Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Har hatt en annonse på brukt kamera utstyr liggende ute til salgs på foto . no

trodde jeg hadde en kjøper tidligere men vedkommende uteble

jeg har nå prøvd å justere annonsen hva syn dere jeg burde gjøre annerledes eller er den grei

hilsen flaskebukens evinnelig rot

https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=223446&visSlettet=1

Prisen er alt for høy. Fotovideo selger nå nyeste modell for 15.900. Antagelig bør du holde deg under halvparten av dette, altså ca 8.000. Men siden det er en utgått modell, kan det hende du må ned enda litt til, kanskje mellom 5-6000.

 

Resten av annonsen er ikke helt enkel å forstå, men også der er prisene etter min mening alt for høye.

 

kamera med 50 mm og 3 minne kort til :4800 kr i min annonse syn du det er urimelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har hatt en annonse på brukt kamera utstyr liggende ute til salgs på foto . no

trodde jeg hadde en kjøper tidligere men vedkommende uteble

jeg har nå prøvd å justere annonsen hva syn dere jeg burde gjøre annerledes eller er den grei

hilsen flaskebukens evinnelig rothttps://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=223446&visSlettet=1

 

Prisen er alt for høy. Fotovideo selger nå nyeste modell for 15.900. Antagelig bør du holde deg under halvparten av dette, altså ca 8.000. Men siden det er en utgått modell, kan det hende du må ned enda litt til, kanskje mellom 5-6000.

Resten av annonsen er ikke helt enkel å forstå, men også der er prisene etter min mening alt for høye.

kamera med 50 mm og 3 minne kort til :4800 kr i min annonse syn du det er urimelig?

Hvis prisen er 4.800 for kamera, objektiv og minnekort så nei, det er en grei pris. Men da bør det komme tydeligere frem i annonsen.

Lenke til kommentar

Har hatt en annonse på brukt kamera utstyr liggende ute til salgs på foto . no

trodde jeg hadde en kjøper tidligere men vedkommende uteble

jeg har nå prøvd å justere annonsen hva syn dere jeg burde gjøre annerledes eller er den grei

hilsen flaskebukens evinnelig rot

https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=223446&visSlettet=1

På foto.no er det stort sett personer med kompetanse som handler/selger utstyr så skal du selge relativt fort anbefaler jeg finn.no "har blitt gratis nå" og der må du lage annonsen med et utgangspunkt at eventuelle kjøperne ikke har peil når det gjelder beskrivelser og bruksområder.

 

Din fremstilling

 

4800 kr

Canon 7d tatt 5415 bilder kjøpt vinteren 2011

+ Canon EF 50mm f/1.8 II med solblender kjøpt 2014 original esker medfølger

+ 3 minnekort : -Aldri vært ute i regnvær registrert 9.9.2011

-sn oppgis ved forespørsel

+

Hvordan jeg ville ha formulert annonsen.

 

Canon 7D selges for 4800.- et kjempebra kamera for de som har behov for raske bildeserier, kamera fungerer perfekt til bla. sport, dyrefotografering, portretter, barn, etc. en kjempefin oppgradering fra foreksempel Canon 450D,600D, 1100D.

Kjøpt i 2011 og det er tatt ca. 5415 stk. bilder.

Med i prisen får du Canon EF 50mm, f/1.8 solblender følger med, et kjempebra objektiv med fast brennvidde, objektivet fungerer perfekt til bla. portrettfotografering siden det gir veldig skarpe bilder.

Det følger også med 3stk minnekort til kameraet.

Batteri, batterilader og programvare følger også med.

Har også original-esken til objektivet hvis ønskelig.

Her er alt du trenger for og komme igang med fotografering og har du objektiver/linser fra et annet Canon EOS-kamera passer de direkte på 7D kameraet.

 

Selger også et Canon 70-200 f/4 L for 3300.-

Et av Canon sine aller skarpeste telezoom-objektiver som fungerer veldig bra til bla.sport, dyre-fotografering og portretter, det følger også med med 2stk solblendere og et beskyttelsefilter av type UV-filter.

Dette objektivet passer til alle Canon sine kameraer så som 350D,400D,450D,500D, 550D, 600D, 650D, 700D, 30D, 40D, 50D, 60D, 70D, 7D, 7D mk2, 6D, 5D, 5Dmk1 og mk2 samt alle profesjonelle Canon-kameraer.

Så ønsker du og få tatt bilder med et høyt nivå er dette telezoom-objektivet noe av det beste du kan kjøpe og som ikke koster skjorta.

 

Har også en Vanguard Skyborne 45 fotobag som jeg selger for 500.- og fotoutstyret ovenfor passer perfekt nedi bagen, den kostet 1900.- ny og har omtrent ikke brukt bagen etter at jeg kjøpte den, så den fremstår som ny.

 

Selger også et stativ i karbon av merke Triopo NB-2 for 1500.- det har et kulehode som gjør at du raskt kan forandre retning på kameraet uten alt for mye arbeid, det følger med original veske til å legge stativet nedi.

Stativet har også en hurtigplate som gjør at montering/demontering av kameraet er kjempeenkelt.

Nypris er ca. 3800 kr og stativet er kun brukt noen få ganger og fremstår som nytt.

Her får du et kjempebra stativ som ikke veier mye til en meget god pris.

 

Og fjern denne teksten

 

Tekte å lufte tanken om salg av dette utstyret her .

Da det ligger her å samler støv for det meste

Siden ingen liker og kjøpe støv så skriv heller.

"selges grunnet lite brukt" eller "Selges grunnet oppgradert til annet fotoutstyr og derfor blir ikke dette kamera brukt så mye mer".

 

Skriv også "serienummer kan oppgies ved forespørsel" mye bedre en "sn oppgis ved forespørsel"

 

Grunnen for at du burde ha med denne type "dum" informasjon er for at en potensiell kjøper skal få et forholdt til annonsen, så fort kjøperen leser noe som beskriver akkurat det han/hun er ute etter får personen et forholdt til varen og blir straks mer interessert.

 

Skriv gjerne i bunnen " kan være behjelpelig med transport innen Sørlandet hvis ønskelig".

Det har flere ganger reddet salg for meg og jeg har avtalt å møte kjøpere på halvveien mot en liten drivstoff-kompensasjon.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selger den gamle 5Den min. La den ut for 2900, men ingen respons. Har satt ned til 2300,-. Er det kanskje for mye også? Har informert i annonsen at det kommer sorte bilder med jevne mellomrom, kanskje det som avskrekker.

Tyder på at lukkeren henger, ta og kjør noen serier med seriefotografering så du får løsnet opp litt, det kan hjelpe på tregheten i lukkeren.

Lenke til kommentar

Grunnen for at du burde ha med denne type "dum" informasjon er for at en potensiell kjøper skal få et forholdt til annonsen, så fort kjøperen leser noe som beskriver akkurat det han/hun er ute etter får personen et forholdt til varen og blir straks mer interessert.

 

Skriv gjerne i bunnen " kan være behjelpelig med transport innen Sørlandet hvis ønskelig".

Det har flere ganger reddet salg for meg og jeg har avtalt å møte kjøpere på halvveien mot en liten drivstoff-kompensasjon.

 

 

Kjøper og selger en del, og jeg har stort sett bare god erfaring med enkel info, ikke noe svada. Type "Canon 7D, svært pent brukt/pent brukt/godt brukt (+ info om eventuelle større riper/bulker/bruksmerker). X antall eksponeringer. X batterier, lader og reim følger med. -x tusen. De som kjøper 7D vet gjerne hva fordeler og ulemper er, og trenger ikke å lese en novelle om hva den kan brukes til. Ellers har prisen på 7D vært mellom 4500-5000kr gjerne inkl. grep den siste tiden, så 4300kr er sånn ca. akkurat ok. Ikke et kupp, ikke overpriset.

 

Del også opp alt, 7D trenger ikke å bundles med 50mm-en. Noen som vil ha en 7D til fuglefoto ser gjerne ikke poenget med å betale 500kr ekstra for en 50mm, den kan du heller selge til noen fjortiser som skal oppgradere fra kitobjektivet.

 

Bagger og stativer er erfaringsmessig ikke noe folk gidder å betale så mye for.

 

Floskler som "lufte tanken på å selge" og "samle støv" hører ikke hjemme i en annonse. Man legger ut en annonse for å selge noe, ikke for å lodde interesse eller sjekke hvor mye man får. Hvis noe likevel bare ligger og samler støv, så er det mye enklere for folk å prute på prisen. Du bruker jo ikke kameraet uansett, så hvorfor skal du få 4800kr og ikke 4000kr? Det vil uansett bare fortsette å støve ned og synke i verdi etterhvert som flere og bedre kamerahus lanseres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jørgen Sørheim

Angående hva som er akseptabelt å se forbi ang øvre og nedre pris så tror jeg folk også har litt forskjellig økonomi -Jeg har det samme som en minstepensjonist derpå teller hundrelappene mere muligens for meg en 1 som tjener 300 000 eller mere i året - joda ser poenget dit også men risikoen for å sitte da med en 50 mm som du må betale folk nesten for at de skal overta den er også noe man skal ta med i betrakning her. mange ting spiller en rolle for vært individ som ser på slikt noe

Lenke til kommentar

 

Grunnen for at du burde ha med denne type "dum" informasjon er for at en potensiell kjøper skal få et forholdt til annonsen, så fort kjøperen leser noe som beskriver akkurat det han/hun er ute etter får personen et forholdt til varen og blir straks mer interessert.

 

Skriv gjerne i bunnen " kan være behjelpelig med transport innen Sørlandet hvis ønskelig".

Det har flere ganger reddet salg for meg og jeg har avtalt å møte kjøpere på halvveien mot en liten drivstoff-kompensasjon.

 

 

Kjøper og selger en del, og jeg har stort sett bare god erfaring med enkel info, ikke noe svada. Type "Canon 7D, svært pent brukt/pent brukt/godt brukt

Da har vi forskjellige ideer om hvordan en annonse skal formuleres, jeg selger det jag skal selge relativt fort tar sjeldent mer et par tre dager så er det solgt, normalt solgt samme dag.

 

Denne annonsen er formulert på din måte, litt rart at kameraet ikke er solgt etter ca. 14 dager selv om prisen er helt akseptabel.

 

Og du er ikke alene med og ha erfaring med salg, har solgt ca. 350 brukte varer på finn.no de siste 12/14 årene, så har fått med meg et par triks eller tre :)

 

Solgte for ikke så lenge siden en 70-200 f/2.8 is mkII for 14.500.- brukt, i samme tidsperiode lå det 5 stk. ute for salg fra 13.000.- til 18.000.- og den til 13000.- hadde kun skrevet benevnelsen og pris, jeg skrev en "novelle" og solgte objektivet etter 2 timer til full pris og faktisk 14 dager senere var objektivet til 13000.- fortsatt til salgs, og jeg solgte 7D for 5500.- i løpe av et døgn i mars i fjor, i den perioden lå det ca. 14stk. ute for salg fra en 4000.- og oppover.

 

Skal du selge en vare så er det fornuftig og få hele potensielle kundemasse som en mulig kjøper og da må du formere en annonse sånn at faktisk alle forstår at dette er noe som fungerer for den personen, det er faktisk veldig mange som ikke forstår hva EF og EFs betyr for noe og jeg får ofte spørsmål om objektivet tilsalgs faktisk passer til deres kamera selv om jeg har listet kameraet opp.

 

Man må hele tiden ha i bakhodet at ikke alle har like god kunnskap som den man har selv og med å skrive en "novelle" øker man kundegrupper til utover hobbyfotografer som sannsynligvis ikke ville kjøpe utstyret uansett.

 

Edit: et annet tips er og lage en annonse for hver vare og krysslinke de forskjellige annonsene så man får publisert varene i forskjellige varegrupper og plasser, samt skrive mange referanse-ord i annonsen "ord som folk søker etter" som foreksempel tele zoom objektiv linse istedenfor bare telezoom-objektiv.

En annonse må også oppleves som interessant så og klippe/lime inn 7 meter med spesifikasjonene fra importørens hjemmesiden er ikke et lurt triks.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jørgen Sørheim

Angående hva som er akseptabelt å se forbi ang øvre og nedre pris så tror jeg folk også har litt forskjellig økonomi -Jeg har det samme som en minstepensjonist derpå teller hundrelappene mere muligens for meg en 1 som tjener 300 000 eller mere i året - joda ser poenget dit også men risikoen for å sitte da med en 50 mm som du må betale folk nesten for at de skal overta den er også noe man skal ta med i betrakning her. mange ting spiller en rolle for vært individ som ser på slikt noe

Helt enig, hadde selv kun 118.000.- brutto i året for noen år siden under en lengre sykdomsperiode og man måtte være kreativ for å få inn litt ekstra penger.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jørgen Sørheim

Angående hva som er akseptabelt å se forbi ang øvre og nedre pris så tror jeg folk også har litt forskjellig økonomi -Jeg har det samme som en minstepensjonist derpå teller hundrelappene mere muligens for meg en 1 som tjener 300 000 eller mere i året - joda ser poenget dit også men risikoen for å sitte da med en 50 mm som du må betale folk nesten for at de skal overta den er også noe man skal ta med i betrakning her. mange ting spiller en rolle for vært individ som ser på slikt noe

 

Det er klart at man vil ha mest mulig tilbake fra en investering, men spesielt på kamerahus må man regne med et økende tap jo lengre man venter. Jeg betalte f.eks. 28k for 5D mk3 da det ble lansert, og et par måneder senere kom et priskutt ned til 24k. Når jeg da skulle selge det videre, endte jeg opp med 18k. Sure penger.

 

Se på dem som en laptop. Selv om noen betalte 17.000kr for en sprek laptop for 4 år siden, så blir den gjerne forbikjørt av billigste sort fra Elkjøp nå om dagen. Da kan man ikke forvente å få halv pris tilbake. Det er ikke dermed sagt at 7D er et dårlig kamera, men man må også se på hva annet man kan få for 4500-5000kr nå om dagen.

 

50mm-en er ikke et objektiv man må kaste etter folk. Det er alltid folk som kjøper sitt første speilrefleks og får høre at 50mm f1.8 er et godt steg opp fra kitobjektivet. Og det er det.

 

 

 

Kjøper og selger en del, og jeg har stort sett bare god erfaring med enkel info, ikke noe svada. Type "Canon 7D, svært pent brukt/pent brukt/godt brukt

Da har vi forskjellige ideer om hvordan en annonse skal formuleres, jeg selger det jag skal selge relativt fort tar sjeldent mer et par tre dager så er det solgt, normalt solgt samme dag.

 

Denne annonsen er formulert på din måte, litt rart at kameraet ikke er solgt etter ca. 14 dager selv om prisen er helt akseptabel.

 

Og du er ikke alene med og ha erfaring med salg, har solgt ca. 350 brukte varer på finn.no de siste 12/14 årene, så har fått med meg et par triks eller tre :)

 

Solgte for ikke så lenge siden en 70-200 f/2.8 is mkII for 14.500.- brukt, i samme tidsperiode lå det 5 stk. ute for salg fra 13.000.- til 18.000.- og den til 13000.- hadde kun skrevet benevnelsen og pris, jeg skrev en "novelle" og solgte objektivet etter 2 timer til full pris og faktisk 14 dager senere var objektivet til 13000.- fortsatt til salgs, og jeg solgte 7D for 5500.- i løpe av et døgn i mars i fjor, i den perioden lå det ca. 14stk. ute for salg fra en 4000.- og oppover.

 

Skal du selge en vare så er det fornuftig og få hele potensielle kundemasse som en mulig kjøper og da må du formere en annonse sånn at faktisk alle forstår at dette er noe som fungerer for den personen, det er faktisk veldig mange som ikke forstår hva EF og EFs betyr for noe og jeg får ofte spørsmål om objektivet tilsalgs faktisk passer til deres kamera selv om jeg har listet kameraet opp.

 

Man må hele tiden ha i bakhodet at ikke alle har like god kunnskap som den man har selv og med å skrive en "novelle" øker man kundegrupper til utover hobbyfotografer som sannsynligvis ikke ville kjøpe utstyret uansett.

 

Edit: et annet tips er og lage en annonse for hver vare og krysslinke de forskjellige annonsene så man får publisert varene i forskjellige varegrupper og plasser, samt skrive mange referanse-ord i annonsen "ord som folk søker etter" som foreksempel tele zoom objektiv linse istedenfor bare telezoom-objektiv.

En annonse må også oppleves som interessant så og klippe/lime inn 7 meter med spesifikasjonene fra importørens hjemmesiden er ikke et lurt triks.

 

Misforstå meg rett. Det var ikke slik ment at min måte er fasiten for bruktsalg, heller mine erfaringer og tanker om hva som har funket for meg.

 

Først som sist, spesifikt om Canon 7D. Det er mange annonser med 7D-er ute på finn/foto om dagen. At de ikke selger som varme hveteboller er ikke så rart. Det er over 5 år gammelt, bruktmarkedet er mettet, 7D mk2 er i butikkene. Å linke til én annonse med enkel info sier ikke så mye, jeg kan antageligvis finne en 7D-annonse med masse håndskreven info som heller ikke er solgt.

 

Som et resultat må man jekke ned prisen enda litt til om kameraet skal selges. Dermed blir jeg ikke overrasket om gjeldende bruktpris på 7D dupper under 4000kr om ikke så alt for lenge.

 

Ellers er det en del faktorer som spiller inn mtp bruktsalg, og jeg liker å tro at en informativ tekstsnutt ikke er den utløsende faktoren, selv om det ikke skader. Hvem som helst klarer å google "7d review/omtale" og lese seg opp om hva kameraet er godt for fra en nøytral tredjepart. Husk at du, som selger, er partisk og vil selge objektet for mest mulig, og da gjerne fremhever de positive aspektene og unnlater de negative.

 

Andre faktorer som spiller inn kan være f.eks. at man bor i samme by og kan sjekke ut objektet før pengene bytter eier. At man som selger står oppført med fullt navn og adresse. At man har gode tilbakemeldinger på foto.no (og forhåpentligvis finn.no når de får fingeren ut). At man kan levere objektet i samme by. At man har et bilde av seg selv i profilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...