Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satt og forskrekket meg litt over prisen på Nikons nye Z 50mm f/1,8 (6490 kr) og oppdaget at Pentax DA 50mm f/1,8 er på tilbud til bare 699 kr hos Japan Photo. Riktignok bare på lager i Trondheim. Dette er en av de få DA-objektivene som fungerer fint på fullformat. Løp og kjøp!

Ja, det var meget billigere og kjøpe en DA50 til sitt Nikon Z system, får bare håpe det passer direkte på da :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg måtte vist legge til noen ord :)

 

Jeg satt og forskrekket meg litt over prisen på Nikons nye Z 50mm f/1,8 (6490 kr) og oppdaget at Pentax DA 50mm f/1,8 er på tilbud til bare 699 kr hos Japan Photo. Riktignok bare på lager i Trondheim. Dette er en av de få DA-objektivene som fungerer fint på fullformat. Løp og kjøp! .. til Pentax kameraet om noen luringer skulle lure..

Det sagt så tror jeg Nikon Z 50mm blir mye bedre optisk enn DA 50 unntatt på starburst eller hva det nå heter på Norsk. (Jeg foretrekker 8-armet starburst fremfor 18-armet) Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg måtte vist legge til noen ord :)

 

Det sagt så tror jeg Nikon Z 50mm blir mye bedre optisk enn DA 50 unntatt på starburst eller hva det nå heter på Norsk. (Jeg foretrekker 8-armet starburst fremfor 18-armet)

 

Er også litt langt å løpe for dem som ikke bor i Trøndelag.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et sjiiitbillig USB-mikroskop fra Kjell.com for å teste ut ekstremmakro. Ingen stor suksess.

 

Vepsevinge, 100x forstørrelse

post-29613-0-84798700-1535656929_thumb.jpg

 

Vepsevinge, 600x forstørrelse

post-29613-0-45392200-1535656958_thumb.jpg

 

Vepsebrodd 100x forstørrelse

post-29613-0-56846600-1535656978_thumb.jpg

 

Vepsebrodd 200x forstørrelse

post-29613-0-36385300-1535657004_thumb.jpg

 

Vepsebrodd 500x forstørrelse

post-29613-0-67306400-1535657025_thumb.jpg

 

Vepsebrodd 600x forstørrelse

post-29613-0-65708700-1535657049_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp!!!

Rosinen i pølsa nå, ville vært om Olympus og Pentax også joiner L-fatning-gjengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har LR & PS pakka til Adobe. Noen som vet hvordan man kan legge til PR uten å måtte betale 590 kr.mnd for dette? 

Jeg antar at du har behov for ett så fullverdig redigeringsprogram som det Premiere Pro er, så "enkle" alternativer er sikkert ikke reelle alternativer.

 

For de av oss som klarer seg med et noe enklere program for slikt, så har Adobe nylig kommet med Premiere Rush som ser ut til å være inkludert i LR/PS-pakka. Jeg fikk i allefall lastet det ned nylig via Creative Cloud. Premiere Rush blir vel og merke rettet mot nettvideoer og kan brukes på forskjellige plattformer, men mitt lille testforsøk tilsier for min del at det kan erstatte andre "enkle" programmer jeg har prøvd meg på tidligere

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

AI kommer for fullt. Sjekk hva Luminar er i stand til (  redigering etter knappe 7 min er bare helt villt bra ), bare ved å bruke AI :

 

 

 

Personlig synes jeg han tøyde strikken litt langt , men det var vel bare for å vise hva det er i stand til.

Dette er  Luminar 2018. 2019 kommer sannsynligvis i Desember.

 

Trey Ratcliff som er en kjent fotograf  ( spesiellt innenfor HDR ) har vært med i utviklingen.

Lenke til kommentar

SHOTEN has released a whole series of Canon RF lens mount adaptors.

  • L/M-CR  Leica M Mount to Canon RF Mount
  • FD-CR  Canon FD Mount to Canon RF Mount
  • NG-CR  Nikon G to Canon RF Mount
  • EF-CR  Canon EF to Canon RF Mount
  • MAF-CR Minolta Sony A to Canon RF Mount
  • MD-CR  Minolta MD to Canon RF Mount
  • CY-CR Contax Yashica to Canon RF Mount
  • NIK-CR  Nikon AIS to Canon RF Mount

shoten eBay

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ser at Thorsten von Overgaard har lansert noen kamera vesker, problemet er bare at man må selge alt Leica utstyret sitt for å få råd til kjøpe kamerabaggene, og prisene; The Von is $8,000 for calfskin, $14,000 for calfskin with croc details, $42,000 in croc.

 

Link: http://www.overgaard.dk/Thorsten-von-Overgaard-Gallery-Store-Camera-Bags-and-Luxury-Travel-Suitcases.html

 

Jaja.. sånn går nu dagan.. ^^ 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ser at Thorsten von Overgaard har lansert noen kamera vesker, problemet er bare at man må selge alt Leica utstyret sitt for å få råd til kjøpe kamerabaggene, og prisene; The Von is $8,000 for calfskin, $14,000 for calfskin with croc details, $42,000 in croc.

 

Link: http://www.overgaard.dk/Thorsten-von-Overgaard-Gallery-Store-Camera-Bags-and-Luxury-Travel-Suitcases.html

 

Jaja.. sånn går nu dagan.. ^^

Nå skal jeg ikke påberope meg estetisk sans, men er dette vesker folk vil ha? De ser jo direkte heselige ut.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke påberope meg estetisk sans, men er dette vesker folk vil ha? De ser jo direkte heselige ut.

 

Jeg har sluttet å la meg forundre av hva som tydeligvis kan selges. Synes ikke veskene er verre enn mange av half-casene som det også ser ut til å være etterspørsel etter. Det var det med smaken - ser mye som jeg synes er rart, men andre setter pris på.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...