Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du fotografere natur i London, så vil jeg anbefale hampstead heath. Stort område som ikke er fullt så parkpreget som Hyde Park, Green Park, etc. Lett å komme seg dit er det også.

 

Bare ikke gjør som jeg gjorde som fersk fotostudent i London: Jeg kjente ikke så menge ennå, etter å bare ha vært der noen dager, så jeg greip Hasselbladen min og satte kursen opp mot Hampstead Heath. Det første jeg kom til var et lite hjørne av området som heter Vale of Health, og her begynte jeg å rusle rundt i skauen på jakt etter landskapsmotiver. Jeg syntes det var noe pussig med alle folka som hang rundt om i skogen uten å gjøre noe - de bare stod der liksom - men jeg tenkte som så at det sikkert bare var folk som jobbet i nærheten som ville trekke litt frisk luft i lunchen.

 

At de skvatt som redde harer og gjemte seg bak trærne da jeg kom med kamera, beit jeg meg ikke merke i, egentlig.

 

Noe senere, da jeg ble kjent med noen innfødte som jeg kunns spørre om dette, fikk jeg svaret. Og en god latter. Området jeg hadde snublet inn - og rundt - i, var visst et yndet sted for mannfolk som ønsket et kjapt nummer i skogen med andre mannfolk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slik jeg tolker situasjonen så har de fire "nettstedene", akam/hw/amobil/mobilen, nå "avgått ved døden" og har kommet tilbake som ett samlet "nettsted" tek.no.

 

Selv om dette kanskje er et smart skritt, sett fra mediehuset Tek sitt ståsted, så kommer jeg nok til å savne de "dedikerte" begrepene; Akam, Amobil og HW.

 

Så til akam.no sier jeg RIP, må du i tek.no/foto få en bedre skjebne enn det du har hatt den siste perioden under egen identitet.

Lenke til kommentar

Slik jeg tolker situasjonen så har de fire "nettstedene", akam/hw/amobil/mobilen, nå "avgått ved døden" og har kommet tilbake som ett samlet "nettsted" tek.no.

Det er nok for og generere flere klikk totalt, gir sikkert mer reklameinntekter når antall klikk indikerer et meget populært nettsted noe som sikkert gjør at de kan ta seg bedre betalt for reklamen.

Lenke til kommentar

Mht. endringen fra AKAM.NO - Bildekritikken til TEK.NO - Bildekritikken;

Hvor er det blitt av muligheten til å få se "mine bilder", og hvor er det blitt av muligheten til å slette egne bilder??? Tidligere lå dette under "Profil" og "Instillinger" i AKAM.NO - Bildekritikken, hvis jeg ikke husker helt feil!

Mistenker at det er en slags beta-versjon fra nye TEK.NO som er kastet over oss..... :huh::hm::confused::hmm:

Lenke til kommentar

Mht. endringen fra AKAM.NO - Bildekritikken til TEK.NO - Bildekritikken;

Hvor er det blitt av muligheten til å få se "mine bilder", og hvor er det blitt av muligheten til å slette egne bilder???

 

Dette ble dessverre glemt i farten, men vi har fått det på plass igjen nå. Du finner det her: http://www.tek.no/minside/bildekritikk/bilder

 

Det ligger i menyen på Tek.no når du trykker på e-postadressen din, deretter "Bilder".

 

(Vi svarte også i tråden din her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1635894 )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mht. endringen fra AKAM.NO - Bildekritikken til TEK.NO - Bildekritikken;

Hvor er det blitt av muligheten til å få se "mine bilder", og hvor er det blitt av muligheten til å slette egne bilder???

 

Dette ble dessverre glemt i farten, men vi har fått det på plass igjen nå. Du finner det her: http://www.tek.no/minside/bildekritikk/bilder

 

Det ligger i menyen på Tek.no når du trykker på e-postadressen din, deretter "Bilder".

 

(Vi svarte også i tråden din her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1635894 )

 

Jeg spurte etter muligheten til å se "mine bilder" i tillegg til å slette egne bilder. Fint at funksjonaliteten med å slette er tilbake, men fortsatt mangler thumbnailsvisningen for "mine bilder". Nå må en gå veien om først å klikke på en av bildetitlene i listen og så deretter nederst når bildet er åpent kan en finne linken til thumbnailvisning av mine bilder, for mitt vedkommende Se alle bildene til smort1 »

Tidligere fikk en slik direktevisning ved å klikke på Profil i undervalg når en trykket på sin e-postadresse....

Ønsker meg denne muligheten tilbake! :xmas:

PS!

Har selvfølgelig løst dette midlertidig ved å legge "mine bilder" som eget bokmerke.... :dremel: (håper dog dere fixer dette som en egen funksjonalitet, slik som tidligere).... :green:

 

edit: Erlend fixer visst dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1635894&do=findComment&comment=22101842 :yes:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Hvorfor droppe Nikon og kjøpe Sony istedet.

 

Noen morsomme poeng som også har irritert meg tidligere, som pussig nok forsvant etter systembytte.

 

Interessant video og flere gode poeng. Kanskje mest interessant at en såpass profilert fotograf faktisk bytter, men samtidig høres det ut som om han ikke har fulgt med i fotoverden de siste fem årene.

Endret av se#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor droppe Nikon og kjøpe Sony istedet.

 

Noen morsomme poeng som også har irritert meg tidligere, som pussig nok forsvant etter systembytte.

 

Interessant video og flere gode poeng. Kanskje mest interessant at en såpass profilert fotograf faktisk bytter, men samtidig høres det ut som om han ikke har fulgt med i fotoverden de siste fem årene.

 

Det har du antageligvis rett i, men det har ikke Nikon heller så ser jo at han plutselig så lyset her !

 

Har aldri brukt manuell fokus på Lumix GM1 så testet det etter å ha sett videoen og fokus peaking var litt moro, selv om dette er vel ett av de særeste å prøve dette med kit objektivet da man kan kun fokusere manuelt via touchskjermen.

Lenke til kommentar

Think Tank har lansert en ny serie backpacks eller ryggsekker som vi liker å kalle det.

 

Lurer da på dere som kjører speilløst, bruker dere mindre vesker eller er det noen av dere som foretrekker ryggsekk ? Har selv en eldre Lowepro som blir for "stor" for speilløst da innholdet har krympet mye siden Nikon D700 med batterigrep og 24-70mm f.2.8/70-200 f.2.8.

 

http://www.thinktankphoto.com/categories/camera-backpacks/perception-backpacks.aspx

Lenke til kommentar

Think Tank har lansert en ny serie backpacks eller ryggsekker som vi liker å kalle det.

 

Lurer da på dere som kjører speilløst, bruker dere mindre vesker eller er det noen av dere som foretrekker ryggsekk ? Har selv en eldre Lowepro som blir for "stor" for speilløst da innholdet har krympet mye siden Nikon D700 med batterigrep og 24-70mm f.2.8/70-200 f.2.8.

 

http://www.thinktankphoto.com/categories/camera-backpacks/perception-backpacks.aspx

 

Hoho! Jeg har en brillefin stelleveske fra Lässig med fire rom, hvorav ett er vanntett. Den har jeg brukt de siste to årene... Får med både kamerating, bleier og snacks til den lille turboen nedi der. :w00t:

 

#småbarnsforeldre

Endret av HelloKjersti
Lenke til kommentar

 

Hoho! Jeg har en brillefin stelleveske fra Lässig med fire rom, hvorav ett er vanntett. Den har jeg brukt de siste to årene... Får med både kamerating, bleier og snacks til den lille turboen nedi der. :w00t:

 

Den tror jeg fo2re ville kledd...

 

Fint du sier det. Da føler jeg meg ikke så slem som utsetter mannfolket for den...

 

De små flaskelommene der passer forresten ypperlig til 12mm og 75mm. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...