Gå til innhold

Pissed off afrikanere etter meg


Anbefalte innlegg

Som HVA DA.. ? ".. siden de kaller meg neger, så da skal jeg være arrogant mot nordmenn" pathetic.

Er du virkelig så tett i hue? Kjenner du ingen innvandere eller?

 

Så vidt han sier så er han vel neger selv........

 

 

Jeg lir bare forbanna når jeg hører om sånne ting som situasjonen til trådstarter. Normenn har kanskje mye rare holdninger til innvandrere, men det er faen ikke så rart sånn som mange av de oppfører seg heller. Jeg har ingenting mot noen før de beviser at de er verdt å ha noe i mot. Er så lei det der preiket om at vi skal være så tolerante og ikke ta de stakkarane som har opplevd så mye "dritt". Prøv å dra ned til de landene der å finn på noe lignende da. Du blir drept på fleken jo! Så jeg synes vi har så mye forståelse og empati for innvandrere og folk med minoritetsbakgrunn at det blir altfor naivt. Vi skal la oss undertrykke pga de skal få gjøre som de vil og ha det bra her i Norge? Det blir rett og slett for dumt.

 

Jeg koser meg hver gang jeg ser noen med minoritetsbakgrunn som gjør suksess og gjør det bra i Norge. Integrerer seg og får status. "Yes, hurra for de som ønsker å bidra til mindre rasistiske holdninger og til at Norge skal gå fremover som nasjon!" tenker jeg da. Men når jeg ser de som kommer hit og bare lager helvete, snyter på systemet og ikke viser det tegn til interesse i det hele tatt for å forbedre seg eller gjøre noe nytte så får jeg holdningen : "Kast de ut igjen viss de ikke gidder ta vare på den sjansen de får".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som HVA DA.. ? ".. siden de kaller meg neger, så da skal jeg være arrogant mot nordmenn" pathetic.

Er du virkelig så tett i hue? Kjenner du ingen innvandere eller?

 

Joa, jeg kjenner mange innvanDRere jeg. Hadde jeg ikke kjent noen eller blitt kjent med de så hadde jeg ikke utalt meg noe om dem..

 

Kall meg gjerne tett i hue du, du skal få lov til det. Men JEG gidder ikke å ha svarte neger venner som syter og sipper over at de blir kalt neger, og deretter komme med masse trusler bare pga et jævla ORD?

 

EDIT: Åja, jeg er nigger som han skalle sa:=

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Som HVA DA.. ? ".. siden de kaller meg neger, så da skal jeg være arrogant mot nordmenn" pathetic.

Er du virkelig så tett i hue? Kjenner du ingen innvandere eller?

 

Så vidt han sier så er han vel neger selv........

 

 

Jeg lir bare forbanna når jeg hører om sånne ting som situasjonen til trådstarter. Normenn har kanskje mye rare holdninger til innvandrere, men det er faen ikke så rart sånn som mange av de oppfører seg heller. Jeg har ingenting mot noen før de beviser at de er verdt å ha noe i mot. Er så lei det der preiket om at vi skal være så tolerante og ikke ta de stakkarane som har opplevd så mye "dritt". Prøv å dra ned til de landene der å finn på noe lignende da. Du blir drept på fleken jo! Så jeg synes vi har så mye forståelse og empati for innvandrere og folk med minoritetsbakgrunn at det blir altfor naivt. Vi skal la oss undertrykke pga de skal få gjøre som de vil og ha det bra her i Norge? Det blir rett og slett for dumt.

 

Jeg koser meg hver gang jeg ser noen med minoritetsbakgrunn som gjør suksess og gjør det bra i Norge. Integrerer seg og får status. "Yes, hurra for de som ønsker å bidra til mindre rasistiske holdninger og til at Norge skal gå fremover som nasjon!" tenker jeg da. Men når jeg ser de som kommer hit og bare lager helvete, snyter på systemet og ikke viser det tegn til interesse i det hele tatt for å forbedre seg eller gjøre noe nytte så får jeg holdningen : "Kast de ut igjen viss de ikke gidder ta vare på den sjansen de får".

 

Er jo helt ening i at dette er en helt syk situasjon. Ikke noe som kan rettferdigjøres på noen måte, men lurer jo alikavel litt på om de egentlig er så teite når de importeres eller om vi skaper problemet selv? Husk også at de fleste av disse gjengene sannsynligvis er barn av flyktninger, ikke noen som selv har kommet hit, og kansje ikke syntes sjansen de får er så jævlig feet. De kan jo ikke sammenligne med hvor jævli det er i hjemlandet, bare med hvor godt vi har det..

Lenke til kommentar
Bare se på meldingene i tråden her så ser dere hva slags holdninger de må leve med.

Bare se på mange bydeler i Oslo, så ser du hvordan hvite mennesker må bukke og skrape fordi de er hvite i huden.

 

Vi bor tross alt på en ganske liten planet, den burde tilhøre alle som bor her uavhengig av grenser.

Hvorfor sitter du her i rikdommen din da? Gå foran med et godt eksempel og gi bort alt du eier selv.

 

For du er vel ikke en dobbeltmoralist, er du?

Lenke til kommentar
Moods, det er ikke noe galt å si neger..

Synes ikke ordet i seg selv er negativt men har han brukt den i en rasistisk sammenheng så greit.... da er det bare å ta imot bank!

 

Vend det andre kinnet til.....

 

hva verden er det du lever i da???? vold er ALDRI en god løsning på et problem..å si neger er da faen ikkje så jævla alvorlig at du må skamslå noen og ødelegge livet deres? hva person føler seg bedre av å banke folk? en med lav inteligens kanskje? en som ikkje har peiling på kordan et samfunn fungerer? hele situasjonen er jo heilt på hode, slike svarte skulle blitt rydda bort...( hadde det vert nordmann så skulle han hatt samme skjebne..)

 

 

persolig har eg like stor respekt for utlendinger som nordmenn, men en slik situajon er bare for dumt..

Endret av tobben123
Lenke til kommentar

Hehe, jaja, denne debatten om ordet blir vel aldri gammel. Jeg kjenner mange afrikanere/personer med afrikansk utseende, og når de selv sier at de ikke liker ordet neger og føler det er et negativt ladet ord så unngår jeg selvfølgelig å bruke det. Uansett så bruker jeg aldri det ordet ellers heller. Men ordet var veldig mye brukt i samfunnet for ikke så utrolig mange tiår siden, og det er jo ikke da ikke rart at det brukes enda heller. Det kommer jo helt an på sammenhengen. Hvis man feks sier "Han negeren i klassen min", det høres jo ikke akkurat positivt ut. Sikkert mye på grunn av tabloidiseringen og all hypen rundt ordet, og at det ofte blir brukt i negative sammenhenger. Å bruke neger som et skjellsord er i alle fall bare jævla latterlig.

Endret av promoe
Lenke til kommentar

Tror en stor grunn til at det er såpass mange innvandrere som ender opp innen gjengmiljøer, og skal ha så jævla mye "banke nordmann for han sa neger respekt" hos innvandrer-vennene sine, er at det er blitt en slags "mote" blandt de. De sitter hjemme, ser på 50 cent musikk videoer og alt det pisset, ser "yoyo jeg er gangster, mørk hud, sånn bør jeg være for jeg er mørk i huden".

 

Har vært borti noe av det "skal banke deg" dritet før, det var ikke med innvandrere men nå spiller ikke dette noen rolle i denne sammenhengen.

 

Det startet med at en yoyo i klassen under meg satt på en jeg kjenner sin msn. Jeg snakket med han, og han hadde sagt han skulle banke en kamerat og meg og noe styr, så jeg spurte han hvorfor han skulle banke kameraten min osv. Samtalen endte opp med at han skulle banke meg og nå, så jeg sa "det er helt greit om du tør å møte opp uten vennene dine". Han sa det var greit, noen dager senere kommer jeg på skolen, friminutt, hei der var det en neve i trynet fra vennen til yoyo fyren.

Heisann og hoppsann, en til etter skolen var ferdig fra en fyr som var en halvmeter høyere enn meg.

 

Han svære fyren kom inn i klasserommet dagen etterpå også (med bandasje på hånda han hadde prøvd å gi meg juling meg :grin: ) og drev og truet meg med at jeg skulle få mer juling osv.

(heldigvis) Var det noen jenter i klassen min som hadde gått ned til rektor og sagt dette, jeg ble kalt ned, jeg forklarte situasjonen, ble kalt inn igjen sammen med mamma for å snakke jeg, mamma, yoyo fyren, mora til yoyo fyren og rektor. Jeg satt helt rolig, og svarte helt rolig på alle spm osv og prøvde å virke som den fornuftige, yoyo fyren satt og banna til morra si osv, end of story. Ingen av de folka som gjorde noe mot meg igjen.

- Var forresten i 9. klasse (14år)

 

Det er vel egentlig ikke noe som ikke har blitt sagt her nå som jeg kan komme på som kan hjelpe deg ut av denne situasjonen, men lurer litt på hvordan det har gått etter "lederen" fikk øret kutta av ? Har du vært oppe i noe mer problemer med de etter det ?

Lenke til kommentar

Ett triks som funker mot de dumme, som jeg har sett en bruke før. Det er sjeldent det hjelper og når det hjelper så kjøper det deg egentlig bare mer tid hvis du holder på å skal bli banket opp av noen få stykk.

 

Vi var i kristiansand, vi var 3stykk(2 gutter 1 jente) også kom det 3 bort å skulle bank oss pga noe tåpelige greier. Han jeg gikk med sa da rett og slett bare: okey før dere banker oss, kan jeg ta en telefon? mens han ringer.. egentlig ringte han ingen, men trur han ringte faren sin eller no :p Uansett så sa han noe i denne duren:" Hei er det NAVN? Du, er dere nærme kristiansand nå? neifor det er noen som driver å ypper, ÅJA dere er flere, kommer dere med en gang? "Så spør han hva de som ypper heter. SElvom de ikke gir noe svar. så forsetter "samtalen" med noe alla, Okey jeg får uansett tatt bilde av de før de rekker å gjøre noe, så da vet du hvem du har med å gjøre...

 

etter han sa det snudde de som skulle banke oss og gikk sin vei :)

Men du er vel egentlig litt heldig hvis den type fungerer:P

Lenke til kommentar
Tror en stor grunn til at det er såpass mange innvandrere som ender opp innen gjengmiljøer, og skal ha så jævla mye "banke nordmann for han sa neger respekt" hos innvandrer-vennene sine, er at det er blitt en slags "mote" blandt de. De sitter hjemme, ser på 50 cent musikk videoer og alt det pisset, ser "yoyo jeg er gangster, mørk hud, sånn bør jeg være for jeg er mørk i huden".

 

Vel, nå kjenner jeg ikke deg, og du virker som en fornuftig fyr, men fy faen for et latterlig utsagn det der var.

Lenke til kommentar

Jeg respekterer mørkhudede mennesker, en meget god venn av meg er jo fra Irak og han er snill som et lam :wee:

Men det jeg ikke respekterer er svarte skithøl som tror de er bedre en andre, spessielt når de skal være "gangsta"

YoYo, look @ me bitches, im so cool i'ma'bout''tou freeeize my nigga ass off''''.

 

Har vært her i over et år nå og har stadig sett flere tråder som dette, det er klare bevis på at de har lavere EQ, blir knulla hjemme av fattern' + at de lett blir påvirket av det de ser på TV. :mad:

 

Har ikke noe imot de mange rasene men det er holdningen som jeg bare syns er avskylig.... :mad:

 

Beklager for utbruddet :innocent:

Lenke til kommentar
Tror en stor grunn til at det er såpass mange innvandrere som ender opp innen gjengmiljøer, og skal ha så jævla mye "banke nordmann for han sa neger respekt" hos innvandrer-vennene sine, er at det er blitt en slags "mote" blandt de. De sitter hjemme, ser på 50 cent musikk videoer og alt det pisset, ser "yoyo jeg er gangster, mørk hud, sånn bør jeg være for jeg er mørk i huden".

 

Vel, nå kjenner jeg ikke deg, og du virker som en fornuftig fyr, men fy faen for et latterlig utsagn det der var.

Nå er ikke jeg no særlig god til å formulere, og overdrev kraftig i det jeg skrev.

 

Men du skjønner tegninga mi ? Det virker som om det er mer sannsynlig at mørkhuda i norge ender opp i "feil miljø" enn en fullblods hvit norsk.

Lenke til kommentar

Vel altså, jeg skjønner hva du mener her, men jeg støtter det ikke. Ikke bare på grunn av måten du formulerte deg på (jaok, jeg skjønner at du er dårlig til å formulere deg når du sier det selv, jeg er ikke noe bedre selv heller), men på grunn av at du ikke går dypere enn overflaten. Kanskje du styres av media og tabloidsaker, og du leser kanskje aviser og følger med på nyhetene, men du må dypere enn det for å finne et svar.

 

Aksjon er i slike tilfeller veldig ofte en reaksjon, og da må du grave dypere og dypere og se hva det er som fører til dette. At innvandrere blir diskriminert i arbeidslivet fører i ekstremt mange tilfeller til arbeidsløshet og fattigdom. Når man er fattig, hva skal man gjøre? Hva hadde du gjort? Ethvert menneske og et hvert dyr på kloden stiller opp for seg og sin familie og gjør det de må. Fattigdom er den største grunnen til kriminalitet, jeg kan i alle fall ikke tenke meg noe annet. Og når/hvis man samtidig blir diskriminert av nordmenn (evt vestlige) på skolen eller i fritiden grunnet hudfarge, religion eller røttene sine så er det jo bare naturlig at det blir; innvandrer søker innvandrer, for å ikke føle seg utstøtt.

 

Hvor er det disse såkalte gangstas fra fra USA som du sikter vokser opp? I ghettoen. Hvilken hudfarge har de fleste som bor i ghettoen? De er svart. (Hvorfor? Den historia kjenner dere alle. USA har aldri helt klart å rydde opp i rasismen som kom med kolonialisering og slavehandel.) Derfor er flere afro-amerikanere gjengmedlemmer enn hvite. Det er av samme grunn som noen latin-amerikanske bønder produserer kokain og weed. De må overleve. De trenger penger.

 

Det er en av grunnene. (Ikke misforstå nå, jeg er ikke ute etter å krangle eller noe og prøver ikke å rakke ned på deg på noen måte) Det bare virket som en veldig flåsete og dårlig gjennomtenkt kommentar.

 

Jeg respekterer mørkhudede mennesker, en meget god venn av meg er jo fra Irak og han er snill som et lam happy.gif

Men det jeg ikke respekterer er svarte skithøl som tror de er bedre en andre, spessielt når de skal være "gangsta"

YoYo, look @ me bitches, im so cool i'ma'bout''tou freeeize my nigga ass off''''.

 

Har vært her i over et år nå og har stadig sett flere tråder som dette, det er klare bevis på at de har lavere EQ, blir knulla hjemme av fattern' + at de lett blir påvirket av det de ser på TV. mad.gif

 

Har ikke noe imot de mange rasene men det er holdningen som jeg bare syns er avskylig.... mad.gif

 

Beklager for utbruddet innocent.gif

Du sier selv at du respekterer svarte mennesker, men refererer til mørkhudede som "svarte skithøl"? Hva med nordmenn som tror de er bedre enn andre? Hva med nordmenn som skal være ""gangsta"

YoYo, look @ me bitches, im so cool i'ma'bout''tou freeeize my nigga ass off''. Har du ikke like mye imot dem?

 

Gi meg noen klare bevis på at alle mørkhudede mennesker har lavere EQ, blir misbrukt hjemme og at de er lettere påvirkelig enn vestlige, så skal jeg tro på deg. Det finnes ingen beviser på at en annen gruppe mennesker er dummere/mindre intelligente/mer lettpåvirkelige enn andre grupper mennesker. Når jeg leser dette virker det jo som om du tror du er bedre enn andre selv?

Endret av promoe
Lenke til kommentar
Vel altså, jeg skjønner hva du mener her, men jeg støtter det ikke. Ikke bare på grunn av måten du formulerte deg på (jaok, jeg skjønner at du er dårlig til å formulere deg når du sier det selv, jeg er ikke noe bedre selv heller), men på grunn av at du ikke går dypere enn overflaten. Kanskje du styres av media og tabloidsaker, og du leser kanskje aviser og følger med på nyhetene, men du må dypere enn det for å finne et svar.

 

Aksjon er i slike tilfeller veldig ofte en reaksjon, og da må du grave dypere og dypere og se hva det er som fører til dette. At innvandrere blir diskriminert i arbeidslivet fører i ekstremt mange tilfeller til arbeidsløshet og fattigdom. Når man er fattig, hva skal man gjøre? Hva hadde du gjort? Ethvert menneske og et hvert dyr på kloden stiller opp for seg og sin familie og gjør det de må. Fattigdom er den største grunnen til kriminalitet, jeg kan i alle fall ikke tenke meg noe annet. Og når/hvis man samtidig blir diskriminert av nordmenn (evt vestlige) på skolen eller i fritiden grunnet hudfarge, religion eller røttene sine så er det jo bare naturlig at det blir; innvandrer søker innvandrer, for å ikke føle seg utstøtt.

 

Hvor er det disse såkalte gangstas fra fra USA som du sikter vokser opp? I ghettoen. Hvilken hudfarge har de fleste som bor i ghettoen? De er svart. (Hvorfor? Den historia kjenner dere alle. USA har aldri helt klart å rydde opp i rasismen som kom med kolonialisering og slavehandel.) Derfor er flere afro-amerikanere gjengmedlemmer enn hvite. Det er av samme grunn som noen latin-amerikanske bønder produserer kokain og weed. De må overleve. De trenger penger.

 

Det er en av grunnene. (Ikke misforstå nå, jeg er ikke ute etter å krangle eller noe og prøver ikke å rakke ned på deg på noen måte) Det bare virket som en veldig flåsete og dårlig gjennomtenkt kommentar.

 

Jeg respekterer mørkhudede mennesker, en meget god venn av meg er jo fra Irak og han er snill som et lam happy.gif

Men det jeg ikke respekterer er svarte skithøl som tror de er bedre en andre, spessielt når de skal være "gangsta"

YoYo, look @ me bitches, im so cool i'ma'bout''tou freeeize my nigga ass off''''.

 

Har vært her i over et år nå og har stadig sett flere tråder som dette, det er klare bevis på at de har lavere EQ, blir knulla hjemme av fattern' + at de lett blir påvirket av det de ser på TV. mad.gif

 

Har ikke noe imot de mange rasene men det er holdningen som jeg bare syns er avskylig.... mad.gif

 

Beklager for utbruddet innocent.gif

Du sier selv at du respekterer svarte mennesker, men refererer til mørkhudede som "svarte skithøl"? Hva med nordmenn som tror de er bedre enn andre? Hva med nordmenn som skal være ""gangsta"

YoYo, look @ me bitches, im so cool i'ma'bout''tou freeeize my nigga ass off''. Har du ikke like mye imot dem?

 

Gi meg noen klare bevis på at alle mørkhudede mennesker har lavere EQ, blir misbrukt hjemme og at de er lettere påvirkelig enn vestlige, så skal jeg tro på deg. Det finnes ingen beviser på at en annen gruppe mennesker er dummere/mindre intelligente/mer lettpåvirkelige enn andre grupper mennesker. Når jeg leser dette virker det jo som om du tror du er bedre enn andre selv?

 

 

Det er ikke nødvendig å vente på at han skal komme med klare beviser på raseteorien. Denne uttalelsen er basert på 400 år gammel forskning, og raseforskningen som startet som en måte å kunne skille mellom menneskers verdier har i dag vist seg å kun komme fram til klare beviser mot raseteorien.

 

Forskningen har kommet fram til at den genetiske forskjellen mellom meg som nordmann og en afrikaner er helt det samme som den genetiske forskjellen mellom meg og en annen nordmann. Det taler for seg selv.

 

Faktisk er den "ledende" teorien at det moderne mennesket, Homo Sapiens, ble til av utvikling fra tidligere menneskearter for 200.000 år siden i området rundt Kenya. Det finnes ganske sterke tendenser til at denne teorien er sann. Forskjellene vi har fått siden den gang er et resultat av evolusjon, altså at vi utvikler oss for å best mulig tilpasse oss miljøet og utfordringene vi lever i og møter.

 

Afrikanerne er ikke mørk i huden fordi de er nærmere apene, som noen faktisk presterer å påstå (selv om aper, og sjimpansen som er vår trolige stamfar, har hvit hud). De har rett og slett flere fargeceller fordi de beskytter dem mot sola.

 

Når det gjelder intelligens så finnes det ikke forskning som kan dokumentere at afrikanere er mindre intelligente enn oss hvite, og om du ser på mennesker rundt deg er det heller ingenting som skulle tilsi det.

 

De første samfunnene var afrikanske. Messopotamia og Egypt. Disse var gigantiske imperier, og flere av byggverkene deres er ting vi ikke klarer å bygge i dag. Det er ingen som forstår hvordan de klarte å bygge pyramidene, og av den grunn har det kommet en hel del idiotiske teorier om at de er bygd av romvesener. Til Messopotamia reiste folk fra hele verden for å lære å lese og skrive.

 

Så klisje som det høres ut så er det sannheten, men vi er faktisk en kjempediger kranglende og destruktiv familie av Homo Sapiens. Dere må rett og slett finne andre ting å skylde ting på, og da er dere slik som Promoe skriver i tråden nødt til å grave dypere og ikke ta så lettfattelige og korttenkte ressonementer.

 

:-) <3

Lenke til kommentar

Jeg er så lei hele debatten ang. ordet neger, alle fordommene man har mot innvandrerene i landet etc, at jeg faktisk blir litt glad for at jeg ikke er i nærheten av dette.

 

Though, var i Oslo for litt siden på klassetur. Vi gikk gatelangs og buedret byen hånlig, jeg uttalte. "Faen, Oslo suger. Stinker gjør det óg ", og vips, så var det en gjeng med 1. og 2. gen. innvandrere rundt oss. "HVA FAEN SA DU? SKAL DU HA BANK?".

Jeg rodde meg i land med å si at jeg siktet til Bergen, men sa Oslo ved en feiltagelse.

 

Når jeg tenker meg om, har dette fint lite med debatten å gjøre, det fyrer bare opp under 'innvandrere er sneversynte og voldelige', bålet, og fremstiller meg kansje som en smule dum. Oh well.

Lenke til kommentar

Tore Tvedt... Noen kamerater av meg ringte for kødd for et par år siden å spurte hva de skulle gjøre med noen negere som skulle banke dem. Han sa at de skulle samle en stor gjeng for å ta negerene, og om det ikke fungberte så skulle de ringe han en gang til, så skulle han se hva han kunne gjøre.

Lenke til kommentar
Tore Tvedt... Noen kamerater av meg ringte for kødd for et par år siden å spurte hva de skulle gjøre med noen negere som skulle banke dem. Han sa at de skulle samle en stor gjeng for å ta negerene, og om det ikke fungberte så skulle de ringe han en gang til, så skulle han se hva han kunne gjøre.

Man kan vel diskutere hvor smart å få hjelp av en hoppende gal, ekkel og syk nazi-odinist som kaller seg selv profet? Vold avler vold gutter, husk det.

Lenke til kommentar
Tror en stor grunn til at det er såpass mange innvandrere som ender opp innen gjengmiljøer, og skal ha så jævla mye "banke nordmann for han sa neger respekt" hos innvandrer-vennene sine, er at det er blitt en slags "mote" blandt de. De sitter hjemme, ser på 50 cent musikk videoer og alt det pisset, ser "yoyo jeg er gangster, mørk hud, sånn bør jeg være for jeg er mørk i huden".

 

Vel, nå kjenner jeg ikke deg, og du virker som en fornuftig fyr, men fy faen for et latterlig utsagn det der var.

Nå er ikke jeg no særlig god til å formulere, og overdrev kraftig i det jeg skrev.

 

Men du skjønner tegninga mi ? Det virker som om det er mer sannsynlig at mørkhuda i norge ender opp i "feil miljø" enn en fullblods hvit norsk.

Og du klarer fra det å anføre et kausalforhold mellom hudfarge og gjengmedlemsskap? Jeg antar du da har kontrollert ditt statistiske materiale for andre mulige faktorer. La meg nevne noen som man vet har tendens til å påvirke bl.a. kriminalitet: sosiale forhold (inntekt, utdanning, klassebakgrunn, familiebakgrunn mm), oppvekstforhold som miljø et al, andre statistiske skjevheter (andel av innvandrerbefolkningen i aldersgruppen 15-30 år, som er overrepresentert på kriminalstatistikken) osv. Hvis du er ute etter å se hvorvidt hudfarge har noen reell og ikke spuriøs effekt må du naturligvis kontrollere for andre relevante faktorer.

 

Hvis du ikke har vurdert disse faktorene i din noe pinlige analyse, men likevel lander på at det er det som intuitivt har minst påvirkning på kriminalitetsnivå (hudfarge) som avgjørende faktor, ber jeg deg alvorlig revurdere din posisjon. Og ikke minst tenke gjennom hvorfor du nevner hudfarge som faktor men tier fullstending om godt beviste faktorer.

Lenke til kommentar
Og du klarer fra det å anføre et kausalforhold mellom hudfarge og gjengmedlemsskap? Jeg antar du da har kontrollert ditt statistiske materiale for andre mulige faktorer. La meg nevne noen som man vet har tendens til å påvirke bl.a. kriminalitet: sosiale forhold (inntekt, utdanning, klassebakgrunn, familiebakgrunn mm), oppvekstforhold som miljø et al, andre statistiske skjevheter (andel av innvandrerbefolkningen i aldersgruppen 15-30 år, som er overrepresentert på kriminalstatistikken) osv. Hvis du er ute etter å se hvorvidt hudfarge har noen reell og ikke spuriøs effekt må du naturligvis kontrollere for andre relevante faktorer.

 

Hvis du ikke har vurdert disse faktorene i din noe pinlige analyse, men likevel lander på at det er det som intuitivt har minst påvirkning på kriminalitetsnivå (hudfarge) som avgjørende faktor, ber jeg deg alvorlig revurdere din posisjon. Og ikke minst tenke gjennom hvorfor du nevner hudfarge som faktor men tier fullstending om godt beviste faktorer.

 

Godt sagt!

Lenke til kommentar

Cybbe:

 

Tydeligvis har du, sammen med resten av leserene av tråden misforstått meg totalt.

 

Kunne egentlig droppa det 50 cent tøyset mitt når jeg leser det i etterkant, for det hadde egentlig ikke noe med det jeg prøvde å få frem. Men jeg står fast på at (ihvertfall fra mitt synspunkt) at det er mange flere innvandrere som tar seg nær av alt, og den eneste løsningen på "problemet" er å banke noen.

 

Misforstå meg gjerne igjen og igjen, men det virker som om du er mer ute etter å slakte meg enn meningen min ettersom du får det til å virke som om jeg har dratt dette ut av en eller annen statistikk en veg og bare valgt å vise den delen av statistikken som jeg mener er rett. Jeg skriver bare det som faller inn i hodet mitt, og det blir ofte veldig feil formulert.

Snakker kun fra egen erfaring, nothing more - nothing less.

Lenke til kommentar
Cybbe:

 

Tydeligvis har du, sammen med resten av leserene av tråden misforstått meg totalt.

 

Kunne egentlig droppa det 50 cent tøyset mitt når jeg leser det i etterkant, for det hadde egentlig ikke noe med det jeg prøvde å få frem. Men jeg står fast på at (ihvertfall fra mitt synspunkt) at det er mange flere innvandrere som tar seg nær av alt, og den eneste løsningen på "problemet" er å banke noen.

 

Misforstå meg gjerne igjen og igjen, men det virker som om du er mer ute etter å slakte meg enn meningen min ettersom du får det til å virke som om jeg har dratt dette ut av en eller annen statistikk en veg og bare valgt å vise den delen av statistikken som jeg mener er rett. Jeg skriver bare det som faller inn i hodet mitt, og det blir ofte veldig feil formulert.

Snakker kun fra egen erfaring, nothing more - nothing less.

 

Ja, egen erfaring er ikke alltid til å stole på. Tingen er at når noenikke-vestlige innvandrere banker noen så er det en stor ting, men når en hvit kar gjør det samme er det helt vanlig.

 

Jeg veit om nordmenn med norske foreldre som skal stikke og banke folk hele tia. For ikke å snakke om rasister og nazister. Jeg veit om folk som samler seg i gjenger og banker hverandre osv.. helt vanlig greie. Noen mennesker har et utrolig stort behov for å hevde seg, og har ikke noen annen måte å gjøre det på enn å bruke muskler.

 

Sjekk media. Du leser alltid "innvandrer banket.." i alle tilfeller hvor innvandrere er innblandet. Leser du noengang "etnisk nordmann banket.."? Nei, og det fører til at synet blir totalt unyansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...