Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg noen plugger (IEM) til å bruke til min Mac (serier) og iPhone (spotify).

 

Har sett litt på disse:

 

Shure E2C

Etymotic Isolator Earphones ER-6i

Klipsch IMAGE S4

MONSTER CABLE TURBINE

 

Disse ligger i noenlunde samme prisklasse, og siden jeg ikke har noen erfaringer med noen av disse tror jeg selv de fra Klipsch er god nok.

 

Noen som har prøvd disse, eller kan anbefale et sett til mitt bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Or even better, sennheiser px100.

 

Hadde disse en kort stund (samt PX200), men jeg kvittet meg med dem på grunn av lyden og/eller komforten (husker ikke helt). Falt tilbake på Porta Pro og brukte dem i flere år, helt til jeg omsider fant en fullgod erstatter i Denon AH-D1001 for ca. 1 år siden (men disse kostet riktignok en god del mer).

 

Hva man fortrekker her er nok litt subjektivt. Både PX100 og Porta Pro er nok verdt en nærmere titt.

Lenke til kommentar

Kjøpte Shure SRH440 til kjæresten i julegave. De er rett og slett et imponerende par hodetelefoner til en aldeles strålende pris. :thumbup:

 

Kan jeg spørre hvordan de er å ha på, hvis kjæresten har latt deg prøve? ;) Vurderer å gå til innkjøp selv, men veit ikke helt hvor store klokkene er. Har litt store ører.

Registrerer at SRH840 koster ca dobbelt så mye, og det er jeg skeptisk til om det er verdt...

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvordan de er å ha på, hvis kjæresten har latt deg prøve? ;) Vurderer å gå til innkjøp selv, men veit ikke helt hvor store klokkene er. Har litt store ører.

Registrerer at SRH840 koster ca dobbelt så mye, og det er jeg skeptisk til om det er verdt...

De ligger nok et eller annet sted på midten av skalaen. Størrelsen virker ok for mitt hode, som kan sies å være ganske så gjennomsnittlig.

 

De er en smule harde, dvs at de ikke har kjempemyke velurputer a lá f.eks Sennheiser HD650 og Beyerdynamic 770/880 osv.

 

Dette kan imidlertidig løses ved å kjøpe inn SRH840-puter som visstnok passer som hånd i hanske.

 

 

Har hatt to E2C-par, begge har blitt ødelagt pga. brudd på ledningen. Er ellers meget fornøyd, både med lyd og komfort. Kommer etterhvert til å kjøpe Shure SE 425, en nyere storebrod til E2C, med utskiftbar ledning.

Det er nok et problem som gjelder for alle IEMs da man ikke nødvendigvis er tilstrekkelig forsiktig med ledningen når man legger de nede i treningsbagen/sekken. Det samme skjedde med mine Ultimate Ears Triple.fi 10.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har ekstremt spesielle ører så er det bortimot umulig at IEMs detter ut. Dersom det skulle være en misforståelse så er dette en IEM (in ear monitor, altså stikkes de relativt langt inn i øregangen);

er4_800.jpg

 

mens dette er en konvensjonell øreplugg (sitter ytterst i øregangen);

sony-mdr-e10ip-grey-ipod-iphone-earphones.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av det jeg har brukt tidligere, har de vel vært dypere enn de på det nederste bildet, men kanskje ikke så dype som på det øverste.

Grunnen til at jeg vil ha noe som sitter bak øret er vel at jeg har dårlig erfaring av øreplugger jeg har brukt før. Though, mye av det har nok vært crap.

Tror da ikke ørene mine er veldig unormale.. :p

 

Har ikke veldig lyst til å kjøpe noe jeg ikke er sikker på vil sitte ordentlig.

Lenke til kommentar

Mange av de som er nevnt i tråden over er laget slik at de siste 3-5 cm av ledningen er forholdsvis stiv. Dette gjør det mulig å bøye den i en halvmåneform slik at man kan feste den bak ørene. Dette er noe man kan undersøke før kjøp.

 

En annen løsning er å gjøre noe lignende selv ved hjelp av litt gummi/plastelina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...