Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Som de fleste har fått med seg har JP hatt en kampanje gående hvor de gir bort et Canon 30d mot en symbolsk sum. Vel ikke langt unna..

 

Har jo hatt et 20d i snart 2 år (som jeg kjøpte brukt fra USA), et kamera jeg har vært strålende fornøyd med. 17k eksponeringer. Ikke gått med direkte planer om oppgadering, og i alle fall ikke til en 30d (det er jo knappest noen oppgradering).

Men det var inntil onsdag. Tilbudet på 30d JP kjørte var/er rett og slett for godt til å overse. Den gamle traveren av en 20d'en la jeg ut på foto.no samme dag, og den gikk som varmt hvetebrød for 700,- under det jeg måtte ut med for en splitters ny 30d. I ettermiddag lå den på posten.

Førsteintrykket i forhold til 20d? Større skjerm, enda litt bedre ergonomi, og mindre støy fra speilet. Den siste er goody.

 

Så det er bare å gi honnør til JP (og gi meg beskjed den dagen dere legger ut 5D til 6000,- ) :) !

 

Jeg har da fått med meg at det er opptil flere som har hoppet på.

Gi lyd her, da... :)

 

ISO 3200, 85/1.8

post-21338-1202496177_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og slengte meg på dette tilbudet =) Har gått og sett etter bra tilbud på 400D i lengre tid nå, etter cashback kampanjen forsvant var jeg litt mer passiv og lette etter tilbud. Dagen jeg såg det kameraet her derimot gikk jeg bare helt bananas og søkte opp specs og spurte kompiser som driver med fotografering om dette kan være sant :p Og det var det heldigvis, får kjøpe kit objektivet fra en venn av meg som driver endel med fotografering og bare har kit objektivet liggende og slenge uansett så da ble det en vanvittig pakke for 4300 +minnekort og forsikring :)

 

Eneste bakdelen er at jeg valgte finansiering til å betale kameraet siden jeg akkurat har kjøpt meg leilighet også og har lite penger akkurat nå. La meg bare si det en gang for alle, det tar sinnsykt lang tid!!! Ulidelig å sitte og vente på papirene skal komme i posten så jeg får skrevet under og sendt de tilbake til dem så de kan sende kameraet :wallbash:

 

Tiden går virkelig sakte når man har noe å glede seg til :p

Lenke til kommentar

Var ute i måregnet en halvtimes tid idag og koste meg med min nye 30D (Yaris'en må nok vente til etter påsken før den får service :ohmy:).

 

Som jeg nevnte i en annen tråd, så er søkeren en stor forbedring fra 350D'en. Nå kommer ikke jeg til selge 350D; den blir reserve-hus istedet.

 

Et mindre mislykket bilde fra dagens tur:

 

 

1/125s, f/5.6, ISO 400, 40mm

 

Tom

Lenke til kommentar

Dette tilbudet gikk ikke an å misse! :dribble:

Har kjørt mitt 400D rimelig hardt med mer enn 19.ooo eksponeringer på et år...,

så dette var et ypperlig kupp å få med seg! :new_woot:

 

 

Har mottatt ordrebekreftelse, så håper nå bare at det ikke blir noe krøll... :hmm:

 

 

*glede seg helt villt* :love:

Lenke til kommentar
Far min har no eit 300D med ei Tamron 17-50 f/2.8. Kanskje eit dumt spørsmål, men 300D er jo etterkvart ganske gamal, so vil han merke stor forskjell i biletkvaliteten om han går for 30D? Eller for å spørre på ein annan måte: Kor stor vert forskjellen?

Jeg mistenker at han vil merke størst forskjell på bruken av kameraet. 30D er mye raskere, søkeren er større og selve kameraet er større og tyngre.

 

Nå kjenner jeg ikke 300D så godt, men det er mulig at 30D har bedre ytelse ved høyere ISO.

 

Tom

Lenke til kommentar

Riktig som Tom sier at han vil merke mye(!) på bruken og spesiellt hastigheten. Men 300D har omtrent samme bildekvalitet som 10D jeg hadde i ca 3 år. Holder han seg under ISO 400 er forskjellen ikke så mye å snakke om, men på 800 og oppover er det meget godt merkbart mindre noise på 20D/30D. 800 på 300D er omtrent som 1600 på 30D.

 

Så totalt sett vil det slik jeg ser det, være en betydelig oppgradering å gå fra 300D til 30D.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Dette tilbudet gikk ikke an å misse! :dribble:

Har kjørt mitt 400D rimelig hardt med mer enn 19.ooo eksponeringer på et år...,

så dette var et ypperlig kupp å få med seg! :new_woot:

Hardt, sier du?

 

Jeg eksponerte 37.000 bilder på 4 måneder.

 

 

*milde banan*

 

Nå sa jeg "rimelig hardt", da. :D

 

Det var da voldsomt?! Og da var de fleste bildene brukbare? :p

Eller har du bare brukt litt flere eksponeringer på å lære deg kameraet? :tease:

*ler*

 

 

 

Nysgjerrig spurt - hvor mange eksponeringer er forresten 30D ment å tåle? Og 400D?

 

Mener jeg har hørt at 400D bør tåle mellom 10.000 og 15.000 eksponeringer, mens noen sier 50.000 og andre 100.000 om 30D... Noen som vet?

Lenke til kommentar
[quote name='Gissan' post='10529222'

Nysgjerrig spurt - hvor mange eksponeringer er forresten 30D ment å tåle? Og 400D?

 

Mener jeg har hørt at 400D bør tåle mellom 10.000 og 15.000 eksponeringer, mens noen sier 50.000 og andre 100.000 om 30D... Noen som vet?

 

350D og 400D skal vel tåle mellom 25.000 og 50.000 eksponeringer; 30D skal tåle 100.000 så hvis man er litt mer behersket enn Gissan, så skal det holde en stund ;)

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
kanskje også den mystiske jpstoney kan delta? (ser han leser dette emnet)

Indeed i read a lot in the forums today, but I guess looking on what has happened today, this is not the right time to actively take part in discussions about us or any fun issues. We lost our strongest benchmark "partner" today and it reminds me on the hard time that we had ourself 3-4 years ago. Today it is more the time for thinking than for writing.

 

Thanks a lot for understanding and your effort in the photocompetition!

 

STephan

Lenke til kommentar
Var ute i måregnet en halvtimes tid idag og koste meg med min nye 30D (Yaris'en må nok vente til etter påsken før den får service :ohmy: ).

 

Som jeg nevnte i en annen tråd, så er søkeren en stor forbedring fra 350D'en. Nå kommer ikke jeg til selge 350D; den blir reserve-hus istedet.

 

Et mindre mislykket bilde fra dagens tur:

 

 

1/125s, f/5.6, ISO 400, 40mm

 

Tom

 

Konkiusjon :cool:

Lenke til kommentar
kanskje også den mystiske jpstoney kan delta? (ser han leser dette emnet)

Indeed i read a lot in the forums today, but I guess looking on what has happened today, this is not the right time to actively take part in discussions about us or any fun issues. We lost our strongest benchmark "partner" today and it reminds me on the hard time that we had ourself 3-4 years ago. Today it is more the time for thinking than for writing.

 

Thanks a lot for understanding and your effort in the photocompetition!

 

STephan

I agree that today has not been a good day for us photographers. We need two strong players in the field; just look what happens with PC's after AMD started making better CPU's than Intel.

 

In the meantime I will play aroung with my new 30D :)

 

Tom

Lenke til kommentar
Dette tilbudet gikk ikke an å misse! :dribble:

Har kjørt mitt 400D rimelig hardt med mer enn 19.ooo eksponeringer på et år...,

så dette var et ypperlig kupp å få med seg! :new_woot:

Hardt, sier du?

 

Jeg eksponerte 37.000 bilder på 4 måneder.

 

Sjises, ca 310 bilder hver eneste dag i 4 mnd...det må jo være akam rekord.

Lenke til kommentar

Blir artig å teste ut serietagning ja :D Husker gamle kompakt kameraet mitt på big jumpet, 1-2 sec før bildet blir tatt etter jeg trykker på knappen. Sikte, time, time, vente, trykk! vente, bilde tatt, sjekke resultatet... haha :D Nå tar jeg bare bilder fra han tar av til han lander liksom, blir stor forskjell.

 

 

JPstoney: Atleast you've made alot of people including me extremely happy the few last days :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...