Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Er det den store petimeterkonferansen som er under avvikling her? Selvfølgelig vet jeg hvordan frie markedskrefter fungerer, men av og til dukker det opp noen som prøver å være ekstra lure og gjøre raske penger, noe som tilfeldigvis er tema i denne tråden... men glem at jeg prøvde å bidra med noe annet enn de sedvanlige "entrylevel speilrefleks med kitobjektiv til nypris +/-200 kroner"-annonsene, men jeg skjønner jo at det er det folk liker å lese om, ellers risikerer man å utløse NM i kverulering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det den store petimeterkonferansen som er under avvikling her? Selvfølgelig vet jeg hvordan frie markedskrefter fungerer, men av og til dukker det opp noen som prøver å være ekstra lure og gjøre raske penger, noe som tilfeldigvis er tema i denne tråden... men glem at jeg prøvde å bidra med noe annet enn de sedvanlige "entrylevel speilrefleks med kitobjektiv til nypris +/-200 kroner"-annonsene, men jeg skjønner jo at det er det folk liker å lese om, ellers risikerer man å utløse NM i kverulering.

Nå hr vi en egen tråd for petimetere og kranglefanter ;)

Lenke til kommentar

Er det den store petimeterkonferansen som er under avvikling her? Selvfølgelig vet jeg hvordan frie markedskrefter fungerer, men av og til dukker det opp noen som prøver å være ekstra lure og gjøre raske penger, noe som tilfeldigvis er tema i denne tråden... men glem at jeg prøvde å bidra med noe annet enn de sedvanlige "entrylevel speilrefleks med kitobjektiv til nypris +/-200 kroner"-annonsene, men jeg skjønner jo at det er det folk liker å lese om, ellers risikerer man å utløse NM i kverulering.

 

Vel, du sier jo selv at du reagerte på prisen og synes prisen er urimelig basert på hva eieren faktisk har betalt for objektivet selv om det er irrelevant.

 

Ser ut som frustrasjonen din stikker veldig dypt der :)

Lenke til kommentar

Her er sånt som ungdommen tydeligvis likar da.

 

400D kit til 3000 seriøst!

D80 med blits og 18-55 til 6000!!!!!

D5000 til 4000 - den har F-mount linse, som vil si at du kan bytte linse etter hvert, bla. for å få bedre fokus.

D5000 til 4500

helt nytt 1000D til 3200! - bare litt mer enn det kosta på elkjøp nå nylig?

D60 til 3500 - perfekt til ungdom og nybegynnere. Er du gammel og/eller erfaren bør du se etter noe annet.

D90 kit i så og si perfekt stand, kr 7000 - oh.no.you.didnt.

 

enjoy...

Lenke til kommentar

Er det den store petimeterkonferansen som er under avvikling her? Selvfølgelig vet jeg hvordan frie markedskrefter fungerer, men av og til dukker det opp noen som prøver å være ekstra lure og gjøre raske penger, noe som tilfeldigvis er tema i denne tråden... men glem at jeg prøvde å bidra med noe annet enn de sedvanlige "entrylevel speilrefleks med kitobjektiv til nypris +/-200 kroner"-annonsene, men jeg skjønner jo at det er det folk liker å lese om, ellers risikerer man å utløse NM i kverulering.

Enig, det tok litt av dette her.

Denne tråden handler jo nettopp om bruktannonser der prisen er høyere eller lavere enn normalt (eller andre lure ting).

Da må man få lov å påpeke slike annonser her, uten å få et BI-studium inn med spiseskje. Spesiellt når man som deg også har noe nytt og interessant å bidra med: Som at man kan gå tilbake i brukererfaringer og annonse-historien og sjekke prisen da, og evt. annen info. Det var nytt for meg, og er allerede prøvd ;)

Hvis alle annonsørene var siviløkonomer som analyserte markedet før prisen ble satt, og traff riktig hver gang, hadde vi hverken har noen luringer eller kupp å skrive om (eller kjøpe for den del ;-)

Lenke til kommentar

Her har vi den klassiske ropert(megafon) annonsen.

Litt i samme stil som en slitsom dør/telefonselger.

PENTAX K7,KJØPT FOTOVIDEO,NETTOPP HENTET FRA SERVICE MED NYRENSET BILDEBRIKKE OG MATTSKIVE,MED 18-55 WR NYKALIBRERT. ALTSÅ BÅDE KAMERA OG OBJEKTIV ER VÆRTETTED OG MED INNEBYGD BILDESTABILISERING SOM FUNGERER PÅ ALLE OBJEKTIV OGSÅ GAMLE MANUELLE OG MED ADAPTERE.

100 PROSENT BILDE I SØKER PLUSS LIVEVIEW OG HD VIDEO. HVERKEN CANON,NIKON ELLER SONY HAR NOE TILSVARENDE I DENNE PRISKLASSEN. SONYS OBJEKTIVER ER IKKE VÆRTETTET, C OG N HAR IKKE INNBYGD STABILISERING I HUSET OG MYE DYRERE VÆRTETTEDE HUS OF OBJEKTIV. MINDRE HUS ENN OLYMPUS SITT VÆRTETTEDE,MEN STØRRE BILDEBRIKKE.

KAN EVT BYTTES I 16-50 DA STAR I GOD STAND.

SELGES EVT MED 50-200 WR OGSÅ NYKALIBRERT

HAR ORIGINALFORPAKNING NOE SOM ØKER RESALE VALUE

ref
Lenke til kommentar

Den har vært forsøkt solgt før, til samme pris og som man forstår med heller lite suksess.

 

Digilux 3 er egentlig bare en Panasonic DMC-L1 med Leica-logo, litt mer fancy utseende og litt annerledes firmware. Det var ett middels godt kamera da det ble lansert i 2006 og ganske jevnt med sine four-thirds-brødre L1 og Olympus E-330. Antatt bruktverdi i dag ca kr 1000-1500 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...