Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere fotografer fører sikkert til flere flinke fotografer også, noe som vel bør være positivt i det lange løp? Selv om det etterhvert, ettersom speilrefleks har blitt såpass tilgjengelig og vanlig (gjennom flere modeller til under 10 000 kroner), har blitt flere som har utstyr som kan ta bra bilder. Fotografer som er flinke nok klarer seg vel alltid?

 

----

 

Hvor store er forskjellene mellom Canon EOS 350D/400D og Canon EOS 30D egentlig? Regner med at det er flere som har mer erfaring og dermed større grunnlag for å kunne uttale seg om dette nå i forhold til tidligere?

Lenke til kommentar

Vi må vel være realistiske og anta at veldig mange som kjøper speilrefleks, ikke kommer til å bruke de som noe annet enn en avansert kompakt. De er fornøyd med å ha "årntli" speilrefleks og det faktum at de får sannsynligvis bedre bilder enn om de hadde hatt nevnte kompakt.

 

Men at noen blir bitt av basillen og setter seg ned og lærer litt, det er det jo.

 

Tom

Lenke til kommentar
Nå kommer jo halve foto-norge til å løpe rundt med et 30D, blir liksom samme prinsippet kompakt kamera, men det positive med det må jo være at det blir flere fotografer.

 

Må le av dette snobberiet. Seriøst da, 700 stk. 30d delt på 5 millioner, jo "halve foto-noreg" :nei:

Jeg tok litt hardt i, ville få frem at mange ville ha 30D. Men så er det ikke alle 5 millionene som har dslr

Lenke til kommentar
Spotmåling og 85mm f1.2 er absolutt noe jeg bør vurdere...
Siden 30D har mindre sensor enn D80/D300, vil dog effekten av f/1.2 være mindre enn du tror. Den vil roughly tilsvare f/1.28 på D80. Tror du får like mye igjen for Nikkor 85mm f/1.4.

 

Neinei Dahle, ikke hør på k-ryeng!!

 

Gå for Canon, så kan du meske deg med objektiver som 24mm f1.4 L, 35mm F1.4L, 50mm F1.2 (og 1.0) L, 85mm f1.2 L, 135mm F2! Da får du endelig objektivparken du har lyst på (nesten alle objektiver med minst lysstyrke 1.4!) Dessuten kan du alltids bruke Nikon 14-24mm med adapter om du skulle savne Nikonoptikk for mye.

Lenke til kommentar
Gå for Canon, så kan du meske deg med objektiver som 24mm f1.4 L, 35mm F1.4L, 50mm F1.2 (og 1.0) L, 85mm f1.2 L, 135mm F2! Da får du endelig objektivparken du har lyst på (nesten alle objektiver med minst lysstyrke 1.4!) Dessuten kan du alltids bruke Nikon 14-24mm med adapter om du skulle savne Nikonoptikk for mye.
Joda, men da bør han jo droppe 30D og gå for 5D også...
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg var veldig imponert over tilbudet til JapanPhoto. Og da mener jeg veldig.

 

Canonleieren har glede av en langt mer salgsorienter organisasjon enn det Nikon leieren har. Canonfolket får kremoptikk med cashback og det kjøres kampanjer hele tiden. Noe som virkelig friste å ta del i.

 

Nikon har kanskje en flashback en gang i århundret og da på rompeprodukter som faen ingen vil ha.

 

Nikon bør snart få fingern ut av rompa og gjøre noe, for skulle jeg plukke system i dag, hadde jeg gått for tilbudet til japanphoto.

Lenke til kommentar
Nikon bør snart få fingern ut av rompa og gjøre noe, for skulle jeg plukke system i dag, hadde jeg gått for tilbudet til japanphoto.
Nå er det vel JapanPhoto og ikke Canon som står bak det, du vet ikke hva de finner på med Nikon senere. De har jo allerede presset prisen på D300, og vil nok fortsette å gjøre det fremover. Hvis de får fine priser på store partier med D80 og D200, vil de sikkert selge dem også billig, om ikke like billig som 30D...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...