Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt et solid oppsett pybalto, men ville lagt til noen ekstra kroner og kjøpt 5870 hvis du er opptatt av meget høy spillytelse. Ellers er det et MEGET solid oppsett. Kan dog anbefale på det sterkeste å se gjennom hva de samme \ tilsvarende deler koster på konkurrerende nettbutikker og se hvor det er billigst å kjøpe ifra. Bruk gjerne prisguiden på hardware.no, og søk opp de samme delene MPX foreslår, så får du opp en liste over samtlige nettbuikker som har varen og hva den koster de forskjellige stedene.

 

Manual på hvordan ting skal sitte følger med, men er ofte litt pirk å sette sammen. Dog mest av typen "hvor skal strømkablene fra psu kobles til hovedkort" og den slags.

Lenke til kommentar

Takk for vurderingen og tipsene Killswitch. Tror nok det skal gå greit å sette sammen noe slikt. Jeg falt vel egentlig mest for denne delen av omtalen:

 

Dette system egner seg ekstra godt til:

1 Alt som er ytelseskrevende

 

Wikipedersen, en kamerat av meg kjøpte seg et oppgraderingskit som han aldri fikk til å virke. Det var egentlig litt morsomt for han gjorde det for å hjelpe en. Trikset er vel kanskje å ikke bruke fleecegenser eller ullsokker? Og bruke den "Antistatic Armchain".

Lenke til kommentar

Hehe, ull og fleece funker dårlig sammen med hardware. Bruk armlenka, og pass på å røre ved metall før du tar på noe.

 

Ytelseskrevende indeed, det eneste som "mangler" for å få et skikkelig monster er hakket bedre grafikkort. Men med mindre du går virkelig opp i maks spillytelse er det ikke verdt pengene.

Lenke til kommentar

Nei, spiller vel egentlig ikke noe lenger. Men har sett at Mafia2 kommer snart, og selv om jeg nok burde vært vokst fra slikt så kommer jeg nok til å kjøpe det når det kommer ut. Altså om jeg har ny data da.

 

Det er bare det at jeg er så lei av å se hakkete videoer fra 7D'en, eller å vente flere minutter på at månedsmappene med bilder åpner seg i bridge. Bare det å se på et bilde i 100% gjør at jeg i dag må vente opptil ett helt minutt mens det blir klart. Så da tenkte jeg at når man først skal ha noe nytt så må det være bra.

Lenke til kommentar

Hmm, ser den. Er 2k ein fin pris for SB-800?

 

Interfoto har Nikon D700 kampanje hvor man får med SB-900 på kjøpet :-)

 

Men jeg blir visst aldri enig med meg selv om Leica vs mera Nikon, og det nærmer seg Nikon lansering denne måned og Photokina (neste mnd ?) så frister å se om det kommer noe moro der. Ifølge Nikonrumours.com så har flere aktører i bransjen påpekt at det ikke kommer D700 erstatter i år, så vil vel tiden vise om de får rett.

Lenke til kommentar

Skal ta (dvs. Sitter nå på) toget til Fauske for å ha en ukes lang "ferie" i Bjerkvik. Fadern som bestilte billett (som selv kjører bil) bestilte økonomi, altså den vogna som ikke har lys eller varmeapparater, må gå 3 vogner for å nå et dass, som også gjelder for matvogna.

 

Jævlig kult, har kun på meg t-skjorte så jeg fryser ballene av meg for at de skal spare 500, jævlig kult.

Lenke til kommentar

Nokon grunn til å ikkje kjøpa denne?

 

Yongnuo YN460 II er såvidt jeg har forstått det så godt som like bra (mangler zoom på blitshodet), og koster langt under halvparten (på eBay).

 

Tomsi og dere andre som fraråder denne blitsen: denne er ikke ment å erstatte en originalblits med full automatikk - den er ment å være en billig og fleksibel ekstern lyskilde til manuelt bruk.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Nokon grunn til å ikkje kjøpa denne?

Det kommer veldig an på hvordan du ser for deg å bruke den. Hvor ofte kommer du til å bruke den? Skal du kjøpe deg en blits for litt enkel eksperimentering eller mer seriøs bruk? Jeg kjøpte en enda enklere blits fra ebay til 250 kr (inkl frakt), og den fungerer utmerket som blits nr 2 de få gangene jeg trenger det (blits nr 1 er en SB-600 som jeg bruker langt oftere).

 

Edit: Det er den blitsen ventle nevner jeg har selv.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...