Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som regel er interntettforbindelsen ut i verden største brems for internetttilgang så for det vil jo ikke raskere router hjelpe.

 

Skal du ha maks hastighet på trådløst nett for å nå f.eks en NAS som er tilkoblet routeren din så er det flere ting som kan være flaskehalser. Det ene er selvsagt routeren og/eller nettverkskortet i PCen, men for å få oppgradert hastighet må også PC'en din støtte den nye protokollene (hvis det er ny protokoll som skal gi økt hastighet).

 

Er problemet ditt begrenset av rekkevidde/signalsytyrke kan en repeater i en eller annen form være en like effektiv oppgradering som å bytte router. Og sannsynligvis vil en kabel gi deg maks effektiv hastighet, men kabel er selvagt ikke alltid noe alternativ.

Lenke til kommentar

 

Ett av de morsomste kameraene er vel Olympus OM-D E-M10 som vinner klassen for nybegynner speilløst, men som på mange områder ikke står noe tilbake for OM-D E-M1 med unntak av en hyggeligere prislapp.

 

Jeg har investert i en E-M10 og føler at jeg får i bøtter og spann med kvalitet. Fornøyd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet det er mange flinke med datautstyr her. Jeg har et par 3,5" harddisker med IDE tilkobling liggende som jeg tror det kan ligge en del gamle bilder og andre ting på. Finnes det noe jeg kan montere de i som bare kan kobles med USB eller lignende til dataen? Jeg har ingen ledige kontakter internt i maskinen. Pris spiller ingen rolle, så lenge det er så billig som mulig. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

 

 

 

Ett av de morsomste kameraene er vel Olympus OM-D E-M10 som vinner klassen for nybegynner speilløst, men som på mange områder ikke står noe tilbake for OM-D E-M1 med unntak av en hyggeligere prislapp.

Jeg har investert i en E-M10 og føler at jeg får i bøtter og spann med kvalitet. Fornøyd :)

Hvordan har det vært for deg å gå over til Olympus?

Lenke til kommentar

Vet det er mange flinke med datautstyr her. Jeg har et par 3,5" harddisker med IDE tilkobling liggende som jeg tror det kan ligge en del gamle bilder og andre ting på. Finnes det noe jeg kan montere de i som bare kan kobles med USB eller lignende til dataen? Jeg har ingen ledige kontakter internt i maskinen. Pris spiller ingen rolle, så lenge det er så billig som mulig. :)

 

Kan du ikke bare koble fra (midlertidig) en av de interne enhetene, lenge nok til at du får kopiert ut det som ligger på diskene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ett av de morsomste kameraene er vel Olympus OM-D E-M10 som vinner klassen for nybegynner speilløst, men som på mange områder ikke står noe tilbake for OM-D E-M1 med unntak av en hyggeligere prislapp.

Jeg har investert i en E-M10 og føler at jeg får i bøtter og spann med kvalitet. Fornøyd :)

Hvordan har det vært for deg å gå over til Olympus?

 

Hadde lest mye om at menyene skulle være så vanskelige, men jeg bruker super control panel så jeg trenger nesten aldri å gå inn i menyen.

De eksterne kontrollene passer meg bra og de kombinert med SCP funker fint.

 

Jeg synes også at IBIS er en kjekk ting, jeg klarte ikke å ta bilde av rennende vann handholdt med så lav lukketid at jeg fikk sløring før, med E-M10 går det fint.

 

En siste ting jeg kommer på som jeg liker er at jeg kan bruke Auto ISO i M modus.

Lenke til kommentar

Skal du ta bilder av raketter nyttårsaften så smell kameraet på M, skru lukkeren forbi 60 sekunder og der dukker Live Composite opp som er så genialt at du tror det ikke før du har prøvd det...

 

OM-D E-M1 har også denne, dessverre ikke på OM-D E-M5.

Den var smart ja. Omtrent sånn man maler med lommelykt. Kul funksjon som kanskje flere produsenter har?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

 

Skal du ta bilder av raketter nyttårsaften så smell kameraet på M, skru lukkeren forbi 60 sekunder og der dukker Live Composite opp som er så genialt at du tror det ikke før du har prøvd det...

 

OM-D E-M1 har også denne, dessverre ikke på OM-D E-M5.

Den var smart ja. Omtrent sånn man maler med lommelykt. Kul funksjon som kanskje flere produsenter har?

 

Han karen her, Pekka Potka klager over at "blend mode" er fastlåst til "lighten" og korteste lukkertid er 0,5 sek. Kommet noe oppgraderinger/forbedringer på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...