Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Du burde lage egen post egentlig, med litt mer beskrivelse av hva du er ute etter.

 

Sennheiser PXC 250-II

http://www.sennheise...vel-line_502818

http://www.pcmag.com...,2361443,00.asp

http://www.dustinhom...5010444925.aspx

 

Edit; som fuglen så fint sier, burde du i utgangspunktet droppe støydemping om dette ikke er en hovedfaktor (mye reising på fly m.m.)

 

Om du kan se bort ifra støydemping, og kan legge på 100 spenn, ville jeg anbefalt Audio Technica ATH-M50.

Ja de legger seg rundt ørene, noe du i utgangspunktet ikke liker, men de er ikke så store som f.eks HD serien til sennheiser, jeg har funnet ATH-M50 til å være et kjempefølge på reiser.

Både tog, fly og buss, stenger bra ute lyden fra andre, mens du beholder lyden av hva du spiller hovedsaklig for deg selv, og den låter veldig bra.

 

Men som også nevnt i forrige post, du bør ta en tur på div butikker og prøve ut forskjellige modeller, så vil du enklere se om du føler de blir for store f.eks.

Endret av lain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjemme koser jeg meg med Sennheiser HD595, men jeg trenger noe bedre en Koss ute, og jeg orker ikke bråket rundt meg på skole, buss, tbane etc. Alikevel er må jeg med et trist ansikt si at jeg ikke klarer å bevege meg utenfor huset med klokker, det ser bare forferdelig ut, og de er så store at det bare blir mas.

 

Så hittil står valget mellom over nevnte sennheiser og AKG K 480 NC?

 

Og om jeg ikke skal gå for støydemping, hva er da anbefalt?

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Hjemme koser jeg meg med Sennheiser HD595, men jeg trenger noe bedre en Koss ute, og jeg orker ikke bråket rundt meg på skole, buss, tbane etc. Alikevel er må jeg med et trist ansikt si at jeg ikke klarer å bevege meg utenfor huset med klokker, det ser bare forferdelig ut, og de er så store at det bare blir mas.

 

Så hittil står valget mellom over nevnte sennheiser og AKG K 480 NC?

 

Og om jeg ikke skal gå for støydemping, hva er da anbefalt?

Hva med IEM's (øreplugger)? De tetter øregangen som en propp og stenger mye støy ute. Jeg har min første dag med Monster Cable Pro Copper og er helt i himmelen når det gjelder lydkvaliteten på disse. Men du får noe rimeligere modeller av disse som også er kjent for å stenge støy ute og gi god lyd: MONSTER CABLE TURBINE (ca 800 kr)og Monster Turbine PRO Gold (ca 1600) hos Dustin. Det finnes selvfølgelig mange andre merker også. Gå til head-fi.com og søk på IEM (In Ear Monitor). Personlig så vil jeg si at jeg synes det er litt kuulere med noe som skinner i metall enn som ser ut som høreapparatet til gamlingene...

Lenke til kommentar

Jeg har et par shure ec2, men jeg er ikke så fan av de eller andre ørepropper jeg har prøvd. Det føles bare ubehagelig ut (Og ja, jeg har prøvd en god del, og ja, jeg har satt de i riktig :p)

Jeg har også hatt den erfaringen tidligere, men med mine Copper fulgte det med et helt arsenal av forskjellige propper for øret. Og de nye "Super Tips" gir meg ikke den tette, svette følelsen jeg har hatt tidligere. Kan bruke dem i timesvis uten ubehag...

Lenke til kommentar

Hei godtfolk!

Nå er jeg skuffa her.

Jeg fikk headsettet Corsair HS1 til jul til å bruke på skype. Headsettet har fått masse skryt, blandt annet editors choice her på hw.

Når jeg logga på skype, fikk jeg ikke noe medalje av kompisene hvertfall. Mikrofonen produserer noe enormt med bakgrunnsstøy og volumet på mikrofonen lever sitt eget liv, men er generelt veldig lav.

 

Grunnen til at jeg poster her er fordi jeg lurer på om noen av dere har erfaringer med headsettet, og vet om det er noen innstillinger jeg har glemt, og for å advare andre til å styre unna dersom de skal bruke mikrofonen

 

Aleksander

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt øynene mine festet på en Beyerdynamic T1 som noe forsinket julegave til meg selv.

 

I dag fikk jeg derimot mot det for meg at det er ingenting jeg heller vil ha enn en Audeze LCD-2. Det eneste problemet er at jeg dermed må gå til innkjøp av en ny lavohmisk amp også (erstatter Little Tube LDIII som for øyeblikket driver mine elskede HD650).

 

Sparegrisen må i alle fall knuses dersom følgende kombinasjon skal bli kjøpt inn på nyåret:

 

Audeze LCD-2:

 

c646b950_Audeze_LCD2.jpg

 

Meier Audio Corda Concerto:

concertosilver800.jpg

 

Meier Audio Corda StageDAC:

stagedacsilver800.jpg

 

 

:love::dribble:

Lenke til kommentar

Det var flotte bilder!

Men du lister ikke opp Lehmann-audio DAC'en. Hvordan kommer den opp i mot de andre på listen din?

 

Du tenker på USB-versjonen. Den jeg har er en ren hodetelefonforsterker uten DAC. Jeg tror uansett at DAC'en ikke er helt på høyde med f.eks. DacMagic, utifra det jeg har lest om DAC-delen på Black Cube Linear USB.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt øynene mine festet på en Beyerdynamic T1 som noe forsinket julegave til meg selv.

 

I dag fikk jeg derimot mot det for meg at det er ingenting jeg heller vil ha enn en Audeze LCD-2.

 

Ser bra ut det oppsettet der :) Jeg så en omtale av LCD-2, og der mente anmelderen at den lå i samme klasse som f.eks. T1, HD800 osv. Individuelle karakteristikker og personlige preferanser var imidlertid den avgjørende faktoren (forskjellene dem imellom var ikke store, mente han). Spørsmålet er da om LCD-2 låter noenlunde likt som T1, og om den låter bedre på visse områder som er viktige for deg :)

Lenke til kommentar

Fikk mitt Asus Xonar Essence STX lydkort idag :D veldig fornøyd. Men så lurte jeg på, Denon D2000 er jo veldig lettdrevne. Så på kortet kan jeg tune det slik at det blir som hodetelefonene sin impedance :/ som jeg ikke skjønner så mye av.

Da kan jeg velge Normal gain (0dB for <64 ohms)

eller 64-300ohm etc.

 

Hva ska jeg velge til Denon d2000?

Lenke til kommentar

Skru mer opp da :p Ikke heng deg opp i hva han sa, lydkortet ditt er meget godt, og har en innebygget forsterker. Og en forsterker gir aldri ut noe i "ohm" :p

 

Grunnen til at du kan stille gain på lydkortet er at noen hodetelefoner har veldig høy impedans, 600ohm osv. Og de må ha høyere spenning for å få nok strøm. Så det man justerer. Dine hodetelefoner har kun 25ohm, og dermed kan gain holdes på normalt.

Lenke til kommentar

Skru mer opp da :p Ikke heng deg opp i hva han sa, lydkortet ditt er meget godt, og har en innebygget forsterker. Og en forsterker gir aldri ut noe i "ohm" :p

 

Grunnen til at du kan stille gain på lydkortet er at noen hodetelefoner har veldig høy impedans, 600ohm osv. Og de må ha høyere spenning for å få nok strøm. Så det man justerer. Dine hodetelefoner har kun 25ohm, og dermed kan gain holdes på normalt.

 

Ahh, godt og høre.

Så da kan jeg fint gaine 12db selvom det går fra 64-300ohm uten at det vil gjøre lyden dårligere eller skade hodetelefonene pga over drive? Siden D2000 bare er 25

 

Takker får kjappe gode svar forresten :D

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Det var flotte bilder!

Men du lister ikke opp Lehmann-audio DAC'en. Hvordan kommer den opp i mot de andre på listen din?

 

Du tenker på USB-versjonen. Den jeg har er en ren hodetelefonforsterker uten DAC. Jeg tror uansett at DAC'en ikke er helt på høyde med f.eks. DacMagic, utifra det jeg har lest om DAC-delen på Black Cube Linear USB.

Ja, som den n00b jeg er visste jeg bare om USB DAC-Amp versjonen :blush:

Lenke til kommentar

Ser bra ut det oppsettet der :) Jeg så en omtale av LCD-2, og der mente anmelderen at den lå i samme klasse som f.eks. T1, HD800 osv. Individuelle karakteristikker og personlige preferanser var imidlertid den avgjørende faktoren (forskjellene dem imellom var ikke store, mente han). Spørsmålet er da om LCD-2 låter noenlunde likt som T1, og om den låter bedre på visse områder som er viktige for deg :)

Den største grunnen til at jeg går for LCD-2 fremfor f.eks T1 og HD800 er det faktumet at det visstnok er en hodetelefon som egner seg meget godt til rock/metal, noe HD800 (sigende) ikke takler i det hele tatt.

 

Det kan dog hende at det blir en T1 en gang i fremtiden. Den fungerer visstnok veldig bra med Meier Concerto den også, så den tilleggsutgiften blir ikke av samme størrelse som den her. Det hele avhenger av hvor mye penger jeg bruker i januar under flytting. Kanskje kan jeg legge inn bestillingen allerede da. :)

Lenke til kommentar

Skru mer opp da :p Ikke heng deg opp i hva han sa, lydkortet ditt er meget godt, og har en innebygget forsterker. Og en forsterker gir aldri ut noe i "ohm" :p

 

Grunnen til at du kan stille gain på lydkortet er at noen hodetelefoner har veldig høy impedans, 600ohm osv. Og de må ha høyere spenning for å få nok strøm. Så det man justerer. Dine hodetelefoner har kun 25ohm, og dermed kan gain holdes på normalt.

 

Ahh, godt og høre.

Så da kan jeg fint gaine 12db selvom det går fra 64-300ohm uten at det vil gjøre lyden dårligere eller skade hodetelefonene pga over drive? Siden D2000 bare er 25

 

Takker får kjappe gode svar forresten :D

 

Kan gjøre ja, men det som skjer er jo at den spiller hinnsides høyt selv ved veldig lavt volum. Og tilslutt kan du vel spille FOR høyt :p

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...