Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som jeg misliker er at man ikke kan laste opp flere filer på en gang. Det å laste opp 8 filer og plassere dem i meldingen er utrolig tungvindt.

Om du går inn i kontrollpanel og merker av i " Aktivér flash-opplaster?" så kan du laste opp flere filer samtidig både på forumet og i PM'er. Testa det nettopp i Opera ved at jeg liksom skulle sende deg en PM, og det var bare å markere alle filene jeg ville ha med så lastet dem seg opp samtidig. Avbrøt selvfølgelig meldingen etter å ha sett at det ble lastet opp slik.

 

Takker og bukker... det gjorde ting enklere!

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen som har Sandisk Extreme CF 60MB/s (16GB) som kan svare meg på om det er vanlig at man hører noe løst inni det når man rister på kortet? Oppdaget det tilfeldig nå nettopp, og testet å riste på et annet CF-kort jeg har uten at det kom noen lyd fra det.

Ja, begge mine gjør det. Virker som om selve kortet sitter løst i "skallet". Ta fatt i kun kontaktfeltet og prøv å vrikke litt på det så ser du hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Noen som har Sandisk Extreme CF 60MB/s (16GB) som kan svare meg på om det er vanlig at man hører noe løst inni det når man rister på kortet? Oppdaget det tilfeldig nå nettopp, og testet å riste på et annet CF-kort jeg har uten at det kom noen lyd fra det.

Ja, begge mine gjør det. Virker som om selve kortet sitter løst i "skallet". Ta fatt i kun kontaktfeltet og prøv å vrikke litt på det så ser du hva jeg mener.

Jo, prøvde det og ser at det er som du sier. Er vel ikke noe stress da med retur og sånt da.

Lenke til kommentar

Min D90 extreme weather condition tar kaka.

Må prøve den varianten med E-620 og 14-54mm. Har strikk, men er usikker på om plastposene jeg har hjemme er for pinglete :hmm:

Eg brukte berre vanlege fryseposar. Gjekk heilt fint, så lenge du koste litt av det i ny og ne. Måtte bytta kvar dag.

Lenke til kommentar

Lightroom-spørsmål: Telleverket på kameraet kommer snart til å gå rundt, dvs jeg kommer til å få bilder med samme filnavn som bilder jeg tok for en stund siden. Kommer dette til å forvirre Lightroom (spesielt når jeg huker av 'don't import suspected duplicates'), eller sjekker LR signaturen til filene slik at det skjønner at det er forskjellige bilder?

 

(bildene er sortert i mapper etter dato på disken)

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Jeg har en gammel død laptop hvor jeg har noen bilder på harddisken jeg gjerne skulle fått over på en mer oppegående maskin. Jeg har nappa ut harddisken, men disse pinnene passer hverken på en IDE-kabel eller på min nyere laptops harddiskgrensesnitt.

 

Harddisken jeg har lyst til å tappe data fra er en Seagate Momentus 4200.2 100GB.

 

Er det noen som kan sette meg i riktig retning? Hva av hardware trenger jeg?

 

EDIT : Grensesnittet er etter sigende Ultra ATA/100

 

EDIT 2 : Er det en slik jeg trenger?

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar

Lightroom-spørsmål: Telleverket på kameraet kommer snart til å gå rundt, dvs jeg kommer til å få bilder med samme filnavn som bilder jeg tok for en stund siden. Kommer dette til å forvirre Lightroom (spesielt når jeg huker av 'don't import suspected duplicates'), eller sjekker LR signaturen til filene slik at det skjønner at det er forskjellige bilder?

 

(bildene er sortert i mapper etter dato på disken)

Nei. Jeg har rullert rundt en del ganger. Vil tro at Lightroom ser på mer enn bare filnavnet - Exif f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...