Gå til innhold

Pissed off afrikanere etter meg


Anbefalte innlegg

Når du er så dum og sier "neger", fortjener du bank. Om du ikke enda har skjønt det, er det veldig, veldig få av afrikansk avstamning som liker å bli kalt "neger", fordi det stammer fra det gamle navnet "negro", som igjen var hva europeerne kalte de afrikanske slavene for mange hundre år siden. Når du skriver "våre afrikanske nye landsmenn" i et innlegg har jeg tungt for å ta deg seriøst i det hele tatt. Du ser ikke på utlendinger på lik linje som nordmenn? Overskriften er "pissed off afrikanere etter meg" - hvorfor ikke "pissed off idioter etter meg", da? Hvorfor akkurat afrikanere? Utgjør det en stor forskjell, bortsett fra at du har kalt dem negere en gang, noe som du aldri burde ha gjort i første omgang. Mennesker med minoritetsbakgrunn har ofte (jeg sier ikke alltid, men ofte) et markeringsbehov.

 

hva skal man si da, om man har en gjeng der ALLE er afrikanere etter seg.

at de er afrikanere jo egentlig ganske likegyldig, men igjen, det er afrikanere, la oss kalle en spade for en spade.

om det er samer, svensker eller afrikanere har egentlig ikke noe med saken å gjøre, men det endrer ikke det at de faktisk er det. det har ingenting at de er mindre verdt.

jeg bruker ofte neger selv(kaller ikke folk for neger), men da bare for å beskrive en person med mørk hudfarge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Moods, det er ikke noe galt å si neger.. Poenget her er at de idioter er ute etter bråk UANSETT, selv om han har sagt neger eller ei. Ville de være ute etter ham fordi de synes at det er kult å hype mot andre.

 

Si meg en ting, har du i hele tatt erfaring med utlendinger?

Man skal helst ikke si "neger", og personer som reagerer på det har all rett til å gjøre det (selvfølgelig ikke av dette omfanget). Det ligger mye mer bak ordet "neger" enn at det stammer fra det latinske ordet negro...

Tror nok ikke trådstarter er helt uskyldig, men det forsvarer selvfølgelig ikke det afrikanerne gjør.

Lenke til kommentar

Støtter Trådstarter i alt! det er tydelig at disse folka vil ha bråk!

 

kan det være et alternativ og bytte skole? hvis du er 15 har du jo ikke lenge igjen av skolen, og du kan jo begynne på skole et helt annet sted.

 

er sikkert ikke superkult det heller, men du slepper og få slått hue ned i magen.

 

Jeg må også si at jeg syntes det er skremmende at man virker så maktesløs, hvis det ikke er hjelp og få fra verken politi eller skole, så er det virkelig skremmende at de kan få gå rundt og true vanlige fredelige mennsesker!

Om de er svensker, vestlendinger eller fra sudan, så skulle de blitt sendt til Nordpolen alle sammen, utrolig at de kan ødelegge for folk sånn som det, jeg hadde vært vettskremt hadde jeg vært deg.

Lenke til kommentar
Si meg en ting, har du i hele tatt erfaring med utlendinger?

 

Morsomt at du spør.

 

Jeg er fullt klar over hvor sterkt enkelte personer som kommer fra en minoritetsbakgrunn (les: enkelte) kan overreagere i slike proporsjoner. Derfor trenger man ikke akkurat å kaste seg ut i dansen og fortsette, med da å kalle de "neger" og liknende ord. Unødvendig i det hele tatt. Jeg sier ikke at det er bra som det er, men det er ufattelig provokativt å stå på sitt angående dette. Når du vet at de ikke tolererer å bli kalt neger o.l. gjør du det?

 

Det er slik jeg har forstått det, i alle fall. Og på hvilken annen måte enn negativt ladet har du kalt disse involverte personene "neger", egentlig? Uansett hvordan du vrir og vender på det, er det umiskjennelig negativt å kalle en av afrikansk avstamning for "neger". Uansett om det var i form av "Jævla forpulte neger!", "Hei, dere, nå tar vi en prat og legger til side det faktumet at jeg er norsk og dere er negere..." o.l.

Endret av Angeleno
Lenke til kommentar
Å bruke vold er det dummeste du kan gjøre. Jeg ville prøvd å ligge lavt en stund, og se om det "går over". Hvis ikke er politiet eneste utvei. Prøv da å få bevist trusler osv, ikke like effektivt om alt du har å komme med er "noen negre truer med å banke meg, hjelp meg".

Typer som deg får meg irritert. De er utlendinger, de kommer fra en annen kultur, hvorfor skal han roe seg ned? Han gjør jo ikke noe galt! Gå til politiet først som sist.

 

Hvis en fyr står og sikter på deg med ei hagle og du VET han trekker av om han vil, ville du sagt noe til ham som kunne provosert ham, bare fordi det er din rett til å ytre deg?

Lenke til kommentar

Neger har vært ganske så alminnelig begrep på mørkhudete folk av afrikansk avstamning.

http://no.wikipedia.org/wiki/Neger[/url] ']Neger brukes oftest som betegnelse på mennesker med svart eller brun hud som opprinnelig stammer fra Afrika sør for Sahara. Australske urfolk ble tidligere kalt «australnegre», men en har nå gått over til å bruke navnet aboriginere, det latinske uttrykket for «urfolk». På norsk brukes

 

Leksikon (kronologisk etter alder):

 

1912:«Neger (lat. niger, sort), mennesker av den race, negerracen, der befolker størstedelen av Afrika. Eiendommeligt for racen er den dolichocefale hovedform med det prognate kjæveparti og de tykke læber, endvidere det sorte uldagtige haar og den mørke hudfarve [...] Racen har en ringe udbredelsestrang, og vilde sikkert ikke have udbredt sig udenfor Afrika av egen drift; gjennem slavehandel er den nu overført til Amerika [...]» [2]

 

1935:«Negerrasen (den negrittiske rase) mennesketype som finnes utbredt over hele det centrale Afrika inntil Sahara i nord. Dens viktigste kjennetegn er: stor legemshøide (den voksne mann gjennomsnittlig 170-180 cm), meget lange armer og ben i forhold til kroppen, øinene mørkebrune, håret sort, kort og kruset, hudfarven blåsort til brunsort, hodet smalt og langt, sterkt fremspringende kinnben, lav neseryg.»[3]

 

1958:«Neger (fra lat. niger), mennesketype karakterisert ved sterk pigmentdannelse i huden, svart kruset hår, brede nesevinger.[...]» [4]

 

1973:«Neger (lat. niger, svart) betegnelse for den høyvokste befolkning med svart el. svartbrun hudfarge som befolker Sentral-Afrika fra Sudan til S.-Afrika. Også betegnelse for etterkommerne av negerslaver overført til Amerika. Rasepregene er mest typiske på Guineakysten og i Sudan: prognat kjeveparti, tykke lepper, bred nese og kruset, spiralkrøllet hår.[...]» [5]

 

1980: «Neger (lat. niger, svart), betegnelsen for den meget uensartede befolkning med svart eller svartbrun hudfarge som befolker Sentral-Afrika fra Sudan til Sør-Afrika. Også betegnelse for etterkommere av negerslaver overført til Amerika. I afrikanske land foretrekkes ord som afrikaner eller svart framfor neger, som oppfattes som en rasistisk og nedsettende betegnelse. […]»[6]

 

1998: «Neger (lat. niger, svart), betegnelse for den meget uensartede befolkningen med svart eller svartbrun hudfarge som befolker Afrika sør for Sahara, og for etterkommerne av afrikanske slaver overført til Amerika. De fleste steder foretrekkes ord som svart, afrikaner eller afro-amerikaner (afrikansk-amerikaner) framfor neger, som oppfattes som en rasistisk og nedsettende betegnelse.» [7]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...