Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Uansett må dere legge ut bilder som faktisk er tatt under optimale omstendigheter for å kunne overbevise noen med et snev av kritisk sans til å tro på deres argumenter. Bilder tatt på lang tele med lang lukkertid og bilder tatt fra båt med tilsvarende lange lukkertider gjør bare vondt verre for de som forsvarer det nevnte objektivet. Hvorfor gjør dere noe så rart som å legge ut ødelagte bilder som et forsvar for den zoomen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett må dere legge ut bilder som faktisk er tatt under optimale omstendigheter for å kunne overbevise noen med et snev av kritisk sans til å tro på deres argumenter. Bilder tatt på lang tele med lang lukkertid og bilder tatt fra båt med tilsvarende lange lukkertider gjør bare vondt verre for de som forsvarer det nevnte objektivet. Hvorfor gjør dere noe så rart som å legge ut ødelagte bilder som et forsvar for den zoomen?

 

Jeg tror det er fordi ingen har noe bedre å vise til.

På min sigma 70-300 osv.. har jeg bra bilder tatt på 70mm men veldig få bra tatt på 300mm.

Lenke til kommentar

Det må da være noen som har brukt det objektivet på stativ, eller med anstendige lukkertider? De kan da umulig ha tatt kun bilder med bevegelsesuskarphet i hele sin tid som eier av denne zoomen? Jeg synes det hele er merkelig. Jeg lar meg ikke skremme av at bildene er uskarpe, siden det skyldes menneskelig svikt og ikke teknisk.

 

Det er forøvrig megetsigende når noen som hevder at det er godt nok for vanlige amatører kun har elendige bilder å vise til, rent teknisk. Det er selvfølgelig at en Holga tar fantastiske bilder for en som er blind, men ærlig talt. Dette er et teknisk forum for amatørfotografer. Her er vi for å diskutere og lære av hverandre. Vi vil altså diskutere om hvilket valg som er best, ikke hvilket utstyr som holder for noen som synes at bevegelsesuskarphet er helt ok på dyrebilder.

 

Igjen: Jeg føler meg ikke snobbete når jeg ønsker meg bilder som er skarpe som vitnesbyrd om et objektivs egenskaper.

Lenke til kommentar
Det må da være noen som har brukt det objektivet på stativ, eller med anstendige lukkertider? De kan da umulig ha tatt kun bilder med bevegelsesuskarphet i hele sin tid som eier av denne zoomen? Jeg synes det hele er merkelig. Jeg lar meg ikke skremme av at bildene er uskarpe, siden det skyldes menneskelig svikt og ikke teknisk.

 

Det er forøvrig megetsigende når noen som hevder at det er godt nok for vanlige amatører kun har elendige bilder å vise til, rent teknisk. Det er selvfølgelig at en Holga tar fantastiske bilder for en som er blind, men ærlig talt. Dette er et teknisk forum for amatørfotografer. Her er vi for å diskutere og lære av hverandre. Vi vil altså diskutere om hvilket valg som er best, ikke hvilket utstyr som holder for noen som synes at bevegelsesuskarphet er helt ok på dyrebilder.

 

Igjen: Jeg føler meg ikke snobbete når jeg ønsker meg bilder som er skarpe som vitnesbyrd om et objektivs egenskaper.

 

 

Jo da, jeg har mange andre bilder tatt med det objektivet. Men jeg får dessverre ikke kontakt med serveren.

 

Men her har du noen linker til bilder jeg har brukt det objektivet på.

Disse bildene er scrappet, men jeg regner med at du tåler det.

 

http://gallery.scrapscandistyle.com/data/5...er-t_lmodig.jpg

 

http://gallery.scrapscandistyle.com/data/500/Trist.jpg

 

http://gallery.scrapscandistyle.com/data/5...onfirmasjon.jpg

Lenke til kommentar
Det må da være noen som har brukt det objektivet på stativ, eller med anstendige lukkertider? De kan da umulig ha tatt kun bilder med bevegelsesuskarphet i hele sin tid som eier av denne zoomen? Jeg synes det hele er merkelig. Jeg lar meg ikke skremme av at bildene er uskarpe, siden det skyldes menneskelig svikt og ikke teknisk.

...

 

Gått helt i surr med hva som diskuteres i hvilke tråder og sånn jeg. Hvilket objektiv eller hva er det snakk om her?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd litt med handholdt fotgrafering med Tamron 70-300mm f/4-5.6 og det er ikke lett å få til bra bilder. Mest fordi jeg måtte opp i høy ISO.

 

Dette er pip åpent på 300mm - ikke noe PS

 

1/1250s, f/5.6, ISO 800, 300mm

 

Etter en runde i PS, ble det slik

 

 

Nok et ubehandlet bilde:

 

1/80s, f/5.6, ISO 400, 300mm

 

Jeg vet ikke om dere får noe ut av disse bildene; men det gir ihvertfall en indikasjon på hva man får for 999,- kroner.

 

Tom

Lenke til kommentar
skal du ha en 70-300mm til en billig penge, så er Sigma APO versjonen det beste valget. Tamron og Sigma(uten apo) er ikke å anbefale.

 

Apo'n kom på andre plass bak Canon sitt tele-objektiv i Digital Foto sin test av billig tele.

Nå har jeg liten tillitt til testene til Digital Foto, men resultatet passer med hva jeg har sett andre steder.

 

Men hvis du ser dette bildet, så er det tatt med Sigma 70-300mm m /APO - og jeg kan ikke se at det er så mye bedre enn Tamron.

 

1/800s, f/5.6, ISO 800, 300mm

 

Min konlusjon er ihvertfall stativ og nedblending er tingen på 300mm

 

Tom

Lenke til kommentar
Uten at jeg egentlig er noen verdensmester, langt derifra, men for en tusenlapp og de få gangene jeg kommer til å få bruk for såpass med tele må det da kunne anses som brukbart etter en liten runde med skarping i photoshop?!

Det er det; hvis du passer på å blende ned og om mulig bruker monopod eller stativ.

 

Edit: Men hvis jeg hadde drevet med fuglefotografering, så hadde jeg nok brukt 10 ganger så mye på et objektiv ...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Som de fleste har fått med seg har JP hatt en kampanje gående hvor de gir bort et Canon 30d mot en symbolsk sum. Vel ikke langt unna..

 

Har jo hatt et 20d i snart 2 år (som jeg kjøpte brukt fra USA), et kamera jeg har vært strålende fornøyd med. 17k eksponeringer. Ikke gått med direkte planer om oppgadering, og i alle fall ikke til en 30d (det er jo knappest noen oppgradering).

Men det var inntil onsdag. Tilbudet på 30d JP kjørte var/er rett og slett for godt til å overse. Den gamle traveren av en 20d'en la jeg ut på foto.no samme dag, og den gikk som varmt hvetebrød for 700,- under det jeg måtte ut med for en splitters ny 30d. I ettermiddag lå den på posten.

Førsteintrykket i forhold til 20d? Større skjerm, enda litt bedre ergonomi, og mindre støy fra speilet. Den siste er goody.

 

Så det er bare å gi honnør til JP (og gi meg beskjed den dagen dere legger ut 5D til 6000,- ) !

 

Jeg har da fått med meg at det er opptil flere som har hoppet på.

Gi lyd her, da...

 

Det var første innlegg i tråden,nå som dette tilbudet er over er det vel på tide å "avlive" hele tråden,for alt blir jo bare off topic etter at tilbudet er over eller .

Lenke til kommentar
Som de fleste har fått med seg har JP hatt en kampanje gående hvor de gir bort et Canon 30d mot en symbolsk sum. Vel ikke langt unna..

 

Har jo hatt et 20d i snart 2 år (som jeg kjøpte brukt fra USA), et kamera jeg har vært strålende fornøyd med. 17k eksponeringer. Ikke gått med direkte planer om oppgadering, og i alle fall ikke til en 30d (det er jo knappest noen oppgradering).

Men det var inntil onsdag. Tilbudet på 30d JP kjørte var/er rett og slett for godt til å overse. Den gamle traveren av en 20d'en la jeg ut på foto.no samme dag, og den gikk som varmt hvetebrød for 700,- under det jeg måtte ut med for en splitters ny 30d. I ettermiddag lå den på posten.

Førsteintrykket i forhold til 20d? Større skjerm, enda litt bedre ergonomi, og mindre støy fra speilet. Den siste er goody.

 

Så det er bare å gi honnør til JP (og gi meg beskjed den dagen dere legger ut 5D til 6000,- ) !

 

Jeg har da fått med meg at det er opptil flere som har hoppet på.

Gi lyd her, da...

 

Det var første innlegg i tråden,nå som dette tilbudet er over er det vel på tide å "avlive" hele tråden,for alt blir jo bare off topic etter at tilbudet er over eller .

 

Hva mener du at tilbudet er over?

 

Jeg var innen JP her i byen i uka som var og de holdt tilbudet til de var tomme på lageret, men de er vel tomme på lageret på nettbutikken ihvertfall.

Lenke til kommentar
Det begynner å gå mot slutten ihvertfall.

For å holde oss til tråden, det er fortsatt noen få hus igjen i ca 3 butikker.

JP kundeservice kan svare på dette.

De butikkene som har kan sende til en butikk nær deg.

Fikk tak i en fra Porsgrunn, som også hadde Tamron 17-50mm f2.8, så da får jeg bra pakke til en som skal lære seg foto!!

Det var mulig JP får inn noen flere hus også, men dette var usikkert.

Lenke til kommentar
For å holde oss til tråden, det er fortsatt noen få hus igjen i ca 3 butikker.

Til 3995 kr?

 

Det er uansett synd de ikke har noen butikker nær meg. De har jo ikke en eneste butikk i 60-65% av Norges lengde. Mellom Trondheim og Nordkapp/Kirkenes.

Regner med det ja, de selger vel ut resten til den prisen... Tilbudet skulle vel vare ut i mars, men det gikk jo unna...

Du kunne jo bare bestille fra nettbutikken da de hadde, men nå må du hente i nærmeste butikk. Det er jo fordel å få kjent på/prøvd før man kjøper et så viktig kamera man skal bruke mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...