Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Så vil ihvertfall ikke si at 8800GT er utdatert, det blir bare for dumt.

Her fungerer 8800 GT så det griner. Kan nevne i fleng hvilke spill 8800 GT kjører fint på 1680x1050, f. eks. C&C3 Tiberium Wars med AA, FEAR, STALKER, Crysis (FPS-en varierer, alt fra 27 til 36 på high med driver 177.26), Flight Simulator X (alt på maks, uten AA foreløpig) og World in Conflict.

 

Og dette betalte jeg 1300,- for. Tidenes beste komponentkjøp for min del, sammen med et Mushkin 4GB-sett til latterlige 650,-.

 

8800GT står for meg som det beste skjermkortkjøpet på svært lang tid. Det må ha vært laget av aliens eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får 8800GT for 1000 kr nå.. 0_o Husker ikke hvor, men jeg fikk det i en nyhetsmail fra en nettbutikk eller no.

(Tror det var NetShop)

Og det er veldig masse ytelse for pengene. Alikevel får man mer for pengene med f.eks 4850, men det er alikevel et veldig godt kjøp. Og husk at to stykke 8800GT til den nette pris av 2000kr yter like bra/bedre enn 280GTX, noe som gjør det til et veldig bra kjøp. Effektforbruket er mindre og tror jeg, uten å ha sjekket kilder. På load da, 280GTX har vanvittig bra Idle forbruk.

Lenke til kommentar
sam_oslo:

Du må vel selge det utgåtte 9800GTX kortet ditt snart vel? ;)

 

Vel snart, regner jeg med.

 

Jeg har vært veldige fornøyed med både pris og ytelsen av 9800GTX. Jeg har betalt par høvdinger og har hatt stor gleden av den for 3 månder. Dt har vært et bra kort for sin tid, men jeg inser at det er på tide å gå videre med ett nytt kort.

 

Jeg kommer nok til å beholde min 9800GTX for en liten stund mens jeg følger med utviklingen. Fordi en stor konkuranse har netopp startet og alt tyder på en "hot" sommer. Jeg har en mistanke at vi kan forvente en del "uro" i GPU-markedet i nærmeste par måndene. HD4870-ytelse i crossfire antyder at HD4870X2 kommer til å true GTX 280 salget og dette vil ha flere konskvenser, mener jeg. Bla. prisfall på GTX 280, og kanskje til og med lansering av Ultra 280. Hvem vet hva ellers kan dukke opp i løpet av sommeren?

 

Selv om 9800GTX er slått og utgått, men er forløpige bra nok for å overleve denne sommeren mens jeg følger spent med prisutviklingen og eventuelle nye lanseringer.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Du får 8800GT for 1000 kr nå.. 0_o Husker ikke hvor, men jeg fikk det i en nyhetsmail fra en nettbutikk eller no.

(Tror det var NetShop)

Og det er veldig masse ytelse for pengene. Alikevel får man mer for pengene med f.eks 4850, men det er alikevel et veldig godt kjøp. Og husk at to stykke 8800GT til den nette pris av 2000kr yter like bra/bedre enn 280GTX, noe som gjør det til et veldig bra kjøp. Effektforbruket er mindre og tror jeg, uten å ha sjekket kilder. På load da, 280GTX har vanvittig bra Idle forbruk.

Nja, det er en del dårligere ytelse i 1920x1200 (4xAA) i flere spill.

Og 8800GT standardversjonen er også horribel med tanke på støynivå.

 

Men 8800GTX kjøpet var nok det beste ja. Det hadde alt. :)

Lavt støynivå, yter godt i høye oppløsninger,

Lenke til kommentar
Beste kjøpet ever må ver mitt 8800GTS 640 når det kom ut. Her snakker vi om et kort i fra 2006! Som ennå holder kuken! :!:

 

Pøh, bullshit!

 

Mitt Geforce 4200 Ti på 128 Megs greier faktisk fortsatt å kjøre en del spill ganske så bra, heh, bare ikke forvent deg høyere oppløsning enn 800x600.

Lenke til kommentar
Beste kjøpet ever må ver mitt 8800GTS 640 når det kom ut. Her snakker vi om et kort i fra 2006! Som ennå holder kuken! :!:

 

Pøh, bullshit!

 

Mitt Geforce 4200 Ti på 128 Megs greier faktisk fortsatt å kjøre en del spill ganske så bra, heh, bare ikke forvent deg høyere oppløsning enn 800x600.

 

PØH!

 

Min joindate > din dvs eg har rett! :!:

Lenke til kommentar

Jeg tror at vi kan forvente "Ultra 280" om ikke så lenge, trolige med GDDR5.

 

280GX2 er lite sannsynlige mener jeg. Nvidia har ødelagt nok for seg selv med lansering av 9800GX2 og jeg tror ikke de vil gjenta samme tabben igejn. Uten 9800GX2 ville alle se på GTX 280 som en fordobline av yrtelse i forhold til forrige genrasjoner (9800GTX).

Lenke til kommentar
Jeg tror at vi kan forvente "Ultra 280" om ikke så lenge, trolige med GDDR5.

 

280GX2 er lite sannsynlige mener jeg. Nvidia har ødelagt nok for seg selv med lansering av 9800GX2 og jeg tror ikke de vil gjenta samme tabben igejn. Uten 9800GX2 ville alle se på GTX 280 som en fordobline av yrtelse i forhold til forrige genrasjoner (9800GTX).

 

Det hadde jo bare vært negativt for oss brukere da..

Lenke til kommentar

Jeg håper Nvidia venter med GDDR5 inntil GT200b eller dropper tanken, dette fordi vi ikke har bruk for ennå mer minnebåndbredde på GTX 280 kortet.

 

Derimot kunne de kanskje kjørt GTX 240 med 320bit minnebuss og GDDR5 eller 256bit minnebuss og GDDR5. Dog har du GTX 260 på 448bit og GDDR3, men vi får se.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nei gddr5 ser bare ut bortkastet penger da det ikke lar seg utnytte. Ultra versjoner blir nok bare håndplukkedet gode gpuer klokket til feks 740 fra fabrikk, 280gtx er ganske bra klokkere ... ikke som 8800gts 512 selvsagt som er noe av det sykeste jeg har vært borti i forhold til stock.

 

Hmm, ikke helt enig.

 

Mener at GDDR5 er produsert på 65nm kontra GDDR3 sin 90nm prossess, GDDR5 har dobbel I/O ytelse vs GDDR3 , ergo man kan halvere bussen og få samme ytelse som GDDR3 på 512 (om jeg forstod det helt rett).

 

Så om brikkene er billigere å produsere og lar deg i tilegg spare inn på ved at man behøver ikke å bruke en like stor minnebus for å få samme ytelse så er det jo klart at GDDR5 lønner seg.

 

Edit : Har tatt speks på brikkene fra wikipedia, er litt håpløst å få speks på hvilken produksjonsprosses som brukes på GDDR3 men det var vist 90nm ved lansering, godt mulig at dette nå er 65nm men som sagt fant ikke noe data på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...