Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Informasjon om de første OEM-kortene basert på nVIDIA sine nye 40nm low-end produkter. (GT218 & GT216)

 

The G210 works at 589MHz for the GPU, 1402MHz for shaders and 500MHz for 512MB of DDR2 memory. It features 16 stream processors, a 64-bit memory interface and supports DirectX 10.1

 

The GT 220 is a bit more serious and features 48 stream processors, a 128-bit memory interface and 1GB of GDDR3 memory. It works at a higher 615MHz clock for the core, 1335MHz for shaders and 1580MHz for memory.

http://www.fudzilla.com/content/view/14574/34/

 

Foreløpig er 40nm GT21x brikkene kun tilgjengelig i mobilvarianter og for OEM-produsenter. Heldigvis har ikke nVIDIA gått i samme felle som AMD og lansert et produkt de ikke kan levere grunnet TSMC sine elendige 40nm yields.

 

nVIDIA har blitt lovt større volum fra TSMC i august, så det er lov å håpe at TSMC har løst problemene de har med 40nm.

Lenke til kommentar

Interessant :)

Noen anelse om disse vil finne veien til noen ThinkPad maskiner, og eventuelt når?

Hvordan er strømforbruket sammenlignet med 9300M GS og Intel GMA 4500MHD?

 

 

Gi meg en ThinkPad X200s, T400 eller T400s med et brukanes, men samtidig strømgjerrig og kjøling skjermkort løsning med HDMI eller Displayport, eller kanskje begge to?

Lenke til kommentar
Interessant :)

Noen anelse om disse vil finne veien til noen ThinkPad maskiner, og eventuelt når?

Hvordan er strømforbruket sammenlignet med 9300M GS og Intel GMA 4500MHD?

 

 

Gi meg en ThinkPad X200s, T400 eller T400s med et brukanes, men samtidig strømgjerrig og kjøling skjermkort løsning med HDMI eller Displayport, eller kanskje begge to?

Vil tippe vi ser disse nye kortene i veldig mange maskiner når Intel laserer den nye platformen for mobile prosessorer basert på Nehalem. (Core i3, i5 og i7) for laptop.

 

nVIDIA har fått veldig mange design-wins her, uten at jeg kan gå så mye inn på det.

 

Strømforbruket blir ca. 15W og ca. 25W

 

 

atter en slesk navngivning fra nvidia da gtx280m bare er et krympa 8800gts/gts250 med lavere klokk om jeg har tolka denne slakten rett.

Fortell oss noe vi ikke vet. Det er gammelt nytt... Slesk navnegiving er noe begge produsentene er flinke til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Uff og uff, som med alt annet brandet "Republic of Gamers" betaler du ekstra bare for ekstra mye bling, bling :nei:

Hvor mye ekstra betaler du for den utgaven der sammenlignet med helt standard EVGA GTX285 osv da? Og hva ekstra av VERDI får du faktisk igjen for det?

 

Ser enda på mitt Rampage II Extreme kjøp som noe av det dårligste jeg har gjort, hele Maximus og Rampage serien til Asus er jo bare et eneste stort salgs triks, du betaler mer for null og niks av verdi, alt du får sammenlignet med la oss si et P6T Deluxe er jo bare fancy lys og effekter, ikke noe ytelse eller overklokkingsfordeler :thumbdown:

 

 

Passe overpriset er det gjerne også *grøss*

Lenke til kommentar
Uff og uff, som med alt annet brandet "Republic of Gamers" betaler du ekstra bare for ekstra mye bling, bling :nei:

Hvor mye ekstra betaler du for den utgaven der sammenlignet med helt standard EVGA GTX285 osv da? Og hva ekstra av VERDI får du faktisk igjen for det?

 

Ser enda på mitt Rampage II Extreme kjøp som noe av det dårligste jeg har gjort, hele Maximus og Rampage serien til Asus er jo bare et eneste stort salgs triks, du betaler mer for null og niks av verdi, alt du får sammenlignet med la oss si et P6T Deluxe er jo bare fancy lys og effekter, ikke noe ytelse eller overklokkingsfordeler :thumbdown:

 

 

Passe overpriset er det gjerne også *grøss*

 

kjøp deg Classified du :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...