Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse prisene er lite intersage uansett i dette tidspuktet. Fordi HD4870X2 er like rundt gjørne og det er veldige dumt å køpe et top-kort uten å se på pris og ytelse av dette.

 

Disse prisene bare entyder en hygglige trend for oss forbrukere. Alt tyder at det kommer flere prisfall i løpe av neste 3-4 ukene. Jeg tipper at GTX 280 vil havne rumndt kr. 3000 om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Men det kommer til å knuse GTX280 ned i støvlene.

 

Trolig skal vi vente på resultater?, ellers så må du være forsiktig med hvem du kaller fanboi fremmover. Jeg forteller deg ikke her at det ikke er fakta, men det er ingen som vet det enda så jeg vill dempet det litt.

 

OM du ikke har en test å linke til da, det haddet forandret saken helt.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Men det kommer til å knuse GTX280 ned i støvlene.

 

Trolig skal vi vente på resultater?, ellers så må du være forsiktig med hvem du kaller fanboi fremmover. Jeg forteller deg ikke her at det ikke er fakta, men det er ingen som vet det enda så jeg vill dempet det litt.

 

OM du ikke har en test å linke til da, det haddet forandret saken helt.

4870 i CF er endel bedre enn GTX280. Med dobbel så mye minne, OG eventuelt ny kommunikasjonsmåte mellom kjernene blir kortet en god del raskere enn 4870 i CF spesielt i høyere oppløsning. Da vil det knuse GTX280. Det er enkel logikk.

 

EDIT: Det er selvfølgelig mye som kan gå galt, men i worst case scenario blir det like bra som 2x4870, og da må det ned på pris med GTX280. Dette pga. det kommer til å trekke endel mer strøm, men yte litt bedre.

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar
Å tro at 4870 X2 kommer til å koste under 3000 kr, er lettere optimistisk.

 

Tipper 1gb ram versjonen kommer til å koste 3400 kr (499 USD), mens 2gb kommer på 3990 kr (599 USD)

Ja, samme her. Skjønner ikke at folk kan tro at kortet kommer til å koste 2500 når et kort koster 1800.. Og husk at minne koster en veldig god del av kortet. Tror nok 3800-4000 for 2gb GDDR5 versionen. Da må GTX280 ned i 3k. Da er det et godt kjøpt. Spørs bare om nVidia kan tjene på det. BTW Det er mulig at man får se DDR3 versionen til rundt 3k.

Lenke til kommentar

 

Fine nyheter. Da kan vi kanskje få noen spill som støtter DX10.1 utover 2009. Vi så jo hvor bra det kjørte på HD38xx kortene i Assassins Creed.

Ja, men GTX 2x0 støtter allerede AA Multisampling som gjorde at HD38x0-kortene fikk et pent ytelsesboost i AC ;)

Vi ser fortsatt at HD4800 serien knuser nvidia kortene i Assassins Creed inkludert GTX280 ;)TechReport

Lenke til kommentar

 

Fine nyheter. Da kan vi kanskje få noen spill som støtter DX10.1 utover 2009. Vi så jo hvor bra det kjørte på HD38xx kortene i Assassins Creed.

Ja, men GTX 2x0 støtter allerede AA Multisampling som gjorde at HD38x0-kortene fikk et pent ytelsesboost i AC ;)

Vi ser fortsatt at HD4800 serien knuser nvidia kortene i Assassins Creed inkludert GTX280 ;)TechReport

 

Det er med dx10.1 nvidia kortene støtter ikke dette men det gjør ati kortene derfor vil ati automatisk få en boost p.g.a det

Lenke til kommentar
Vi ser fortsatt at HD4800 serien knuser nvidia kortene i Assassins Creed inkludert GTX280 ;) TechReport

 

Ikke mange som bryr seg opp et dårlig konvertert konsoll spill som allerdet yter godt nok på høye oppløsinger skulle jeg mene.

 

Litt viktigere at World in Conflict, Crysis og AoC for bedre ytelse i høye oppløsninger en Assasin Creed, CoD4 som allerdet har god nok ytelse i høye oppløsninger.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Vi ser fortsatt at HD4800 serien knuser nvidia kortene i Assassins Creed inkludert GTX280 ;) TechReport

 

Ikke mange som bryr seg opp et dårlig konvertert konsoll spill som allerdet yter godt nok på høye oppløsinger skulle jeg mene.

 

Litt viktigere at World in Conflict, Crysis og AoC for bedre ytelse i høye oppløsninger en Assasin Creed, CoD4 som allerdet har god nok ytelse i høye oppløsninger.

Nei. Det yter ikke godt nok. Men med ny driver og den nye patchen skal det visstnok gå mye bedre for nVidia kortene (dog dårligere for ATI-kortene), man ser at det er noe galt når 9800GTX XXX SLI blir slått av HD 3870 singel... Ikke representativt for ytelsen til noen av kortene i det hele tatt egentlig, at ATI-kortene gjør det bra er en ting men at nVidia-kortene gjør det så dårlig viser at det er bare noe feil i driver(e) og/eller spill. Kommer sikker til å bli fikset, men hvem spiller på 2560x1600 uansett? 4xAA er forøvrig et must i spillet.

Lenke til kommentar
Tror jeg ikke, HD4870 detter nok ytterligere ned i pris.

 

Kanskje 1'500kroner? Veldig attraktivt for de som vil ha et godt kort til en fin pris, for mange så er jo 3'000kroner+ for dyrt og da er jo HD4870 et knallgodt valg

4870 - 1500kr

GTX 280 - 3000kr

4870X2 - 3500kr

 

Da har man attraktive priser over hele fjøla. Spørsmålet er bare om nVidia kan henge med på priskrigen. 4870X2 kommer nok til å koste rundt 4k en stund grunnet GDDR5 mangel, så GTX280 kommer nok til å ligge å kose seg rundt 3800 noen måneder..

Lenke til kommentar

Jeg tror ikkje, men jeg vet at jeg koser meg med mine 2stk 4870 i crossfire. Yter godt nok. Hvis 4870x2 skulle yte 20% bedre (noe som jeg ikkje tror) så kjøper jeg et 4870x2 og selger det ene 4870 kortet mitt. Så kjører jeg hybrid crossfire med et 4870x2 og ett 4870 :mrgreen:

Lenke til kommentar
Jeg tror ikkje, men jeg vet at jeg koser meg med mine 2stk 4870 i crossfire. Yter godt nok. Hvis 4870x2 skulle yte 20% bedre (noe som jeg ikkje tror) så kjøper jeg et 4870x2 og selger det ene 4870 kortet mitt. Så kjører jeg hybrid crossfire med et 4870x2 og ett 4870 :mrgreen:

Jeg tror nok det yter 20% bedre i 1920x1280 og over. Og det hybrid crossfire er noe helt annet - det er kort fortalt når hovedkortet har innbygget skjermkort som opererer under idle istedenfor pci-ex kortet, nokså likt ala hybrid SLI (som kom i bruk med 9800GTX).

Lenke til kommentar
Vi ser fortsatt at HD4800 serien knuser nvidia kortene i Assassins Creed inkludert GTX280 ;) TechReport

 

Ikke mange som bryr seg opp et dårlig konvertert konsoll spill som allerdet yter godt nok på høye oppløsinger skulle jeg mene.

 

Litt viktigere at World in Conflict, Crysis og AoC for bedre ytelse i høye oppløsninger en Assasin Creed, CoD4 som allerdet har god nok ytelse i høye oppløsninger.

Nei. Det yter ikke godt nok. Men med ny driver og den nye patchen skal det visstnok gå mye bedre for nVidia kortene (dog dårligere for ATI-kortene), man ser at det er noe galt når 9800GTX XXX SLI blir slått av HD 3870 singel... Ikke representativt for ytelsen til noen av kortene i det hele tatt egentlig, at ATI-kortene gjør det bra er en ting men at nVidia-kortene gjør det så dårlig viser at det er bare noe feil i driver(e) og/eller spill. Kommer sikker til å bli fikset, men hvem spiller på 2560x1600 uansett? 4xAA er forøvrig et must i spillet.

Det jeg egentlig ville frem til var at det faktisk ser ut til at DX10.1 hjalp HD3800/HD4800 serien godt opp i listene. Men hvilke spill produsenter gidder å lage DX10.1 spill når kun ATI kortene støtter det? Ingen! xD

 

Derfor ble jeg litt glad når jeg hørte at Nvidia også får det for da kommer det garantert noen spill med denne støtten.

Lenke til kommentar
Vi ser fortsatt at HD4800 serien knuser nvidia kortene i Assassins Creed inkludert GTX280 ;) TechReport

 

Ikke mange som bryr seg opp et dårlig konvertert konsoll spill som allerdet yter godt nok på høye oppløsinger skulle jeg mene.

 

Litt viktigere at World in Conflict, Crysis og AoC for bedre ytelse i høye oppløsninger en Assasin Creed, CoD4 som allerdet har god nok ytelse i høye oppløsninger.

Nei. Det yter ikke godt nok. Men med ny driver og den nye patchen skal det visstnok gå mye bedre for nVidia kortene (dog dårligere for ATI-kortene), man ser at det er noe galt når 9800GTX XXX SLI blir slått av HD 3870 singel... Ikke representativt for ytelsen til noen av kortene i det hele tatt egentlig, at ATI-kortene gjør det bra er en ting men at nVidia-kortene gjør det så dårlig viser at det er bare noe feil i driver(e) og/eller spill. Kommer sikker til å bli fikset, men hvem spiller på 2560x1600 uansett? 4xAA er forøvrig et must i spillet.

Det jeg egentlig ville frem til var at det faktisk ser ut til at DX10.1 hjalp HD3800/HD4800 serien godt opp i listene. Men hvilke spill produsenter gidder å lage DX10.1 spill når kun ATI kortene støtter det? Ingen! xD

 

Derfor ble jeg litt glad når jeg hørte at Nvidia også får det for da kommer det garantert noen spill med denne støtten.

DX10.1 hjalp HDx8x0 endel, det var derfor det ble utgitt en patch siden spillet var "Meant to be played by nVidia". Denne patchen tok vekk DX10.1 og gjorde ytelsen nokså lik nVidia-kortene. Det blir sagt at det er Anti-Aliasing MultiSampling som er inkludert i DX10.1 som gjorde utslagene for ATI-kortene, men denne featuren skal også være "innebakt" i GTX 2x0-kortene, men det ser ikke ut som den virker. Dette tror jeg har med driverene og kansje Vista å gjøre. Tror nok GTX2x0-kortene kommer seg veldig i AC i løpet av de(n) neste driver(ene) eller eventuelt spill-patch eller Vista oppdatering.

Lenke til kommentar
Det blir sagt at det er Anti-Aliasing MultiSampling som er inkludert i DX10.1 som gjorde utslagene for ATI-kortene, men denne featuren skal også være "innebakt" i GTX 2x0-kortene, men det ser ikke ut som den virker. Dette tror jeg har med driverene og kansje Vista å gjøre.

Det er nye drivere som eksponerer denne funksjonaliteten, ut i fra hva jeg har av dokumentasjon så kommer denne AA Multisample Resolve funksjonen også til G9x. Den er aktivert i de driverene jeg har, men er ikke sikker på om den er på 177.3x enda.

 

Må også en patch til i spillet, da spillet må forespørre driveren om en viss funksjon. Regn med at det dukker opp i neste AC patch (som tar DX10.1 tilbake).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...