Gå til innhold

Hva Synnes folk om Retribution paladiner


Anbefalte innlegg

Det er ett kjent faktum at lycantrophe ikke kan spille paladin. Hvordan skal en rogue klare å slå en ret pala? De er op og burde bli nerfet!

Jeg har aldri i min TBC-karriere tapt mot en retributionpaladin som rogue.

Jeg har aldri i min TBC-karriere vunnet mot en rogue (olol, MrRexor) som retribution.

Jeg vinner som prot.

 

Og jeg kan klassen min. Hvor har du fått det fra?

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Hybrid DPS syns jeg hovedpoenget er å 'buffe' andre sin dps, dette gjør feks tank/cat og balance druids (5% crit) og enhancement shamans IMP totems +10% attackpower også stormstrike buffen som oftest blir gitt bort til 2 randoms i partyet (Venom Ability av rogues / Rumeos Poison Vial/ Balance Druids.)/ 3% spellcrit totem (eneste caster shaman har å gi(dårlig imo)).

 

Alt det retri paladins gjør er som regel å bruke aura med +10% holy damage og mana seal (oftest healers som putter på, har ikke peiling på hvilken spec / eller om det er learnable). Men altså alt det paladins har å gi som buffs til andre kan de og gi som Prot og Holy.

 

DPS'n deres er også _veldig_ proc avhengig og man må ha mye mana og det _gir_ ikke noe spesielt til raidet.

 

Som enhancement shaman selv så er jeg veldig optatt av å gi til raidet, ikke tenke over min egen dps men når jeg buffer et melee party ca 5-10% eller tanken med dodge og mindre melee skade tatt så er jeg ganske fornøyd.

 

Jeg har også fått et veldig stort inntrykk av at så og si _alle_ dps'ere tenker bare på seg selv og seg selv, hvor mye skade de klarer å pushe og driter så og si i threat.

De raidgruppene som klarer seg ekstremt godt er de som ikke har dps "contest", det er så ekstremt fail at det er vondt.

 

 

*Detter er MIN mening*, styrer jeg så blir det ingen dps contest iaf.

Endret av Ole J
Lenke til kommentar
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...ng&n=Avitus

Guildmastern i top guildn på Earthen Ring.

Rekner ikke med at han ville vært retri om det var så useless som visse folk her antyder.

 

Ikke si meg han har en pve guild og bruker pvp gear selv? Eller får håpe for guildens beste at han har pve gear også

 

Han har nok plenty med PvE gear ja. Er jo den beste PvE guilden på servern tross alt.

Lenke til kommentar
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...ng&n=Avitus

Guildmastern i top guildn på Earthen Ring.

Rekner ikke med at han ville vært retri om det var så useless som visse folk her antyder.

 

Ikke si meg han har en pve guild og bruker pvp gear selv? Eller får håpe for guildens beste at han har pve gear også

 

Han har nok plenty med PvE gear ja. Er jo den beste PvE guilden på servern tross alt.

 

Så GM'en for den beste guilden på serveren bruker Mongoose istedet for Executioner på ett 2hand våpen som paladin? Hva er da din definasjon av god? :)

 

Og det blir litt for dumt å si at Lycan ikke kan spille pala, for han vet helt klart hva han snakker om, i motsetning til en del andre her.

Endret av Xint
Lenke til kommentar

Se opp mot andre physical dps her: http://wowwebstats.com/dljvayxr3scmg?s=1-180

 

en god del mindre dps enn #1, men helt greit likevel. Vel og merke med seal of blood, som er veldig mye bedre enn soc for raid-dps. Delvis fordi den ikke kan bli partial resisted og scaler fint.

 

Jeg har aldri i min TBC-karriere vunnet mot en rogue (olol, MrRexor) som retribution.

Jeg vinner som prot.

 

Situasjonen hadde trolig vært noe annen om du hadde hatt noe gear på paladinen din.

Endret av Sihar
Lenke til kommentar

Ja jeg er litt kverulerende i dag =) Skikkelig drittdag på jobben og masse fine diskusjoner her =)

 

Jeg vet det er det dere mener, men blir så trangsynt tankegang. Har du 25 mann online i guidet og en av dem er en retripalla så gjør han bedre skade en å gå dit med 24 mann. Alle 15 dpsene kan ikke ligge på topp5 på dmg meteret...

 

Og nok en gang som jeg har skrivd mange ganger i dag. WOW er for å ha det gøy... Hvis han syns det er gøy å spille retri palla så spiller han retripalla... Hvis du syns det gøy å spille prot så gjør du det..

 

Alle er så opptatt av hva som er "riktig" spekk... Spill den klassen og den spekken du syns er morro =)

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

#2 Nja kan fint være en i guildet som har spekka retri for å gjøre noe quest eller ha det morro eller noe, så klikker pcen til ene rougen... Da er den fin å ha.

Eller så er det sikkert flere guild som er som oss, vi har faste tider, men er vi online og det er mye folk på kjører vi igang noe raid av noe slag.

 

Er vi 25 på og alle vil blir det raid, hender oppsettene da blir helt på bærtur, men jaggu dauer bossen og gir or epix alikevel =) Og vi fikk gjort noe gøy

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert på paladins og ret pala dps og slikt, men er det noe som provoserer meg skikkelig så er det gjengen med l2p issues som sier at du gimper raidet når du tar med en ret pala.

 

Dere sier at f.eks en holy paladin kan holde opp judgements på bossen like godt som en ret paladin.

En ret paladin ka, så vidt jeg vet (correct me if I'm wrong) holde alle judgements oppe med crusader strike. Dermed kan de andre paladinene judge en gang, og deretter kun konsentrere seg om healing.

Jeg husker godt alle gangene vi ropte etter JoW når vi kun hadde holy paladiner med, nettopp fordi de ofte er opptatt med å heale, og har rett og slett ikke tid til å springe inn å judge bossen.

 

En ret paladin kan buffe akkurat det samme som andre paladins, og kan derfor være vel så nyttig som en pure dps klasse.

 

Hva ret paladin dps angår:

Vi har en ret paladin i guildet vårt, han topper ikke damage meterne, men han hevder seg godt, og har ofte sett han på top5 på sw stats, selv når vi har med de beste pure dps klassene i guildet.

 

Dere kan jo også lese hva Elitistjerks sier om ret paladin dps: http://elitistjerks.com/f31/t17193-paladin...ps_theorycraft/

Lenke til kommentar
Ehm, ingen har sagt at ret er ubrukelig, bare at det fins bedre ting å bruke en raidspot på. En holypaladin kan lett judge, en av tingene som Ret er oh so strong på.

 

Det er jo ikke selve judgingen det handler om (med mindre du tenker på JoTC for critbonusen), det er det å kunne holde flere judgements fra forskjellige paladins oppe samtidig som er bonusen. I stedet for at healadinene må løpe inn hvert 15. sekund for å smekke en boss slik at f.eks. JoW/JoL holdes oppe - noe som jo ikke skjer, av naturlige årsaker - behøver de kun å judge en gang, helt i starten, for så å la mannen med Crusader Strike holde alle tre judgements gående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...