgangen på hovedkortet, og rett inn i tv'n. Har det noe å si om jeg går for 32 eller 80 da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...