Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Det blir sagt at det er Anti-Aliasing MultiSampling som er inkludert i DX10.1 som gjorde utslagene for ATI-kortene, men denne featuren skal også være "innebakt" i GTX 2x0-kortene, men det ser ikke ut som den virker. Dette tror jeg har med driverene og kansje Vista å gjøre.

Det er nye drivere som eksponerer denne funksjonaliteten, ut i fra hva jeg har av dokumentasjon så kommer denne AA Multisample Resolve funksjonen også til G9x. Den er aktivert i de driverene jeg har, men er ikke sikker på om den er på 177.3x enda.

 

Må også en patch til i spillet, da spillet må forespørre driveren om en viss funksjon. Regn med at det dukker opp i neste AC patch (som tar DX10.1 tilbake).

 

Men det er vel ikke snakk om en nativ støtte av disse funksjonene under Dx 10.1 men derimot gjennom en opprogramering til Gt 2xx serien , riktig?

 

Blir vel spennende å se hvordan ytelsehitten blir med dette skrudd på vs av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir sagt at det er Anti-Aliasing MultiSampling som er inkludert i DX10.1 som gjorde utslagene for ATI-kortene, men denne featuren skal også være "innebakt" i GTX 2x0-kortene, men det ser ikke ut som den virker. Dette tror jeg har med driverene og kansje Vista å gjøre.

Det er nye drivere som eksponerer denne funksjonaliteten, ut i fra hva jeg har av dokumentasjon så kommer denne AA Multisample Resolve funksjonen også til G9x. Den er aktivert i de driverene jeg har, men er ikke sikker på om den er på 177.3x enda.

 

Må også en patch til i spillet, da spillet må forespørre driveren om en viss funksjon. Regn med at det dukker opp i neste AC patch (som tar DX10.1 tilbake).

Visste at det var noe med driverne :D

Lenke til kommentar

Hvis 280gtx kommer ned i 3000kr, hva vil da 260gtx koste?

 

1500?

 

 

For meg som er entusiast i spill med budsjett vil toveis sli være et alternativ, spesielt siden jeg da senere kan legge til en tredje ;)

 

Dog var ikke imponert over ytelsen til ATI, ikke Nvidia heller for den slags skyld. Litt glad det bare er dritspill ute å går, vis man ikke regner med AoC som jeg ikke har prøvd. Crysis = artig en gang, cod4 = artig en gang & ensformig multiplayer

 

Nei spiller bf2, vurdere kjøpe et til 8800gt OC men hvorfor liksom?

Lenke til kommentar

Etter min erfaring så har de veldig mange feil i datakjeden, kompis bestillte minnpenn. halvannen måned seinere når han ringte, nei det var dessverre ikke på lager.

 

Bestillte kabinett, tokk også lang tid. Minimum en uke

 

 

Fjernlager? Det vil væll si hing kong eller noe? De bruker uansett lengre tid og er dyrere!

 

Nei ville bestillt lokkemat!

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
Det blir sagt at det er Anti-Aliasing MultiSampling som er inkludert i DX10.1 som gjorde utslagene for ATI-kortene, men denne featuren skal også være "innebakt" i GTX 2x0-kortene, men det ser ikke ut som den virker. Dette tror jeg har med driverene og kansje Vista å gjøre.

Det er nye drivere som eksponerer denne funksjonaliteten, ut i fra hva jeg har av dokumentasjon så kommer denne AA Multisample Resolve funksjonen også til G9x. Den er aktivert i de driverene jeg har, men er ikke sikker på om den er på 177.3x enda.

 

Må også en patch til i spillet, da spillet må forespørre driveren om en viss funksjon. Regn med at det dukker opp i neste AC patch (som tar DX10.1 tilbake).

Spennende :D, skulle gjerne testet dette med AC som jeg ikke har ennå og 8800GT.
Lenke til kommentar

Det der er en merklig fjernlager ordning som egentlig betyr at dem ikke har det inne, om du ser på statusen ved siden av. Ikke spør meg hva den ordningen der går ut på

 

Når det er sagt går det fortee ned en jeg troddet ja (selv om jeg som nevnt ikke stoler på Datakjedens status), jeg tippet det ville falle ned dit ve 4870x2 release.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Nvidia vil gjenta forrige tabben og komme med 280X2. Jeg tror heller på en 55nm GTX 280 som kan føre ti en del forbedringer i ytelse, effektbruk og ikke minst varmeutviklingen. Jeg tror også de vil bruke GDDR5. Og muligens kommer til å kalle det for Ultra 280.

 

Disse er bare spekulasjoner fra min side og alt er uklart, men alt tyder at Nvidia vil komme med noe nytt snart.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Nvidia vil gjenta forrige tabben og komme med 280X2. Jeg tror heller på en 55nm GTX 280 som kan føre ti en del forbedringer i ytelse, effektbruk og ikke minst varmeutviklingen. Jeg tror også de vil bruke GDDR5. Og muligens kommer til å kalle det for Ultra 280.

 

noe sånnt ja virker mest logisk.

 

klart et "X2" kort kan lar seg gjøre, men da ser jeg for meg et tre slots kort med 10-12cm radial vifte, og noen saftige heatpipes :)

 

men kommer neppe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...