Gå til innhold

Pissed off afrikanere etter meg


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Det har seg nå slik at jeg har klart å dra på meg en del bråk av våre afrikanske nye landsmenn.

 

Jeg har allerede blitt slått ned, men de er fortsatt etter meg. Altså, jeg kan ikke gå ut i byen med kjæresten min lenger (eller alene for den saks skyld), på grunn av at jeg er stygt redd de juler dritten ut av meg om de møter meg.

 

Alt dette på grunnlag av at de mener jeg er rasist. Dette har da en laaang historie, men for å gjøre det kort: Jeg gir meg ikke for de, jeg bøyer meg ikke og lar de ikke tråkke på meg. Jeg har aldri, aldri gjort noe som strider i mot loven mot disse. Jeg kan ha kalt de negere, men det er det verste. Det hele toppet seg da jeg skrev en stil om innvandringspolitikk, som var helt balansert i følge min lærer.

 

Jeg mener. De henter folk fra andre byer, de er alle ute etter meg. Det går utover vennene mine. Om jeg må ta juling igjen for å få en slutt på det, så får det være, men så umoralske som de er, er jeg redd de banker meg til døden. for ikke å snakke om at du bruker slagvåpen.

Når jeg første har rotet meg opp i det, ser jeg ingen vei ut av dette. Så jeg setter pris på hjelp fra dere..

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tide å dra inn politiet, der har du veien ut av det.

 

Hvorfor mener de at du er rasist? Å kalle de negere er det ingenting rasistisk over, sålenge selvfølgelig, du ikke bruker det negativt.

 

Vil du utdype på innvandringspolitikkstilen din?

 

Ellers er litt diplomati og støvbøying alternativ som nevnt.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

De mener jeg er rasist, fordi jeg er faktisk den eneste eleven på skolen som tør å si nei til de. Jeg sier i mot dem og har fått rasiststempelet i panna.

 

 

Og HVA FAEN hjelper det meg å si unnskyld?

 

Det er ikke noe vits i å si "det burde du ikke gjort". Nei, det ahr jeg vel for faen skjønt!? Jeg ba ikke om en moralpreken om hva som er rett eller galt, jeg ba om hjelp til dette. For jeg har faktisk ikke gjort noe galt

Lenke til kommentar

Ok.

 

Har fler eksempler. Jeg har en neger i klassen (sier neger her. Bare negerne selv som ikke liker det), han har en storebror som er 3-4 år eldre. Jeg har liten tolleranse fra de,da de helt fra vi begynte på ungdomskolen har rakket ned på venninnene mine og kjæresten min. Jeg har sagt klart i fra fler ganger at det her finner jeg meg ikke i, og dermed skal hele familien på meg.

 

Det er vel det som stadig vekk skjer, jeg sier i fra at jeg ikke tollererer oppførselen deres, og dermed er jeg rasisten som sier i fra. Og jeg har egentlig ikke gjort noen andre enn han ene i klassen noe som helst, eneste jeg har kranglet med. Men han skal jo ha med seg gud og hver mann på å ta meg. Når han sier jeg er rasist, ja da mener alle de andre det og.

 

Og jeg tillater heller ikke tilfeller der de sier til kjæresten min "hils, og si at jeg skal banke han med balltre neste gang jeg ser han" bare for å skremme henne, pluss at han sier forferdelig mye stygt til henne. Så jeg spør klart og tydelig hvor balltreet hans er og at han skal gi faen i å prate sånn til dama mi, og da skal han ha meg med utenfor der vi var, sammen med 8 andre for å jule meg..

 

edit:

Ok, jeg burde kanskje holdt meg unna. Jeg skjønner det.

Men hva skal jeg gjøre nå? Det er jo faen ikke trygt å gå ute, og jeg vil ikke at kjæresten min skal være vitne til at jeg får grisebank

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar

jeg vil vel som flere ovenfor tro at politiet er veien å gå.selv om han går i klassen tviler jeg på at lærerene får gjort mye, men det kan vel også være noe å prøve? om ikke annet kontakter de vel muligens politiet.

 

i alle fall får du holde deg unna di, og ikke hisse deg opp om de truer deg, men heller "ligge lavt", så ikke de også hisser seg opp.

Lenke til kommentar

Som mange nevner så er dette en sak hvor det hadde vært lurt å gå til politiet, men på en annen side så er vi i norge og her er det fortsatt (en så lenge) fler nordmenn en innvandrere. siden jeg etter det du sier tviler på at snakking hjelper i dette tilfellet, er det kanskje på tide med litt skremming.. Snakk med noen av vennene dine, som igjen snakker med sine og skaff deg en god folkemengde. avtal en plass å møtes og skjell dem ut etter noter (ikke dra inn noe rasistisk, og hvis det som du sier at de bruker slagvåpen ta med et par balltrær) , og si hvor idiotisk skremsels propagandaen og oppførselen er. Hvis de da prøver å ty til vold mot deg eller en annen av dere, prøv først å roe situasjonen ned. hvis dette ikke hjelper er det tid for fysisk motstand (hold balltre og eventuelle våpen gjemt til, siden dette minsker sannsynligheten for å kunne klare å snakke de bort fra sjikaneringen, som som sagt er det første dere burde prøve på) ikke bruk slagvåpen hvis ikke de gjør det, og prøv i første omgang å ta våpnene fra dem. ikke vær den som slår først.

 

Til sist skal det være nevnt at vold avler vold, og selvom dere "vinner" vil de etter stor sannsynlighet prøve å ta igjen på deg/dere en gang noen av dre er alene eller i mindretall.

 

EDIT: Jeg støtter tommy007 sitt forslag som førstevalg, men etter det du sier har du jo prøvd å holde en lav profil en stund allerede uten resultat? og hvis jeg har forstått dette rett, går han ene i klassen din og da er jo det å holde en alv profil litt vanskelig kanskje..?

Endret av Mathias666
Lenke til kommentar

ligg lavt i en god stund du kamerat, så ordner det seg sikkert.. en annen ting du kan gjøre, er å be om unskylding, si : sorry at jeg har vært frekk og sånt bla bla bla bla, osv osv osv, så sier han sikkert ok, blablablabla du burde ikke være frekk mer ellerså blablabla, så ordner det seg kanskje, vet ikke jeg, kan se om jeg kommer på no mer etterhvert :p

Lenke til kommentar

det er noen ting du kan gjøre med dette...

-samle en liten gjeng og banke vettet inn i hodet på dem, og håpe på at de lærer og ikke tar deg igjen.

-snakke med politiet, så skriver de det opp i ett eller annet arkiv og gjør ingenting med det med mindre du/de blir drept av dem/deg.

-ligge lavt i terrenget lenge og håpe de glemmer deg.

-legge 5 000 i en konvelutt med navn og nummer til dem, sende de til meg og problemene dine blir borte :p

 

personlig ville jeg enten ligget lavt i terrenget en stund eller stått imot dem med ren muskelkraft og noe ball-trær i bakhånd

 

og en ting, sier de "jeg skal banke deg i morgen", så ikke svar "det skal du faen meg ikke", men noe enkelt, som ok eller jaha eller noe. da kommer de liksom ikke noe vei med trusler og kan gi seg, ignorer alt de sier og oppfør deg som normalt

Lenke til kommentar

Flott :D

 

For jeg vil nemlig ikke la dem gå unna med det. Men de er i flertall, og jeg vil helst ikke ha noe bråk. Jeg VET at hvis jeg gjør noen av dem noe, kan jeg nok si farvell til tenna mine..

Det andre er at, hvis jeg skal anmelde de, må jeg ha navnene. Han som har slått meg ned, aner jeg ikke hva heter. Kan bare fornavnet, og ingen jeg kjenner vet det heller. Negerne selv nekter å gi meg navnet hans

 

Edit:

Jeg har piczo siden hans, og nettbyen hans, men jeg klarer ikke få noe ut av det.. Fyren i seg selv er ikke store trusselen, men dere vet også hvordan det nettverket deres er...

 

Takk for hjelpen forresten. :)

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar
Å bruke vold er det dummeste du kan gjøre. Jeg ville prøvd å ligge lavt en stund, og se om det "går over". Hvis ikke er politiet eneste utvei. Prøv da å få bevist trusler osv, ikke like effektivt om alt du har å komme med er "noen negre truer med å banke meg, hjelp meg".

Typer som deg får meg irritert. De er utlendinger, de kommer fra en annen kultur, hvorfor skal han roe seg ned? Han gjør jo ikke noe galt! Gå til politiet først som sist.

Lenke til kommentar

For all del, ikke få med deg gjengen din og prøv å banke dem opp. Ja, dere vil klare det da, men vennene dine vil ikke være der å beskytte deg hele tiden. Når du er alene vil de komme og banke vettet ut av deg. Er det ille nok kan det bety døden for deg, fordi du blir kjent utenfor skolemiljøet ditt.

 

Du har ingenting på dem annet enn noen trusler og selv om du tar opptak eller noe og får dem i fengsel vil de komme ut igjen ganske snart og da har du store problemer. De har også venner som ikke blir sent i fengsel, men vil være like stor trussel for deg.

 

Uansett hvor ille du føler at det er burde du prøve å ligge lavt i terrenget i den nærmeste fremtid. Gled deg med at de kommer sannsynligvis til å havne i fengsel senere.

Lenke til kommentar
Å bruke vold er det dummeste du kan gjøre. Jeg ville prøvd å ligge lavt en stund, og se om det "går over". Hvis ikke er politiet eneste utvei. Prøv da å få bevist trusler osv, ikke like effektivt om alt du har å komme med er "noen negre truer med å banke meg, hjelp meg".

 

jeg har en del opplevelser, både fra meg og andre om hva politiet gjør med slikt, nemlig ingenting.

f.eks en fyr ble banket opp på toalettet på ett utested, snakket med vaktene der og kom seg unna, meldte fra til politiet, men de gjorde ingenting, selv om han som ble slått ned hadde flere vitner og kunne navngi han som hadde gjort det, og det var ikke første gangen de var i bråk med han som ble banket heller, det har blitt meldt ifra om forholdet mellom de to flere ganger før, har vært en del knuffing og direkte trusler tidligere som har blitt meldt ifra om til politiet.

jeg har ihvertfall mistet all tro på at politiet klarer å gjøre noe som helst i slike saker før noe virkelig ille skjer.

Lenke til kommentar
Å bruke vold er det dummeste du kan gjøre. Jeg ville prøvd å ligge lavt en stund, og se om det "går over". Hvis ikke er politiet eneste utvei. Prøv da å få bevist trusler osv, ikke like effektivt om alt du har å komme med er "noen negre truer med å banke meg, hjelp meg".

Typer som deg får meg irritert. De er utlendinger, de kommer fra en annen kultur, hvorfor skal han roe seg ned? Han gjør jo ikke noe galt! Gå til politiet først som sist.

Hva har det at de er utlendinger med saken å gjøre? At de er mørke betyr ikke nødvendigvis at de er utlendinger og kommer fra en annen kultur. De kan være adopterte, eller ha både norske og utelandske foreldre. I så fall kommer de fra så og si samme kultur som andre nordmenn.

Jeg sa ingenting om at han skulle roe seg ned, og problemet er ikke han, men politiet. Det beste er å løse problemet selv i første omgang, ved å holde meg unna dem eller snakke dem til fornuft (men det gikk jo ikke i dette tilfellet). Det er ikke slik at om han går til politiet uten noe som helst så fikser de problemet. Om han går til politiet, og det ikke blir gjort noe, eller ting tar for lang tid, kan det gjøre situasjonen enda verre. Det dummeste du kan gjøre er å tenke at "det er ikke jeg som har gjort noe galt, så hvorfor skal jeg lide?". Enten du vil det eller ikke er det de som har makta i dette tilfellet. Du kan prøve å ta denne makta fra de ved å gå til politiet, eller synke til deres nivå og samle en gjeng med folk å banke dem. Da risikerer du derimot å gjøre det enda verre for deg selv.

 

Du må huske på at dette ikke er teori eller en prinsippsak, men praktisk problemløsning.

Lenke til kommentar

Ikke bøy deg, som noen bad deg. Ikke si unnskyld, de utlendinger bør aldri vinne over deg. Men du bør ikke ta igjen med vold.

 

Det er vanskelig å finne riktig løsning, det kjenner jeg godt til. Har vært i bråk med negere og pakistaner flere gang. Det var ikke kult, spesielt når jeg bor Oslo ergo mange utlendinger her.

Jeg løste det ved å prate med dem, uten å bruke banneord eller noe. De er dumme og elsker å vri opp og ned det du sa. Du bør heller ikke si "ro deg ned" eller noe sånt.

Bare vær saklig og bruk ord med omhu. Eller bare drit i dem, altså overse dem. Da glemmer de deg ganske fort, siden de finner en ny å hype mot.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...