Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kom borti ND-filteret med min fettete tommel. Ingen fukt, bare gnukke det av altså? Prøvde såvidt, kommer en ukoselig gnukkelyd...

 

Linsepenn?

 

Litt off-topic, men seriøst ment siden vi har diskutert norske uttrykk i tråden før: Her mener jeg den norske oversettelsen "linsepenn" og ikke "objektivpenn" er det riktige, siden man tross alt renser linsa med den. Andre mulige oversettelser der ute?

Lenke til kommentar

Hvor stor er sjansen for at "orginale" batterier fra Ebay faktisk er orginale? Ser etter et nytt til 7D'en min, fant noen "orginale" der til en grei pris, f.eks dette.

Tja si det, Husker at Canon for noen år siden advarte om LPE6N piratbatterier som var i omløp, er de ikke originale fungerer ikke registreringen i kameraet.

 

Hvis jeg handler på eBay bruker jeg ikke mer penger en jeg har råd til å tape, så blir jeg lurt er jeg forberedt på det :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Dette skal man være forsiktig med, det er coating på objektiv-glass; disse liker dårlig slike midler. mikrofiberklut med vann gjør jobben fint i 99.99% av tilfellene. Hilsen en som har holdt på med dette i 20+ år.

 

Edit:

Faktisk er disse midlene enda mer "dødelig" for filter-glass; som også har coating som er enda mer utsatt for bieffekten av slike midler.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hvor stor er sjansen for at "orginale" batterier fra Ebay faktisk er orginale? Ser etter et nytt til 7D'en min, fant noen "orginale" der til en grei pris, f.eks dette.

Sannsynligheten at disse er originale (om de ligger langt under original pris) er ca like stor som sannsynligheten at du vinner i lotto på lørdag :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at alle originale batterier er overpriset og ikke verdt de ~700 kr det egentlig koster. Alle er bare enige om å selge de dyrt for det er det de tjener på. Litt som med HDMI-kabler, selv om det er større variasjon og konsekvenser i batteri-verdenen så klart. Mistenker at de hadde tjent mer totalt på å selge batterier rimeligere og heller selge i høyere volum. De er vel ikke enige med meg siden de fortsatt selges svindyrt.

Rart det der. Ingen problem å legge 20 000 i et kamerahus, men å bli flådd på batterier orker man ikke :p

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at alle originale batterier er overpriset og ikke verdt de ~700 kr det egentlig koster.

.....

 

Det er opplagt høy margin på originale batterier. Problemet ligger i å finne de uoriginale som også er bra. Jeg klarer meg vanligvis med ett ekstra batteri og handler som regel originalt, men kjøpte nettopp et ekstra til et Sony kamera. Japan Photo hadde uoriginalt til litt lavere pris. Langt fra eBay-priser, men trygt kjøpt.

Lenke til kommentar

Trikset mitt er å finne noen rimelige på eBay men de  være merket med et ett eller annet merke. Batterier uten noen kjennetegn er litt skumle. Virker som det er mer seriøst når det står et åpenbart firma bak. Har heldigvis gode erfaringer foreløpig. Kun to batterier i min tid som ikke fungerte helt (De funket, men ingen kommunikasjon med kameraet, så da krevde jeg pengene tilbake fra selgeren (Paypal er snille på det). Ofte verdt å kjøpe flere billig-batterier med ~80% kapasiteten til de originale (Selv om de ofte kan være like bra eller bedre i kapasitet også).

Skal sies at jeg bare skyter på hobby-basis og hadde jeg vært profesjonell fotograf hadde jeg nok holdt meg til originale når man skal ut på jobb.

Lenke til kommentar

Wish.com er blokkert av en innloggingsmur - da kan de bare ha det så godt. Jeg betaler gjerne noen kroner ekstra for å slippe å bli salgsobjektet.

Min tanke også. Det er ille nok å ha en pop-up om å bli medlem som mange har, men får du ikke sett innholdet som på Wish.com og Pinterest så er det takk og farvel til slike drittnettsteder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sannsynligheten at disse er originale (om de ligger langt under original pris) er ca like stor som sannsynligheten at du vinner i lotto på lørdag :)

Nå fant jeg endelig det ene batteriet som har vært savnet, så tror jeg klarer meg.

 

Men de jeg har sett på er til type 200-250 kr per stykk, og med tanke på pris kan de vel være orginale. Men man vet jo aldri...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...