Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Som du ser av arkivet (se linken over), så startet oppsummeringene i mars 2011 (for månedstråden for februar 2011)....

De som orker kan jo ev. lage statistikker o.a., men det er uansett historie...

Min konklusjon er at når disse oppsummeringene forsvant så begynte aktiviteten for alvor å synke, og er nå på et historisk lavmål...

 

Det som virkelig har tatt livet av aktiviteten er den siste omleggingen for en måneds tid siden. Noe så enkelt som at det ikke er mulig å bla nedover i "Diskuteres nå". Det er de ti siste trådene som vises. Tidligere var det mulig å bla så langt tilbake man ville.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har kikket litt på aktiviteten i Akambrukernes bilder trådene, og trenden er nedslående. Har kun tatt for meg November trådene siden 2009, men det er ikke usannsynlig at trenden er den samme i de andre månedstrådene. Det har alltid vært en fryd å se talenfulle folks arbeider i disse trådene, men svært mange har blitt borte. Trist.

 

2009: 286 innlegg, 18121 visninger.

2010: 425 innlegg, 26178 visninger.

2011: 324 innlegg, 17308 visninger.

2012: 295 innlegg, 17258 visninger.

2013: 180 innlegg, 8978 visninger.

2014: 50 innlegg, 2109 visninger....

Og spikeren i kista var vel at oppsummering av månedstrådene forsvant?

 

PS!

Den siste oppsummeringen kom i mars-14 (for januar-14), og etterhvert som brukerne ble klar over at det sansynligvis var slutt med oppsummeringene,så har aktiviteten sunket med 10-15% pr.mnd. fra og med april til nå... Fortsetter trenden, da er det ikke lenge til nullpunktet .....

Her er de historiske månedsoppsummeringene: http://www.tek.no/artikler/?at%5B0%5D=32&t%5B0%5D=381

 

Når begynte de oppsummeringene? Tråden levde en stund før Aetius begynte med det. Og når han dro så tok noen over? Hvem var det? Når var det?

 

Skal du studere tallene må du ta alle månedene i årene og lage en oversikt. Og se om det er et mønster.

 

Men uansett er det bortkastet tid,. Man må se på situasjonen som den er nå. Hvordan skape aktivitet. Mange var nok innom forumet pga kvaliteten på artiklene før. Og at ledelsen selv var fotofolk, som ville noe. Da de forsvant så.. ja, vet ikke helt. Kanskje man kan si at det ble litt kjedelig der. På akam.no. Som ikke lenger fins.

 

Nei, det var jeg som begynte med oppsummeringsartiklene, og en stund etter at jeg sluttet i Akam og Tek (sommeren 2013) tok Eivind over for en periode.

 

(Så sluttet han også, og en stund etter startet vi vårt eget fotonettsted sammen med Paal, og etterhvert også Toralf Sandåker.)

 

EDIT: Sorry, jeg misforstod. Ja, det stemmer at forumtråden eksisterte en stund får vi begynte med artiklene.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

 

Som du ser av arkivet (se linken over), så startet oppsummeringene i mars 2011 (for månedstråden for februar 2011)....

De som orker kan jo ev. lage statistikker o.a., men det er uansett historie...

Min konklusjon er at når disse oppsummeringene forsvant så begynte aktiviteten for alvor å synke, og er nå på et historisk lavmål...

 

Det som virkelig har tatt livet av aktiviteten er den siste omleggingen for en måneds tid siden. Noe så enkelt som at det ikke er mulig å bla nedover i "Diskuteres nå". Det er de ti siste trådene som vises. Tidligere var det mulig å bla så langt tilbake man ville.

 

Følg linken til høyre for Diskuteres nå, så kommer du dit hvor du selv kan definere så mange linjer du bare vil (har den som "bokmerke", jeg, med de 20 siste tråder i visningen... (men skjønner jo at du gjerne skulle hatt samme mulighet på forsiden.. :xmas: ...).... :yes:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake til gode gamle D4 husene igjen...

 

Direkte sammenligning: D4 gir mer punch i bildene. Fokus satt på D4s; men raw filene derfra var mye flatere og kjedeligere. D4s har penere JPEG rendering rett ut av huset. Høy ISO, D4s har bittelitt renere filer - men de ser faktisk litt overprosessert ut i forhold - flere detaljer på D4 bildene. D4s har litt kaldere temperatur... f.eks 2940K gir kaldere bilde i samme setting vs D4. D4s har forbedret mini joysticks og lignende; så her vinner D4s over D4.

 

Oppsummert: Jeg ser ingen verdi av D4s vs D4; så jeg kommer ikke til å oppgradere.

 

NB! regningen ble på nesten 22.000 for reperasjon!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pakket for Nobel-action i morgen.


2 kamerahus, 600mm, 200-400mm, 80-400mm, 70-200mm, 24-70mm, 2 blitser, blitsbracket, tripod, monopod, macbook, masse minnekort, ekstra batterier, netcom+telenor mobil bredbåndsrutere, minnekortlesere m/kabeler og ekstern batteripakke til blitsene m/kabler; ikke minst akkrediteringskort




*krysser fingrer for at jeg ikke har glemt noe kritisk*


  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

 

Pakket for Nobel-action i morgen.

2 kamerahus, 600mm, 200-400mm, 80-400mm, 70-200mm, 24-70mm, 2 blitser, blitsbracket, tripod, monopod, macbook, masse minnekort, ekstra batterier, netcom+telenor mobil bredbåndsrutere, minnekortlesere m/kabeler og ekstern batteripakke til blitsene m/kabler; ikke minst akkrediteringskort

*krysser fingrer for at jeg ikke har glemt noe kritisk*

 

 

 

Skal du konkurrere med NRK eller?? :) Det høres nesten ut som at du trenger en OB-buss.. ;)

Lenke til kommentar

Kan være mange årsaker for 80-400, men IMO er 80-400 og 70-200 "håndterlige" obejktiv, riktignok rundt 1.5 kg, men i forhold til 200-400 og 600 ganske greie likevel. De fleste vil slite med å håndholde de to siste over lengere perioder (600mm til dels på grunn av brennvidden også). Men kanskje TGB kommer med en oppklaring selv.

Lenke til kommentar

Noe annet, tro hvorfor media noen gange forteller om jobben dems, mens andre ganger lar være. Enkelte ganger så dropper dem jobbtittelen enda det hadde generert mange flere klikk om dem skrev alt.

 

sånn som her: "kommunetopp .. bla bla bla."

 

Så kunne de skrevet "skolesjef.. og de samme bla"

Som journalist føler jeg for å svare på den..

 

Det er et strengt regelverk, både presseetisk og juridisk, når det kommer til å identifisere gjerningsmenn. Nå kjenner jeg ikke denne saken, men med tanke på hvor i landet dette dreier seg om, så ville F. eks å identifisere denne mannen som skolesjef ført til at det blir ytterst få "kandidater" rundt vedkommendes identitet.

Dette gjelder ikke bare hensynet til gjerningsperson, men også hensyn til vedkommendes pårørende og ikke minst ofre. I dette tilfellet ville en form for identifisering gjort det svært enkelt å finne ut hvem vedkommendes datter er, og dermed har man indirekte identifisert hun som offer for seksuelle overgrep. Det er neppe noe den stakkars jenta ønsker at hele bygda skal ha kjennskap til.

Lenke til kommentar

Er ikke 80-400mm bortkastet å ha med seg? Den brennvidden er dekket av andre objektiver, eventuelt å ta med 80-400 og droppe 70-200 og 200-400.

80-400mm ble brukt utendørs på redd barnas fredsprisfest; rett i forkant av nobel sermonien. Fungerer utmerket ute i dagslys og så slipper man å styre med tung optikk der. Alt det andre var i forkant rigget opp inne på rådhuset.

 

Edit:

backup er også en grei ting, om man skulle ødelegge noe underveis.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...