Gå til innhold

Hva Synnes folk om Retribution paladiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har retri paladin selv, blir helt uffatelig frustrert over åssen alle classene på spille har noe som kan countre de få gode spellsa du har (Mass dispell, dispell, purge, spellsteal , kick , MS osv osv osv) pluss at det er helt latterlig hvor mye folk resister hoj, cs, soc osv. :(

 

Er dette whining? Jupp, men eg føler eg har en god grunn

Lenke til kommentar
Som Hybrid DPS syns jeg hovedpoenget er å 'buffe' andre sin dps, dette gjør feks tank/cat og balance druids (5% crit) og enhancement shamans IMP totems +10% attackpower også stormstrike buffen som oftest blir gitt bort til 2 randoms i partyet (Venom Ability av rogues / Rumeos Poison Vial/ Balance Druids.)/ 3% spellcrit totem (eneste caster shaman har å gi(dårlig imo)).

 

Alt det retri paladins gjør er som regel å bruke aura med +10% holy damage og mana seal (oftest healers som putter på, har ikke peiling på hvilken spec / eller om det er learnable). Men altså alt det paladins har å gi som buffs til andre kan de og gi som Prot og Holy.

 

DPS'n deres er også _veldig_ proc avhengig og man må ha mye mana og det _gir_ ikke noe spesielt til raidet.

 

Som enhancement shaman selv så er jeg veldig optatt av å gi til raidet, ikke tenke over min egen dps men når jeg buffer et melee party ca 5-10% eller tanken med dodge og mindre melee skade tatt så er jeg ganske fornøyd.

 

Jeg har også fått et veldig stort inntrykk av at så og si _alle_ dps'ere tenker bare på seg selv og seg selv, hvor mye skade de klarer å pushe og driter så og si i threat.

De raidgruppene som klarer seg ekstremt godt er de som ikke har dps "contest", det er så ekstremt fail at det er vondt.

 

 

*Detter er MIN mening*, styrer jeg så blir det ingen dps contest iaf.

 

Som oftest så har feks rogues etc ikke så mange flere enn seg selv å passe på, men hvis DPSerne i guilden din gir faen I KTM/Omen og bare dpser for fult 24/7 så er det dem som suger, tingen me DPS er at de må prøve å makse dps men holde seg under tanken på treath, i vår guild så er det veldig sjeldent at dpsene går over tank på treath.

Lenke til kommentar
Altså... paladin er en HYBRID klasse, de skal ikke på noen måte toppe DPS meterene... Hvis de gjør det, må blizzard ta seg en bolle og buffe de andre klassene, for det er bare latterlig.

 

Stemmer 110% på jack of all trades, master of none...

 

 

 

- 2cents

 

Warriors, Shamans og Prester også Hybrider, men synes virkelig ikke de gjør en dårlig jobb på damage-meteret de heller.

Lenke til kommentar

Tingen med hybrid dps-er er at dem gjør ikke selv topp dps men om du ser på partyet de buffer så er de egentlig på toppen av dps pallen, men det har ingenting å si for du er i et raid for å gjøre en 'jobb'. Vil du 'makse' din egen dps bare for show i et raid kan du likesågodt pvp'e.

 

Det er det jeg liker med å være hybrid dps, det er Og derfor de ikke bare kan ha pure dps classer. Men paladins buffer ikke noe serlig iforhold til de fleste andre hybrider.

Endret av Ole J
Lenke til kommentar
Det ble sagt tidligere her at Ret. Pala. var ganske bra i raid, hvertfall i 25-mann.

 

Forklaringen på dette er lite enkel som den er sann. Jo fler man er, jo mindre legger man merke til hvor lite enkeltpersoner bidrar.

 

De er ikke bra i den formening, de er helt ok. De bidrar ikke noe mer til raidet enn en holy pala med 8 points i retri klarer. Det finnes enkelt å greit bare bedre ting å bruke en raidspot på.

Lenke til kommentar

jeg har spilt paladin siden Eu beta, og har frem til nå trivdes med det.

 

Fra spede forsøk i MC til punktet hvor jeg nylig ga meg, har jeg sett min paladin utvikle seg i hytt og vær.

En ting er den samme, uansett hva blizzard finner på; Folk ler av ret paladins!

 

Hvorfor? Fordi paladins er en hybrid class. Paladins er ikke best til noenting egentlig. Mange vil nok si at med bra nok gear og skill så kan man eie både i pvp og pve. Men alt har en grense, paladins vil til evig tid være laughing stock, og dessverre bubble boy, loladin osv.

 

Hybrid eller support class som noen sier vil jo si at paladins egentlig IKKE SKAL være best i noenting som helst.

(eller det skulle en jo i det minste tro) Jeg tror egentlig ikke at blizzard liker paladins class i det hele tatt, den må være vanskelig å tune, finne en balansert paladin set up som ikke automatisk medører EMO som "zomg, nerf loladins" er nok umulig.

Umulig så lenge paladins er en hybrid eller support class. Skal liksom være en potet vi da, kunne gjøre litt av hvert, uten egentlig å skinne.

 

Vel, min paladin er nå retired, og redusert til pot maker, arrow maker, tranmsute maker osv. Lever et stusselig liv i SW, og går rundt i nisse drakt,

 

kanskje like greit

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Altså... paladin er en HYBRID klasse, de skal ikke på noen måte toppe DPS meterene... Hvis de gjør det, må blizzard ta seg en bolle og buffe de andre klassene, for det er bare latterlig.

 

Stemmer 110% på jack of all trades, master of none...

 

 

 

- 2cents

 

Warriors, Shamans og Prester også Hybrider, men synes virkelig ikke de gjør en dårlig jobb på damage-meteret de heller.

 

Ta deg en pepperkake a, mann... Du skjønner godt hva jeg mener...

 

Prester har bare 1 brukbar specc nå, og det er shadow... shamans har alltid vært hybrider, aldri påstått noe annet. Warriors er tanks, generelt... eller så kan det jo være at de er dps warriors / pvp'ere...

 

 

Men ja... du skjønte godt hva jeg mente, hvis ikke burde du hoppe i havet på denne årstiden...

Lenke til kommentar
Men de har ikke tre rolle de kan fylle godt. De har to.
Druids har tre og de greier og bruke 4 forjselige forms og utföre alle rollene bra, så hvorfor ikke paladins?

 

@ B@rgen - Jeg er så enig i det du skriver. Har selv spillet paladin i 2½ år nå og kjenner meg så utrolig godt igjen. Voi har i TBC begynnelse den beste healing klassen men nå er vi den dårligste.

 

@ Amon Amarth - Priests har 2 meget bra spec's om dagen. Holypriest's eier allt på healing meters. Og warriors er alltid i top 5 og veldig ofte #1 på dmg done.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...