Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Skal du ta bilder av raketter nyttårsaften så smell kameraet på M, skru lukkeren forbi 60 sekunder og der dukker Live Composite opp som er så genialt at du tror det ikke før du har prøvd det...

 

OM-D E-M1 har også denne, dessverre ikke på OM-D E-M5.

Den var smart ja. Omtrent sånn man maler med lommelykt. Kul funksjon som kanskje flere produsenter har?

 

En mente at Ricoh har modell som har noe tilsvarende uten at vet hvilken modell.

 

Det er to vesentlige forskjeller på denne funksjonen og "bulb" og det er at man faktisk ser på skjermen resultatet og det overeksponerer ikke noe som alle vanlige "bulb" funksjoner vil gjøre etter kort eller lengre tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Skal du ta bilder av raketter nyttårsaften så smell kameraet på M, skru lukkeren forbi 60 sekunder og der dukker Live Composite opp som er så genialt at du tror det ikke før du har prøvd det...

 

OM-D E-M1 har også denne, dessverre ikke på OM-D E-M5.

 

Den var smart ja. Omtrent sånn man maler med lommelykt. Kul funksjon som kanskje flere produsenter har?

En mente at Ricoh har modell som har noe tilsvarende uten at vet hvilken modell.

 

Det er to vesentlige forskjeller på denne funksjonen og "bulb" og det er at man faktisk ser på skjermen resultatet og det overeksponerer ikke noe som alle vanlige "bulb" funksjoner vil gjøre etter kort eller lengre tid.

"Bulb" er noe ganske annet ja...:-)

Lenke til kommentar

Tips til blitsparaply - denne sørger også for god lyd!
http://www.amazon.co.uk/Konig-Photographic-Flashgun-Softbox-Umbrella/dp/B0065245B2/

 

  • Superior grade 99,996% Oxygen Free Copper conductors, for lowest possible signal loss
  • Solid bass conductor for most dynamic bass sound
  • Flexible mid/high conductors for most transparent high frequency reproduction
  • Superior flexible outer cable jacket, to avoid cable twisting and cable fracture
  • Air Foam insulation for a balanced total frequency response

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra det har blitt 2015; begynner å bli lei av å ikke gjøre noe... har vært veldig stille de siste 2 ukene. Avspark for fotojobbing 2015 skjer på fredag *klar!!!*

 

Før jul var jeg gjennom den halvårlige fasen med "hvorfor gidder jeg dette?", og "nå er jeg drittlei". Nå er motivasjonen tilbake igjen (som hvert år).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det finnes en link her på forumet til en god "artikkel"/forumside som omhandler blender, lukkertid m.m. for nybegynnere. Jeg har lovd å videresende denne til en som ønsker en bedre forståelse av de grunnleggende begrepene innen fotografering, men jeg finner ikke artikkelen/forumsiden som omhandler dette

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen husker at jeg nevnte for noen sider siden at en selger på eBay la til fraktprisen på fraktdokumentene så jeg måtte betale mva/gebyr i tillegg, dette ordnet seg greit.

 

Sendte en kortfattet mail til DHL samt en kopi av paypal kvitteringen og fikk svar i går at de beklager sen besvarelse samt at jeg hadde rett så de krediterer meg beløpet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det finnes en link her på forumet til en god "artikkel"/forumside som omhandler blender, lukkertid m.m. for nybegynnere. Jeg har lovd å videresende denne til en som ønsker en bedre forståelse av de grunnleggende begrepene innen fotografering, men jeg finner ikke artikkelen/forumsiden som omhandler dette

Er 101% sikker på du mener guiden "lukker, blender, iso og sånt" :)

 

Jepp. Takker. Er nå bokmerket. :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen husker at jeg nevnte for noen sider siden at en selger på eBay la til fraktprisen på fraktdokumentene så jeg måtte betale mva/gebyr i tillegg, dette ordnet seg greit.

 

Sendte en kortfattet mail til DHL samt en kopi av paypal kvitteringen og fikk svar i går at de beklager sen besvarelse samt at jeg hadde rett så de krediterer meg beløpet.

It's a jungle out there....Takk for at du følger opp :) og tar tak i slike problemstillinger...

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen husker at jeg nevnte for noen sider siden at en selger på eBay la til fraktprisen på fraktdokumentene så jeg måtte betale mva/gebyr i tillegg, dette ordnet seg greit.

 

Sendte en kortfattet mail til DHL samt en kopi av paypal kvitteringen og fikk svar i går at de beklager sen besvarelse samt at jeg hadde rett så de krediterer meg beløpet.

Og det var siste gang du trengte tenke på det.

 

200-kronersgrensen endres til 350 kroner inkludert frakt og forsikring fra 1. januar 2015.

Du slipper å betale merverdiavgift hvis varesendingen har en verdi inkludert frakt og forsikring på under 350 kroner.

 

http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/350-kronersgrensen/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...