Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, er selvfølgelig mulig, men det fokuserer riktig og er ikke mer uskarpt i noen av kantene enn resten. Har søkt litt rundt på flickr og lignende og det ser ut som mitt er som alle andres. En meget billig zoom og man får hva man betaler for :)
Du hadde APO-versjonen? Både Anew og jeg har i hvert fall den, og begge de er skarpe nok (skarpest i senter, selvfølgelig, og opptil ca 200mm), ut fra hva jeg har sett av bilder fra hans. Det er kontrast og fargegjengivelse som de lider mest av, der er dyrere objektiver markant bedre. Men på ren skarphet, er de ganske bra.
Lenke til kommentar
Ja, er selvfølgelig mulig, men det fokuserer riktig og er ikke mer uskarpt i noen av kantene enn resten. Har søkt litt rundt på flickr og lignende og det ser ut som mitt er som alle andres. En meget billig zoom og man får hva man betaler for :)
Du hadde APO-versjonen? Både Anew og jeg har i hvert fall den, og begge de er skarpe nok (skarpest i senter, selvfølgelig, og opptil ca 200mm), ut fra hva jeg har sett av bilder fra hans. Det er kontrast og fargegjengivelse som de lider mest av, der er dyrere objektiver markant bedre. Men på ren skarphet, er de ganske bra.

 

Ja, er APOversjonen.

 

Her er noen eksempelbilder. Til prisen er den ikke ille, men er allikevel ikke fornøyd sånn generelt sett:

 

2277823035_33f366e334_m.jpg

Større versjon

 

2278608046_b29e6ece9c_m.jpg

Større versjon

 

102242292_99516ad57f_m.jpg

Større versjon

Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg 350D til 2000 kr som neste tilbud, slik at jeg kan plukke opp en brukt for 1500 eller mindre. Da hadde det både blitt backup-hus for meg, og nytt kamera til madammen også. Kjekt, så slipper jeg å låne henne min 20D til stadighet. Kanskje til og med soppen ville fått sitt eget slr, hvis bursdagsjulenissen er snill på bursdagen hans. Dessverre kommer neppe det før han fyller år medio april, men man skal aldri si adri.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Jeg ønsker meg 350D til 2000 kr som neste tilbud, slik at jeg kan plukke opp en brukt for 1500 eller mindre. Da hadde det både blitt backup-hus for meg, og nytt kamera til madammen også. Kjekt, så slipper jeg å låne henne min 20D til stadighet. Kanskje til og med soppen ville fått sitt eget slr, hvis bursdagsjulenissen er snill på bursdagen hans. Dessverre kommer neppe det før han fyller år medio april, men man skal aldri si adri.

Det er klart at guttungen også skal starte med en anstendig kamera. En 350D til to lapper vil være et røverkjøp; men ikke F om jeg selger min til den prisen - den er for god til det.

 

Tom

Lenke til kommentar
Nå var tilbudet over, ja.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=41851

 

Tilbake til 6500+ for et 30D hus og normale tider.

 

Får håpe bruktmarkedet tørker opp for billige 350D'er også i kjølvannet av dette så vi som ønsker å få mest mulig ut av et evt salg kan få en ordentlig pris igjen.

 

Dette gjaldt vel bare nettbutikken?

 

Var innom Japan Photo butikken her i forgårs og da hadde de tilbudet så lenge de hadde på lager.

Lenke til kommentar
Men er disse tele objektivene brukbare da, trodde man måtte opp en del i pris for å få bra tele-objektiver?
Jeg har selv Sigma 70-300 APO, og er fornøyd med den. Du kan selvfølgelig ikke forvente proffkvalitet, men bildekvaliteten er absolutt godkjent. Jeg vet det er flere andre her som har den, og også er fornøyd, prisen tatt i betraktning...

 

Jeg har også dette objektivet og er særdeles misfornøyd med det.

 

Det duger i min oppfatning til én ting:

Ta bilder av hvitkledde fjelltopper, da disse vil være relativt udetaljerte samtidig som de er veldig lyse.

 

 

 

 

Jeg kan ikke si at jeg er helt enig med deg der.

Jeg er ihvertfall fornøyd med mitt.

 

 

 

 

 

 

1/15

f/5.6

ISO 200

300mm

 

Håndholdt i pøsende regnvær.

 

post-145730-1204283162_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Kult bilde, men skarpt er det i hvert fall ikke. Her må du nok opp både to og tre og fire trinn i lukkerhastighet for å få noe som kan yte objektivet rettferdighet.

 

 

Det vet jeg også.

Men tigeren var bare ute et lite øyeblikk før den gjemte seg i regnværet.

Håper på bedre vær, og mer samarbeidsvillig tiger neste gang.

Lenke til kommentar
Uff. 1/15 og 300mm håndholdt er ikke bra! Utrolig at du fikk til en såpass klart bilde

Det er din egen feil når / hvis du insisterer på å bruke ISO 200 og ikke gå opp på ISO.

I denne situasjonen ville jeg (uten å nøle) gått opp til ISO 1600 eller ISO 3200 for å få kort nok lukkertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...